TheC123 skrev 2025-04-05 13:24:31 följande:
Det är så fruktansvärt.. vet inte hur man överlever? Och tiden nu efteråt? nu måste man börja om på nytt, är redan i tankarna när jag ska göra nytt äggplock, men kommer typ att hamna mitt i sommar stängning, så då blir inte fören augusti och sen insättning pga överstim varje gång i oktober/november. hur ska man orka vänta så länge när varje minut känns som en evighet?? Jag skulle ju bli mamma nu i sommar. Vad gjorde du för att ta dig igenom denna tid? När började ni försöka igen? vart är ni nu i processen? vad har hänt emellan? ❤️
tack för ditt svar ❤️
Kände också så och känner det fortfarande, man undrar hur man överlever, på något sätt gör man det ❤️ Mitt tips skulle vara att inte tänka så långt framåt, det är svindlande. Unna dig saker som du mår bra av, res om du kan, sjukskriv dig om du behöver det och försök tänka på annat så mycket som det går. Har ni en kurator att prata med?
Vi avbröt på sommaren och reste iväg kort därefter och den första tiden hjälpte distraktionen och att inte vara hemma. Vi gjorde ny stimulering 2 mån efter avbrytandet men hade knappt några ägg, ny stimulering månaden efter och hade få ägg. I efterhand hade det nog varit bättre att vänta längre. Blev dock en blastocyst som jag blev gravid med. Fick MA i januari och har tagit längre tid för kroppen att återhämta sig efter MA än efter aborten. Nästa steg är FET i denna cykel.
Vi valde att se barnet efter avbrytandet och konstigt nog fick jag ett glädjerus då. Det var fint att se det man skapat och längtat så mycket efter. På något sätt har det varit en tröst ❤️