• Anonym (Alltid arg)

Arg över sexlivet

Så mitt liv blev inte som jag tänkt. Vi har väldigt lite sex och det är alltid på hennes villkor och på det sättet hon vill. Det kan ibland gå veckor mellan när vi har sex.

Känns inte som hon tänder på mig alls utan ställer upp för husfridens skull. Hela situationen har gjort mig arg samtidigt som jag vet att det inte är okej att vara arg över ett bristande sexliv. Det betyder att jag under dagar och kvällar beter mig normalt och håller känslorna inne. Samtidigt har vi ytterst lite närhet, hon gillar inte att mysa speciellt ofta. Kyssar ska vara med stängd mun. 

På nätterna ligger jag numera och vrider och vänder på mig. Kan inte sova för att jag tänker på sexlivet. I natt blev det från 10 till 5 på morgonen jag låg och var arg. Har inget utlopp för känslorna och jag känner att så här vill jag inte ha det. Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag känner så här då jag borde kunna acceptera hennes lust. 

Ni kan säkert tänka er vilken ond cirkel det blir. Hur ont det gör att känna så här. Samtidigt blir hon besviken eller väldigt orolig när jag säger nej till sex. Men inte speciellt roligt att känna att jag är något som är inplanerat. Där det inte är attraktionen till mig som får igång henne.

Det är inte bara på nätterna som tankarna snurrar numera utan även under dagarna. Svårt att göra något då allt känns menlöst. 

• Svar på tråden Arg över sexlivet
  • Anonym (Arg man)
    Anonym (Teddy) skrev 2023-01-05 17:14:22 följande:

Det låter ju tyvärr som att känslorna ifrån hennes sida inte finns kvar. Det kan vara svårt att erkänna även för henne. Och svårt att komma vidare ifrån. Bollen ligger hos dig. Men jag blir inte klok på varför du säger nej till sex? Då tar hon ju initiativ ibland. Varför tar du inte till vara på dom stunderna? Hon vill kanske inte ha sex lika ofta som dig, men det är ju lite svårt att kräva totalt synkroniserad lust.

Helt riktigt, vem tänker på henne? Det är alltid mest synd om mannen som inte får komma till. Ta av offerkoftan.
  • Anonym (Alltid arg)

Så kan det vara. Inte vad hon säger, kan själv säga att hon älskar mig. Ibland kan hon mysa lite och kramas. 

Säger inte nej ofta men jag är ingen maskin. Ibland, ytterst sällan, vill jag faktiskt inte. Oftast är jag faktiskt inte på humör när hon vill men då alternativet är att aldrig ha sex får man ha ett öppet sinne. 

• Anonym (Trött)
    Anonym (Arg man) skrev 2023-01-05 17:25:49 följande:
    Helt riktigt, vem tänker på henne? Det är alltid mest synd om mannen som inte får komma till. Ta av offerkoftan.
    Om det nu skulle läggas lite energi från kvinnornas sida tror jag inte många män hade suttit här på FL och skrivit av sig. Det är en ganska tydlig trend hos kvinnosläktet detta
  • Anonym (Mö)

Har inte lusläst allt du skrivit nu men. Att komma ihåg, är att för en kvinna är vardagen/livet som ett förspel. Gör du fina små saker i vardagen, hjälper till och avlastar, uppmärksammar henne, ger komplimanger, kanske har snå överraskningar, ger spontana kramar, pussar, säger gulliga saker. Kvinnor har mycket på bordet redan i vardagen och det kan vara nästan omöjligt att vrida på sexlusten huxflux när hon inte har något mysigt eller kärleksfullt i tankarna, vi är inte som män som bara slår på sexlusten.

• Anonym (Jag är som en man)
    Anonym (Mö) skrev 2023-01-05 17:36:26 följande:

Har inte lusläst allt du skrivit nu men. Att komma ihåg, är att för en kvinna är vardagen/livet som ett förspel. Gör du fina små saker i vardagen, hjälper till och avlastar, uppmärksammar henne, ger komplimanger, kanske har snå överraskningar, ger spontana kramar, pussar, säger gulliga saker. Kvinnor har mycket på bordet redan i vardagen och det kan vara nästan omöjligt att vrida på sexlusten huxflux när hon inte har något mysigt eller kärleksfullt i tankarna, vi är inte som män som bara slår på sexlusten.

Vad har förvånat dig mest under de här samtalen?

? Jag tror att nästan samtliga upplever att de kan ta för sig, och se sina sexuella behov bättre ju äldre de blir. Det blir egentligen bättre och bättre. När man har förvärvat förmågan att ta för sig, att det kanske inte alltid behöver vara så långa förspel eller så vackert... utan tar för sig sexuellt så uttryckte flera "jag är som en man" eller "jag känner mig som en man". Det sexuella begäret definieras som manligt.
    Bortom stereotyper
    Även den vilda och glupska sexualiteten benämns av flera kvinnor som manlig, konstaterar Åsa Kalmér som önskar ett samliv fritt från både mentala och verbala stereotyper. Kanske kan mannen få slippa oket av att vara den evige förföraren och i stället få vara den mer följsamme, föreslår hon.
  • Anonym (Alltid arg)

Svar till mö:
    Jag sköter matlagningen 5 dagar i veckan. Dammsuger varje vecka och städar toaletten. Handlar. Sätter in i diskmaskinen 7 dagar i veckan och gör köket fint. Rengör kattlådan varje dag.

Kör henne till hårfrisör, nagelsalong etc. Fixar det som går sönder, sätter ihop möbler och hämtar upp paket från posten när hon beställt något.

Säger varje dag att jag älskar henne. Säger ofta att hon är den vackraste kvinnan i världen. pussar henne ofta och kramar gärna om henne.

Vet inte vad jag ska göra mer än vad jag redan gör.

• Core
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-05 17:55:57 följande:

Svar till mö:
    Jag sköter matlagningen 5 dagar i veckan. Dammsuger varje vecka och städar toaletten. Handlar. Sätter in i diskmaskinen 7 dagar i veckan och gör köket fint. Rengör kattlådan varje dag.

Kör henne till hårfrisör, nagelsalong etc. Fixar det som går sönder, sätter ihop möbler och hämtar upp paket från posten när hon beställt något.

Säger varje dag att jag älskar henne. Säger ofta att hon är den vackraste kvinnan i världen. pussar henne ofta och kramar gärna om henne.

Prova omvänt. Vi hade det knapert i halmen ett tag, och utan baktankar började jag tillslu träna och umgås mer med vänner. Till slut frågade hon om jag hade en affär eller vad jag höll på med, haha. Och så vart det bättre igen

Alltså självständighet kan det gnällas över, men det är mer attraktivt än man tror, speciellt när man levt ihop en längre tid. Du har bara blivit en del av inventarierna till slut, det blir lätt så efter lång tid tillsammans.
  • Anonym (Älskarinna)

Så är det för mannen jag träffar. Hans sambo tar knappt i honom, inte legat på år, han sover typ hos barnen.

Så nu ses vi och har det fantastiskt i sängen. Och hon missar sjukt bra ligg.

Hennes förlust. Min vinst

• Anonym (Förstår dig helt!)
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-05 17:55:57 följande:

Svar till mö:

Sluta curla henne! 
    Vad gör hon hemma? 
Svar på tråden Arg över sexlivet