• Anonym (Alltid arg)

Arg över sexlivet

Så mitt liv blev inte som jag tänkt. Vi har väldigt lite sex och det är alltid på hennes villkor och på det sättet hon vill. Det kan ibland gå veckor mellan när vi har sex.

Känns inte som hon tänder på mig alls utan ställer upp för husfridens skull. Hela situationen har gjort mig arg samtidigt som jag vet att det inte är okej att vara arg över ett bristande sexliv. Det betyder att jag under dagar och kvällar beter mig normalt och håller känslorna inne. Samtidigt har vi ytterst lite närhet, hon gillar inte att mysa speciellt ofta. Kyssar ska vara med stängd mun. 

På nätterna ligger jag numera och vrider och vänder på mig. Kan inte sova för att jag tänker på sexlivet. I natt blev det från 10 till 5 på morgonen jag låg och var arg. Har inget utlopp för känslorna och jag känner att så här vill jag inte ha det. Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag känner så här då jag borde kunna acceptera hennes lust. 

Ni kan säkert tänka er vilken ond cirkel det blir. Hur ont det gör att känna så här. Samtidigt blir hon besviken eller väldigt orolig när jag säger nej till sex. Men inte speciellt roligt att känna att jag är något som är inplanerat. Där det inte är attraktionen till mig som får igång henne.

Det är inte bara på nätterna som tankarna snurrar numera utan även under dagarna. Svårt att göra något då allt känns menlöst. 

• Svar på tråden Arg över sexlivet
  • Bis mis
    Tukt skrev 2023-01-07 18:31:21 följande:
    När jag skriver "arbete" eller "arbeta" med, så menar jag att för att hålla relationer vid liv, kan en en inte bara gå på lust och känsla. Lusten och känslan bygger på något, och det är något en måste jobba med.
    Det går liksom inte fylla helgerna med aktiviteter om en samtidigt ska vara utvilad och kunna få känslor att blomma upp, och därmed lusten.
    Jo, det är precis vad man kan och ska. Lyssna på sig själv och sin partner. Även mellan raderna. Jag misstänker att vi menar samma sak men uttrycker det olika.
  • Core
    Anonym (Viv) skrev 2023-01-07 22:44:27 följande:
    Detta stör mig så jäkla mycket med de män jag varit ihop med också. De kan snuska sig och inte duscha på 2-4 dar. Men ska de till jobbet eller träffa nån polare, då ska det duschas!

Vafan jag hatar svettlukt vill att mannen duschar varje dag, varför är män så kassa på hygien? Får tjata!
    Att du hittar män som försörjer sig genom att spela dragspel utanför Systembolaget kan väl inte nån annan ta ansvar för
  • Anonym (Viv)
    Core skrev 2023-01-08 00:51:23 följande:
    Att du hittar män som försörjer sig genom att spela dragspel utanför Systembolaget kan väl inte nån annan ta ansvar för
    Nä det är inte såna män, det är TJÄNSTEmän! Wtf!
  • Anonym (Viv)
    Tukt skrev 2023-01-07 23:00:32 följande:
    Tror du alltid att det du upplever är något generellt för alla? Och tror du tjat är något bra för en relation?
    Ett alternativ annars är väl att inte ha intima relationer med skitgrisar och inte sedan  skylla problemen på hela manssläktet. Samt att om relationen gått in i ett läge där tjat ses som nödvändigt, då är att betrakta relationen som färdig, eller åtminstone färdig för en familjeterapeut.
    Alla mina män har varit såna. Jättemåna om att vara fräscha i början. Sen blir de bekväma.
  • Tukt
    Anonym (Viv) skrev 2023-01-08 08:24:20 följande:
    Alla mina män har varit såna. Jättemåna om att vara fräscha i början. Sen blir de bekväma.
    Även om 100 procent av dina partner snuskat till sig, betyder inte det att alla partners snuskar till sig.
    Det kan vara bra att förstå skillnaden. Varför? Jo för att det finns en del hopp där för dig att hitta en partner som inte gör det.
  • Anonym (Alltid arg)
    Anonym (Teddy) skrev 2023-01-07 19:49:34 följande:
    Jag vet att det inte är detta som tråden handlar om och kanske inget du alls vill diskutera. Jag ber om ursäkt isf och ignorera då min kommentar. 
    Men kan inte låta bli att reagera på att du säger att det inte funkar för er att skaffa barn, men att det inte är nåt fel på nån av er. Har ni gjort fertilitetsundersökning? Om ni har försökt och det inte funkar för er att få barn så är det ju per definition något som är fel på någons fertilitet. Det finns hjälp att få för de allra flesta. 
    Jag ber om ursäkt igen ifall mina råd är ovälkomna.
    Nja, det är en tredjedel som inte kan få barn av obestämbar anledning. Vi har gjort en utredning som visar att båda är fertila men det blir inget. Kan bero på stress eller vad som helst. 
  • Anonym (Alltid arg)
    Anonym (Viv) skrev 2023-01-07 22:44:27 följande:
    Detta stör mig så jäkla mycket med de män jag varit ihop med också. De kan snuska sig och inte duscha på 2-4 dar. Men ska de till jobbet eller träffa nån polare, då ska det duschas!

Vafan jag hatar svettlukt vill att mannen duschar varje dag, varför är män så kassa på hygien? Får tjata!
    Duschar varje dag på morgonen. Är väldigt renlig av mig :) så det är nog inte anledningen. 
  • Anonym (anonym)

Du skriver att hon inte är så intresserad av annan närhet än sex heller. Det skulle kunna tyda på att hon inte har tillräckligt starka känslor för dig. Jag tycker att du borde prata ordentligt med henne och fråga om hon verkligen älskar dig eller bara är kvar i förhållandet av gammal vana.

• Anonym (anonym)
    Tukt skrev 2023-01-07 18:31:21 följande:
    När jag skriver "arbete" eller "arbeta" med, så menar jag att för att hålla relationer vid liv, kan en en inte bara gå på lust och känsla. Lusten och känslan bygger på något, och det är något en måste jobba med.
    Det går liksom inte fylla helgerna med aktiviteter om en samtidigt ska vara utvilad och kunna få känslor att blomma upp, och därmed lusten.
    Håller med. Det är bådas ansvar att göra vad man kan för att hålla förhållandet och attraktionen vid liv. Det duger inte att som vissa gör stoppa huvudet i sanden och strunta i att anstränga sig för att få tillbaka den tappade lusten. 
  • Anonym (klimakterieförnekare)
    Anonym (Viv) skrev 2023-01-08 08:24:20 följande:
    Bokstavligen ingen av mina män har varit sån, alla duschar varje dag och efter träning utan tillsägelse som till en 5-åring.

Men klart att det finns skitgrisar också, det vet jag.
Svar på tråden Arg över sexlivet