Anonym (F) skrev 2023-01-09 12:38:21 följande:
Detta undrar jag verkligen över, är detta verkligheten? Hur är män funtade som vill ha sex med en passiv kvinna? Sen förstår jag inte kvinnor heller som skulle se det som normalt, finns dessa på riktigt?
Jag är passiv för att jag inte vill men ska då dömas för att "andra" sägs vilja trots passivitet. Och glöm nu inte att jag inte menar lagmässigt utan bara undrar hur folk är funtade. Är det alltid "andra" som är sådana? Ingen själv?
Det är nog en rätt liten andel som verkligen vill ha sex med passiva kvinnor, de flesta kvinnor är tvärtom mycket mer passiva än män skulle vilja men män har i allmänhet inte massor av kvinnor att välja mellan så de får kompromissa. Kvinnor gör ju precis samma kompromisser och har sex med män som inte heller är jättebra i sängen.
Det är inte så ovanligt, har själv råkat ut för döda sillar, avbrutit och fått den besvikna frågan "varför slutade du?". I omgångar har det varit trådar från kvinnor här på fl som gillar att vara passiva men inte tycker om att kallas döda sillar så nog finns dem.
Ja, eftersom andra kvinnor är passiva trots att det vill så är passivitet inget bra sätt att säga att man inte vill. Lär dig att vara tydlig och verbalt säga nej i stället för att vara passiv. Det gäller ju i de flesta sammanhang...