• Anonym (Orolig)

Din partner arbetar nära annan av motsatt kön

Nu tar vi heterosexuella för enkelhetens skull.

Din partner arbetar i ett litet företag med få anställda. Kanske är de till och med bara två som driver detta. Eller att andra på företaget är borta på annat stor del av tiden.

Poängen är de tillbringar mycket tid bara de två ensamma tillsammans. Bör man bara otroligt? 

Skulle du gå med på det här?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 14:56:28 följande:
    Jag dejtar inte, annars håller jag med om att det hade varit svårt att hålla koll på. 
    Min man jobbar bara med män så på så sätt vet jag det, därav min kommentar om att jag personligen inte hade accepterat det (så det får han tänka på om han skulle få för sig att byta jobb). Det betyder ju inte att det annars är enkelt att hålla koll på vilka personen man dejtar jobbar med.
    Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 14:14:15 följande:
    Detta låter väl lite väl konstigt...? Din manliga partner får inte jobba med kvinnor alls...? Stackars karl....
    Jag tycker inte det är konstigt iallafall, varför blir det okej att en man är i närheten av kvinnor nästan varje dag i många timmar bara för att det råkar handla om jobb?
    Vad har han för yrke där han aldrig träffar kvinnor? Jag kan ärligt talat inte komma på ett enda slags jobb, om han som någon sa då inte är egenföretagare och vägrar ha kvinnor som kunder.

Varför skulle det inte vara ok att jobba med kvinnor?
  • EnAnonumius
    Jag tycker inte det är konstigt iallafall, varför blir det okej att en man är i närheten av kvinnor nästan varje dag i många timmar bara för att det råkar handla om jobb?
    Ja uch och fy vad oförskämda vi svenskar är som kan skilja på olika roller man kan ha som person genom livet. 🙄

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (beror på det)

Om dom ofta jobbar tillsammans bara dom två, så är det främst två detaljer som är avgörande.

1. Är han mycket äldre än henne?
    2. Är hon äldre än honom?

Om det är alternativ 2 så är det inte lika allvarligt.

• Anonym (Orolig)
    Jag dejtar inte, annars håller jag med om att det hade varit svårt att hålla koll på. 
    Min man jobbar bara med män så på så sätt vet jag det, därav min kommentar om att jag personligen inte hade accepterat det (så det får han tänka på om han skulle få för sig att byta jobb). Det betyder ju inte att det annars är enkelt att hålla koll på vilka personen man dejtar jobbar med.
    Detta låter väl lite väl konstigt...? Din manliga partner får inte jobba med kvinnor alls...? Stackars karl....
    Men vad är det dumheter. Nästan varenda arbetsplats har både män och kvinnor. Inte heller när någon kvinna jobbar med flera män samtidigt.

Jag menar om tex din man driver ett fik tillsammans med en kvinna. En revisionsbyrå med en kvinna. Ett inredningföretag där många är ute på uppdrag, och en eller just två sitter på i på kontoret.

Ni förstår vad jag menar.
  • Anonym (Erfaren_man)

Jag har ju varit med ett tag, arbetat på många olika arbetsplatser, och vet hur verkligheten ser ut. Det är inte direkt ovanligt att känslor uppstår mellan kollegor. Det knullas hej vilt på firmafester ute i landet. 

För att svara på din fråga: Det beror förstås på! Om kollegan han ensamarbetar mycket med är attraktiv, så ja! Det finns en risk! Å andra sidan kan du ju knappast förbjuda honom att arbeta där. Men var medveten om att saker kan hända, och var observant på tecknen på att något är på gång. 

• Gullvivor
    Anonym (Orolig) skrev 2023-01-04 15:16:21 följande:
    Men vad är det dumheter. Nästan varenda arbetsplats har både män och kvinnor. Inte heller när någon kvinna jobbar med flera män samtidigt.

Jag menar om tex din man driver ett fik tillsammans med en kvinna. En revisionsbyrå med en kvinna. Ett inredningföretag där många är ute på uppdrag, och en eller just två sitter på i på kontoret.

Ni förstår vad jag menar.
    Och jag svarade på den frågan, att jag inte tycker det är okej.
    EnAnonumius skrev 2023-01-04 15:08:29 följande:
    Ja uch och fy vad oförskämda vi svenskar är som kan skilja på olika roller man kan ha som person genom livet. 🙄
    Tråkigt med självhat.
  • Anonym (Beror på)
    Gullvivor skrev 2023-01-04 15:19:07 följande:
    Och jag svarade på den frågan, att jag inte tycker det är okej.
    Men varför??
  • Embla twopointoh

Jag ser inga som helst problem med att min man har kvinnliga kollegor som han jobbar nära under vissa perioder, precis som att han inte har några problem med att jag kan vara ensam med mina manliga kollegor.

Vad har man i sådana fall för synsätt på människor, om man tror att alla hamnar i säng förr eller senare om de råkar vara av motsatt kön? Att även om man skulle känna viss attraktion till en kollega, att man då är så styrd av sina hormoner att man inte kan kontrollera sig?

Jösses.

• Mandel
    Blir du kåt/attraherad/kär i varje människa av manligt kön som du råkar vara nära?
    Tycker ditt resonemang är mansförnedrande och du förutsätter att din egen man är ett djur som inte kan stå emot sina lustar som han ev skulle kunna känna inför en annan kvinna. Och varför skulle han tända på alla sorters kvinnor? Får han ens gå och handlat mat för dig med tanke på att de flesta kassörskor är kvinnor och man ofta går till samma affär...

Min erfarenhet är att om man har det bra hemma så är man inte intresserad av andra, men börjar det knaka hemma är det lätt att se sig om efter annat, så se till att vara en perfekt fru så är inte din partner intresserad av någon annan...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (You wish)
    Varför är det inte ok att en man är i närheten av kvinnor? Kan manliga lärare enbart ha manliga elever? En manlig läkare enbart manliga patienter? En manlig servitör serverar enbart manliga gäster? Är kvinnor ens välkomna på en restaurang med manlig personal? 

Vad är det för gränslös man du gift dig med? Vad tror du om män i allmänhet? 
Svar på tråden Din partner arbetar nära annan av motsatt kön