• Anonym (PT)

Borderline tjej

Jag är väldigt sugen på en borderline tjej, den tysta typen som inte skriker. Hon är sugen på mig. Men jag vet inte om hon kan vara en kk eftersom hon är väldigt känslig och går inte i behandling. 

Känslomässigt är jag avtrubbad men jag vet inte om jag vågar inleda en relation pga rädslan att hon kan hitta på vadsomhelst längre fram. Ska jag fly? Jag vill inte vara hennes personliga assistent och vill inte hamna i blåsväder.

• Svar på tråden Borderline tjej
  • Anonym (.......)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2023-01-11 13:22:35 följande:

Jag har haft borderline och har haft en del långa harmoniska och lyckliga relationer. Jag har inte diagnosen längre men att jag har starkare känslor och ger mer kärlek i förhållanden än normalstörda kommer alltid finnas kvar.
    Alla mina ex säger att jag är det bästa som hänt och de vill alltid ha mig tillbaka.

Men med din helt felaktiga bild av människor med denna diagnos gör du henne en stor tjänst om du lämnar henne ifred så hon kan träffa en bra, fin och vettig man.

Du kommer säkert ångra dig, men då är det med största sannolikhet för sent.

Kan tillägga att jag aldrig någonsin har skadat någon människa på något sätt. Däremot har jag skadat mig själv ibland men det skadade ingen annan än mig själv. Jag har enormt mycket empati, starka känslor, ärlig och snäll. Vissa brukar kalla folk med borderline för manipulativa, inget är längre från sanningen.

Men det är såklart ditt val att hålla dig borta, själv försöker jag undvika män med adhd då de enligt min erfarenhet är impulsiva, aggressiva och mycket farliga.

För att förstå en borderline så läs hur Kvinna...skriver. Det är såhär borderliners ser sig själva, som att de är offer som blir överkörda och Måste därför stå upp för sig själva (vilket är hur de rättfärdigar sin psykiska misshandel).

Just Kvinna... kanske är som hon beskriver, det vet vi ju inte. Men generell tummregel är att borderliners är helt sjuka jävlar, manipulativa som fan (har varit tillsammans med en, tog mig nästan ett år att bli normal igen efter hur förstörd jag var).

Och en sak till, borderliners har ett extra stort behov av att andra ska ha en enligt dem själva "sanningsenlig" bild av dem, dvs att de är extremt måna om att framstås på ett sätt som gynnar dem (manipulation). 

• Anonym (PsykSSK)
    Anonym (.......) skrev 2023-01-11 13:59:00 följande:

För att förstå en borderline så läs hur Kvinna...skriver. Det är såhär borderliners ser sig själva, som att de är offer som blir överkörda och Måste därför stå upp för sig själva (vilket är hur de rättfärdigar sin psykiska misshandel).

Just Kvinna... kanske är som hon beskriver, det vet vi ju inte. Men generell tummregel är att borderliners är helt sjuka jävlar, manipulativa som fan (har varit tillsammans med en, tog mig nästan ett år att bli normal igen efter hur förstörd jag var).

Och en sak till, borderliners har ett extra stort behov av att andra ska ha en enligt dem själva "sanningsenlig" bild av dem, dvs att de är extremt måna om att framstås på ett sätt som gynnar dem (manipulation). 

Låter mer som som du stött på en Narcissist mer än en person med Borderline faktiskt 
  • Anonym (.......)
    Anonym (PsykSSK) skrev 2023-01-11 14:01:48 följande:
    Låter mer som som du stött på en Narcissist mer än en person med Borderline faktiskt 
    Sant, men borderline och narcissism går in i varandra ca 40% av gångerna, och denna hade definitivt båda.
  • Anonym (PsykSSK)
    Anonym (.......) skrev 2023-01-11 14:04:03 följande:
    Sant, men borderline och narcissism går in i varandra ca 40% av gångerna, och denna hade definitivt båda.

Det där får du nog visa en källa på. 

Oavsett är deras anledningar skäl att bli destruktiva och manipulativa väldigt olika. 

• Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (.......) skrev 2023-01-11 13:59:00 följande:

För det första har jag inte borderline sedan många år tillbaka. Men jag ser att du har träffat någon som eventuellt hade psykisk ohälsa, eventuellt att ni bara var fel för varandra.

Jag ser inte, och har aldrig sett mig själv som något offer. Vet inte vad du fick det ifrån? Jag har däremot till skillnad från många människor en enorm självinsikt, något som fler människor borde söka efter.

Manipulation är inte ett kriterium för borderline, väldigt få (om ens någon?) Är manipulativ och narcissism går inte in i borderline. Det finns inga som helst likheter - tvärtom. Narcissister har en övertro på sin egen förmåga, en grandios självbild och tror att de är bättre än alla andra. Borderline är exakt det motsatta, borderline människor lider av ett självhat, tomhet och har svårt att förstå vem de är. 
  • Anonym (Y)

TS har startat massor av trådar om denna tjej men det slutar alltid med att antingen är han riktigt otrevlig och konstig själv elle ska han dumpa tjejen. Han har ältat det här i månader !

Tror det är ts som har en del problem själv faktiskt.

• Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (Y) skrev 2023-01-11 14:40:12 följande:

TS har startat massor av trådar om denna tjej men det slutar alltid med att antingen är han riktigt otrevlig och konstig själv elle ska han dumpa tjejen. Han har ältat det här i månader !

Tror det är ts som har en del problem själv faktiskt.

Okej, ja det förklarar ju saken. 
  • Anonym (allmänt)
    Anonym (B) skrev 2023-01-10 17:03:07 följande:

Vilka vidriga svar.. lär känna henne innan du dömer om du ska fly KANSKE?
    Tänker ni såhär vidrigt allmänt med folk med diagnoser? 

Allmänt bara om man vet att det kommer att gå åt helvete om man ger sig in i relation med dem. På samma sätt som man skulle välja bort en seriemördare som mördat alla tidigare partners. Man är helt enkelt smart och undviker att ge sig i lag med människor som riskerar att förstöra ens liv. 
  • Anonym (Kvinna ...)
    Anonym (allmänt) skrev 2023-01-11 15:05:40 följande:
    Allmänt bara om man vet att det kommer att gå åt helvete om man ger sig in i relation med dem. På samma sätt som man skulle välja bort en seriemördare som mördat alla tidigare partners. Man är helt enkelt smart och undviker att ge sig i lag med människor som riskerar att förstöra ens liv. 
    De som är farliga och förstör ens liv är män med ADHD. Men i fortsättningen kommer jag undvika dessa män.
  • Ascendere
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2023-01-11 14:36:44 följande:
     Jag har däremot till skillnad från många människor en enorm självinsikt, något som fler människor borde söka efter.
    Det här citatet säger mycket om dig som person men jag vet inte om du är fullt medveten själv om hur du uppfattas?
Svar på tråden Borderline tjej