• Anonym (Alltid arg)

Arg över sexlivet

Så mitt liv blev inte som jag tänkt. Vi har väldigt lite sex och det är alltid på hennes villkor och på det sättet hon vill. Det kan ibland gå veckor mellan när vi har sex.

Känns inte som hon tänder på mig alls utan ställer upp för husfridens skull. Hela situationen har gjort mig arg samtidigt som jag vet att det inte är okej att vara arg över ett bristande sexliv. Det betyder att jag under dagar och kvällar beter mig normalt och håller känslorna inne. Samtidigt har vi ytterst lite närhet, hon gillar inte att mysa speciellt ofta. Kyssar ska vara med stängd mun. 

På nätterna ligger jag numera och vrider och vänder på mig. Kan inte sova för att jag tänker på sexlivet. I natt blev det från 10 till 5 på morgonen jag låg och var arg. Har inget utlopp för känslorna och jag känner att så här vill jag inte ha det. Samtidigt blir jag arg på mig själv för att jag känner så här då jag borde kunna acceptera hennes lust. 

Ni kan säkert tänka er vilken ond cirkel det blir. Hur ont det gör att känna så här. Samtidigt blir hon besviken eller väldigt orolig när jag säger nej till sex. Men inte speciellt roligt att känna att jag är något som är inplanerat. Där det inte är attraktionen till mig som får igång henne.

Det är inte bara på nätterna som tankarna snurrar numera utan även under dagarna. Svårt att göra något då allt känns menlöst. 

• Svar på tråden Arg över sexlivet
  • Anonym (Framtung)

Du skriver att ? det ibland kan gå veckor imellan ? men hur ofta har ni normalt sex?  Det låter på dig som att ni för det mesta har det oftare?

När ni väl har det, vilken tid på dagen är det då?

• Anonym (Alltid arg)

Hon dammar och ställer ordning. Tvättar kläderna och städar en toalett. Lagar mat lördag och söndag. Hjälper till med storhandling.

Vi har normalt sex ungefär varannan eller var tredje vecka. Vanligtvis mellan 12 och 2. Brukar vara antingen på lördagen eller söndagen. Ibland kan det vara oftare än så här men det är sällan.

• Anonym (Ej sugen)

Känner igen mig i din kvinna. Jag är heller aldrig sugen på sex. Men det är för att sexet inte ger mig njutning eller orgasm så då är jag hellre utan. 

• Anonym (klimakterieförnekare)
    Anonym (Teddy) skrev 2023-01-05 17:14:22 följande:

Det låter ju tyvärr som att känslorna ifrån hennes sida inte finns kvar. Det kan vara svårt att erkänna även för henne. Och svårt att komma vidare ifrån. Bollen ligger hos dig. Men jag blir inte klok på varför du säger nej till sex? Då tar hon ju initiativ ibland. Varför tar du inte till vara på dom stunderna? Hon vill kanske inte ha sex lika ofta som dig, men det är ju lite svårt att kräva totalt synkroniserad lust.

Det är väl inte alls säkert att det är så?

Jag är i klimakteriet och min kropp har senaste två åren svängt mellan att ha så mycket lust att jag vill ha minst 2 orgasmer om dagen, får otrohetstankar och blir småkär i slumpmässiga män på jobbet till att inte vilja att någon ens tar i mig.

Jag skulle säga att jag älskar min man ändå, han är en underbar partner och vi har alltid bra sex när vi har det, men det som händer med mina hormoner just nu har jag inte kontroll över, alltid.

Med viss ansträngning kan jag logiskt se vad som är "rimligt" i mina reaktioner, och det känns väldigt dumt att ta några beslut om relationer medan den här berg-och-dalbanan pågår, oavsett vad jag en viss månad (eller kanske bara en vecka) känner när min man tar initiativ.
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (klimakterieförnekare) skrev 2023-01-06 10:25:06 följande:
    Det är väl inte alls säkert att det är så?

Jag är i klimakteriet och min kropp har senaste två åren svängt mellan att ha så mycket lust att jag vill ha minst 2 orgasmer om dagen, får otrohetstankar och blir småkär i slumpmässiga män på jobbet till att inte vilja att någon ens tar i mig.

Jag skulle säga att jag älskar min man ändå, han är en underbar partner och vi har alltid bra sex när vi har det, men det som händer med mina hormoner just nu har jag inte kontroll över, alltid.

Med viss ansträngning kan jag logiskt se vad som är "rimligt" i mina reaktioner, och det känns väldigt dumt att ta några beslut om relationer medan den här berg-och-dalbanan pågår, oavsett vad jag en viss månad (eller kanske bara en vecka) känner när min man tar initiativ.
    Ts fru är 37 år så klimakteriet är det troligtvis inte.
  • Anonym (tjat)

Ja, TS fru är så pass ung att det inte är klimakteriet (om det ändå är det behöver hon få behandling och borde ha blivit uppmärksammad av sin gynekolog).

Då tänker jag såhär: det har pågått i ca fyra år. Vi vet i och för sig inte hur det var innan de fyra senaste åren (om jag inte har missat info i tråden) . Men det verkar ju tyvärr som att hon har tappat känslorna för TS då. 

• Anonym (En annan gift arg man)

Wow, när jag läste denna tråd så fick jag sätta mig och tänka efter om jag startat denna? Stämmer exakt in på min situation. Skillnaden är att hos oss har det successivt minskat under de senaste 9 åren Och jag har varit med på hela vägen. sakta sakta så har vi har sex mer och mer sällan samt sämre och sämre sex. 

Min fru berättade att hon inte tänkte ha sexiga underkläder längre utan endast bekväm. självklart stöttade jag henne för inte ska hon behöva bära nåt hon är obekväm i. Sen berättade hon att hon inte tänkte trimma könshåret längre utan nu är det full buske för hon orkar inte. Jag höll med. Sen slutade vi med sexiga sms/bilder (det är för tonåringar) sen fortsatta det så tills i princip allt i vårt sexliv var bortrationaliserat och jag var med på vägen för jag ville vara den sjyssta killen som förstod och stöttade men inombords väckte frustrationen men också självföraktet. Är jag inte värd någonting? Ingen uppoffring fanns från hennes sida. 

När jag var 38 bestämde jag mig för att ge allt i två år för att vända detta. Jag ställde mig mentalt in på skilsmässa och accepterade att detta kunde bli utfallet men ville göra ett seriöst försök iochmed att vi har barn tillsammans och ville känna att jag gjort allt jag kunde. Jag började med att förändra mig själv och bli mer öppen med vad jag hade förväntningar på livet. Saker och ting har blivit bättre nu efter 1,5 år men tyvärr lutar det åt att vi kommer gå separata vägar innan årets slut. Om du vill veta mer kan jag skriva ett längre utlägg på vad jag gjort men det krävs också att man som man förändrar sig och tar sig tid att invänta om din fru följer med. 

• Bis mis
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-05 14:37:19 följande:

Jag är 34 och hon 37. Hållit på under minst 4 år, säkert längre. Kompromisser existerar inte kring det här utan hon väljer när och då är det oftast missionären som gäller. Ibland kan hon vara på mig men det är ytterst sällan. 

Riktigt roligt.. Kan säkert bero på hormoner eller något annat. Svårt att säga men det känns inte speciellt roligt alls. Att jag fastnat i det hela gör det inte bättre direkt för min egen del. Har en del par i vår närhet som precis blivit tillsammans, där man ser passionen men den saknas helt hos oss. 

Hormoner vid 37 års ålder...äter hon p-piller eller använder nåt annat liknande? Låter ju inte som om det skulle vara förklimakterie men vad vet jag.

Om det var annorlunda tidigare så gissar jag på att hon helt enkelt inte har rätt känslor för dig längre.
  • Anonym (40ish)

Känner igen mycket som skrivs. Det är nog vanligare än ni tror. Det som får mig att stanna kvar är dels barnen, men även frågan om det verkligen är grönare gräs på andra sidan. Man är inte 20 längre, de flesta fräscha kvinnor är upptagna och hur stor chans har man egentligen på de snygga kvinnorna som finns kvar?

Är gräset grönare på andra sidan så är det dags att vattna sitt eget..

Jag har precis som några skrivit ovan börjat försöka vara mindre kompis med frun och hittar på mer egna grejer både själv med kompisar och med barnen. Tänker att det kanske kan tända någon gnista igen.

Men visst blir man bitter över att hon inte uppskattar allt man gör, här diskar man, lagar mat, fixar typ allt utan att få ordentlig belöning för det.. har börjat tänka att man kanske är för snäll...

• Anonym (C)
    Anonym (Alltid arg) skrev 2023-01-05 17:55:57 följande:

Svar till mö:
    Jag sköter matlagningen 5 dagar i veckan. Dammsuger varje vecka och städar toaletten. Handlar. Sätter in i diskmaskinen 7 dagar i veckan och gör köket fint. Rengör kattlådan varje dag.

Kör henne till hårfrisör, nagelsalong etc. Fixar det som går sönder, sätter ihop möbler och hämtar upp paket från posten när hon beställt något.

Säger varje dag att jag älskar henne. Säger ofta att hon är den vackraste kvinnan i världen. pussar henne ofta och kramar gärna om henne.

Vet inte vad jag ska göra mer än vad jag redan gör.

Då är du arg. För att du själv tofflar..

Du gör ingenting för dig själv utan du gör det för henne bara, o ingenting du gör för henne gör att du får någonting tillbaks.

Fokus för dig borde vara att gå till gymmet så du får avreagera dig på något. Det enda du bör lägga din energi på när det kommer till henne är att säga att du tycker att hon är fin när hon fixar till sig eller nått ibland. 

Sluta göra allt slav göra. Sluta springa hemma. 
Svar på tråden Arg över sexlivet