Quincey skrev 2025-04-17 15:40:59 följande:
Usch jag förstår det 💔 När jag läst deras nyhetsbrev har det ofta känts som att folk har 2-3 stycken ganska små men avgörande problem som de upptäcker på Olga, och sen funkar det.
Tror det är bra att hålla fast vid det hoppet, och ta nästa steg när du är redo och börja om på nytt på sätt och vis.
Ah ok, bra att få bekräftat att ni är i toppform, men det är så jobbigt att det inte finns en förklaring till problemet eller tydlig lösning på det.
Hade de något mer att säga om hur de ser på resultaten?
Ska börja kolla på kliniker utomlands i sommar om vi inte lyckats bli gravida.
Jag vet, önskar att de kunde hitta ngt som kunde förklara men jag blir prisad för min livmoder om och om igen tom på Olga, alla blodprover är hur bra som helst och de frågar om jag är elitidrottare. Det finns verkligen ingen förklaring förutom att äggen är dåliga, de säger bara att det antagligen saknas ngt i kromosomerna/DNAt som gör så de inte kan bli ngt. Jag är väl helt enkelt typ född så bara eller ås hände det ngt när jag utvecklade könsceller... Man vet liksom inte och ingen kommer veta förens de typ testat alla äggen man plockar ut för att se vad det kan vara ( i forskningssyfte då) Det suger hade önskat att det kunde vara vad sm helst så man bara kunde fixa problemet. I mitt fall kan jag fortsätta plocka och plocka och hoppas på att det kanske dyker upp ngt men det är inte hållbart varken ekonomiskt eller fysiskt psykiskt.
Läkaren på Olga sa att de mer än gärna testar igen om jag vill men att de ändå tror att det bästa är att gå över till donation.
Jag har ändå landat i att jag inte orkar mer försök med egna det får vara nu om jag ens ska fortsätta orka leva och ta hand om ett barn i framtiden. De här 10 stimuleringarna på två år med både långa och korta metoden innebär ´ändå att jag varit fullproppad med hormoner åt alla håll i typ 20 månader senaste 26 månaderna och känner ba nej jag orkar inte mer haha..Vill bara må bra nu
Jag tror du gör helt rätt i att vända dig utomlands om de inte fungerar nu. Det ä så orimligt att bara återföra och återföra embryon istället för att bara testa dom och se vilket som har en chans att fungera. Det finns många bra kliniker utöver Olga som kanske också är lite lättare att ta sig till. En tjej jag pratade med som är 42 vände sig till IVF spain alicante ( har också varit i kontakt med dom tidigare) och det gick bra hon rekommenderade kliniken starkt.
Hur många har du kvar att återföra nu? Kommer du be om flera återförda samtidigt?