• Zaro

Vi som startar IVF 2023

Idag gäller det! Hör de av sig är det kört. Hör de inte av sig, ska vi åka in och de ska lägga in vårt första embryo i mig. Sist levde 4 st men vågar inte tro något, för otroligt många andra dog. MEN. Sen 1-2 dagar tillbaka har jag halsont och är lite röd i svalget. Har ingen feber. Tror ni detta påverkar? 

• Zaro
    Mathilda88 skrev 2023-08-30 21:58:14 följande:
    Det är inga problem med att bära tungt pga själva ruvningen utan däremot inte bära tungt iallafall första veckan, upp till två veckor efter äggplock pga risken för rotation av äggstockarna innan allt hunnit svälla ner till normal storlek igen 🙂
    Tack för svar! Äggplocket var i lördags och förhoppningsvis får vi ett embryo idag. Så då bör jag ju inte bära tungt, pga går snabbt nu. Efter att vi väntat i evigheter pga medicinering, en äggblåsa varit för snabb osv. Otroligt...
  • Zaro

Jag håller med - viktigt att du lyfter det. Det går inte riktigt att jämföra, bara att stötta varandra och lära sig av varandra. Måste vara heeeeelt overkligt för er Loidi och Noelani! Kommer ni använda en app där ni kan följa fostret? 

• Zaro

Jag ska på akupunktur nu, på efm lägger de in vårt första embryo. Helt otroligt att det är vår tur! Behöver väl inte nämna att alla omkring mig bli gravid till höger och vänster Drömmer

• Zaro
    Mathilda88 skrev 2023-08-31 19:26:05 följande:
    Jasså hade ni också en ledande snabb blåsa? Hur stor var den? Vad sa dom om den? Har också en som i måndags var 22 mm och fått till mig att de inte ville ha en ledande blåsa utan jämnare klunga, men vet inte exakt närmare vad det kan göra. Vad sa dom till er om det? Fick ni medicinera längre pga det? Jämnade det ut sig?
    Det var när vi skulle starta vår första IVF, så vi fick inte starta. De sa att jag kunde äta östrogen inför nästa start, för att undvika detta, men jag får inte äta det pga mina två sjukdomar. Men du verkar ha kommit längre, varför är det ett problem menar de? Många av mina var i olika storlek inför äggplocket och de sa inget om det mer än att vissa kanske kommer vara för små för att plocka, vilket också blev fallet, men vi fick ut flera i alla fall.
  • Zaro

Hela processen har gått bra men idag på vår första embryoåterföring gick luften ur mig. De var sena 30 min, det var nya personer, jag fick gonapeptyl vilket jag inte kände till eller fattade vad det var bra för så allt gick för fort osv, och så det klassiska: jag såg inte embryot! Är det verkligen där? Har behövt kissa och mer än så flera gånger och är bubblig i magen och det har typ blixtrat över typ höften så är jätteorolig att den ramlat ut. Är nere. Dessutom menade de att ett blodprov var mer tillförlitligt än ett vanligt graviditetstest, men jag kommer inte kunna ta det pga jobbar på annan ort då. Kan verkligen ett positivt graviditetstest vara falskt? Känner mig också helt misslyckad som, om detta misslyckas, behöver börja om när andra får flera blastocyster till frysen. Gråter

• Zaro

Mathilda: Det kan ju vara så som du säger, att vi hade olika storlekar. De sa att en snabbare blåsa var vanligare hos 40+are eller att om det hände en gång då händer det nog igen. Men jag har fyllt 30 i år.

Noelani: Tack för peppen. Man får tro på att det fungerar och jag är såklart tacksam över att ha kommit så långt och vara så priviligerad, för vi betalar för detta. 

På ett papper de gav oss idag står det dock att man måste göra ett ultraljud i v 7 och ge dem resultaten pga IVF-registrering. Trodde det ingick hos dem men nicke! Hur fungerar det för er?

• Zaro

Tack snälla Mathilda för dina fina ord! Älskar denna grupp och ska bli så kul att följa alla genom både ivf och graviditet Kyss

• Zaro

Super att du varit på akupunktur förresten! Imorgon tänker vi på dig när du gör äggplocket!

• Zaro

Exakt vad jag tänker Noelani! Vi går privat i Danmark, var går ni?

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023