Gullvivor skrev 2023-01-04 14:56:28 följande:
Jag dejtar inte, annars håller jag med om att det hade varit svårt att hålla koll på.
Min man jobbar bara med män så på så sätt vet jag det, därav min kommentar om att jag personligen inte hade accepterat det (så det får han tänka på om han skulle få för sig att byta jobb). Det betyder ju inte att det annars är enkelt att hålla koll på vilka personen man dejtar jobbar med.
Anonym (Beror på) skrev 2023-01-04 14:14:15 följande:
Detta låter väl lite väl konstigt...? Din manliga partner får inte jobba med kvinnor alls...? Stackars karl....
Jag tycker inte det är konstigt iallafall, varför blir det okej att en man är i närheten av kvinnor nästan varje dag i många timmar bara för att det råkar handla om jobb?
Blir du kåt/attraherad/kär i varje människa av manligt kön som du råkar vara nära?
Tycker ditt resonemang är mansförnedrande och du förutsätter att din egen man är ett djur som inte kan stå emot sina lustar som han ev skulle kunna känna inför en annan kvinna. Och varför skulle han tända på alla sorters kvinnor? Får han ens gå och handlat mat för dig med tanke på att de flesta kassörskor är kvinnor och man ofta går till samma affär...
Min erfarenhet är att om man har det bra hemma så är man inte intresserad av andra, men börjar det knaka hemma är det lätt att se sig om efter annat, så se till att vara en perfekt fru så är inte din partner intresserad av någon annan...