• Anonym (PT)

Borderline tjej

Jag är väldigt sugen på en borderline tjej, den tysta typen som inte skriker. Hon är sugen på mig. Men jag vet inte om hon kan vara en kk eftersom hon är väldigt känslig och går inte i behandling. 

Känslomässigt är jag avtrubbad men jag vet inte om jag vågar inleda en relation pga rädslan att hon kan hitta på vadsomhelst längre fram. Ska jag fly? Jag vill inte vara hennes personliga assistent och vill inte hamna i blåsväder.

• Svar på tråden Borderline tjej
  • Anonym (Fly)

Fly. Det kommer bli ett extremt stormigt förhållande. När det är bra brukar det vara riktigt bra men sen kommer dipparna med 50 SMS om dagen, att hon står utanför din port och storgråter, vill ha kontroll över varenda liten grej du gör, stalkar dig på sociala medier, hotar med att ta livet av sig mm Det är inte värt det. 

• Anonym (Fly)
    Anonym (B) skrev 2023-01-10 17:03:07 följande:

Vilka vidriga svar.. lär känna henne innan du dömer om du ska fly KANSKE?
    Tänker ni såhär vidrigt allmänt med folk med diagnoser? 

Det är väl inte konstigt att man tänker att en obehandlad person med borderline har problem med relationer eftersom det är det diagnosen går ut på. Har man inga problem får man ingen diagnos. 
  • Anonym (Bordis.)

En sån som du har inget positivt att ge henne och är du destruktiv kommer du få tillbaka det långt mer än vad du skulle fått igen av en person som inte är känslomässigt instabil. Till och med psykopater backar från en borderline, det finns legitima anledningar till det.

Tack och lov finns det borderliners i världen som kan straffa de som straffas bör när folk beter sig alldeles för jävligt. Det finns ett användningsområde för borderline - det är bra att ha för att försvara sig mot sjuka människor, så som män som är otrogna, narcissister och psykopater och gravt anknytningsstörda. De får när de träffar en borderline äntligen riktiga konsekvenser som de förtjänar, så att de lär sig en läxa och kan bli snällare sedan i sin självutveckling.

• Tukt
    Anonym (PT) skrev 2023-01-10 18:57:12 följande:

Tukt, vad kan de ge tillbaks?

Det kan ge tillbaks att det är mycket och starka, rena känslor. Intensivt, äkta Sådant är viktigt för, i alla fall, mig. Sedan kopplat till sexualiteten är det såklart svårare. Kanske blir det intensivare även där. Kanske inte.
  • Anonym (PT)
    Anonym (Bordis.) skrev 2023-01-10 20:28:59 följande:

En sån som du har inget positivt att ge henne och är du destruktiv kommer du få tillbaka det långt mer än vad du skulle fått igen av en person som inte är känslomässigt instabil. Till och med psykopater backar från en borderline, det finns legitima anledningar till det.

Tack och lov finns det borderliners i världen som kan straffa de som straffas bör när folk beter sig alldeles för jävligt. Det finns ett användningsområde för borderline - det är bra att ha för att försvara sig mot sjuka människor, så som män som är otrogna, narcissister och psykopater och gravt anknytningsstörda. De får när de träffar en borderline äntligen riktiga konsekvenser som de förtjänar, så att de lär sig en läxa och kan bli snällare sedan i sin självutveckling.

Tack!
    Nu är jag helt hundra på att borderline människor är helt knäppa.  Du har gjort det enklare för mig att dumpa henne. Puh!
  • Anonym (PT)

Tukt,

Så du menar att mycket känslor tillbaks kan vara 100% medan en hel del skit blir kanske 80% och mellanskillnaden blir 20%. Ja det är svårt med tanke på bra sex..

Får väl dumpa och fly.

• Tukt
    Anonym (PT) skrev 2023-01-10 21:26:01 följande:

Tukt,

Så du menar att mycket känslor tillbaks kan vara 100% medan en hel del skit blir kanske 80% och mellanskillnaden blir 20%. Ja det är svårt med tanke på bra sex..

Får väl dumpa och fly.

Svårt göra statistik av det. Men med sådana här personer är det väldigt mycket av allt, både det dåliga och det bra.
    Känner du dig tveksam, vilket du verkar göra, så ska du nog ta det försiktigt.
  • Anonym (Rafi)
    Anonym (Bordis.) skrev 2023-01-10 20:28:59 följande:

Bästa PR jag lästDrömmer
  • Anonym (Kvinna ...)

Jag har haft borderline och har haft en del långa harmoniska och lyckliga relationer. Jag har inte diagnosen längre men att jag har starkare känslor och ger mer kärlek i förhållanden än normalstörda kommer alltid finnas kvar.
    Alla mina ex säger att jag är det bästa som hänt och de vill alltid ha mig tillbaka.

Men med din helt felaktiga bild av människor med denna diagnos gör du henne en stor tjänst om du lämnar henne ifred så hon kan träffa en bra, fin och vettig man.

Du kommer säkert ångra dig, men då är det med största sannolikhet för sent.

Kan tillägga att jag aldrig någonsin har skadat någon människa på något sätt. Däremot har jag skadat mig själv ibland men det skadade ingen annan än mig själv. Jag har enormt mycket empati, starka känslor, ärlig och snäll. Vissa brukar kalla folk med borderline för manipulativa, inget är längre från sanningen.

Men det är såklart ditt val att hålla dig borta, själv försöker jag undvika män med adhd då de enligt min erfarenhet är impulsiva, aggressiva och mycket farliga.

• Anonym (Kvinna ...)

Vad är det du tror att hon ska hitta på? Vad menar du med personlig assistent? Bor hon på något hem? Sitter hon i fängelse?

Fattar inte vad det är för märkliga fantasier du har. Lite scary faktiskt. Du kanske behöver terapi för att få hjälp med dina hjärnspöken?!

Svar på tråden Borderline tjej