Plus size?
När är man plus size enligt eran personliga åsikt?
När är man plus size enligt eran personliga åsikt?
När jag köpte kläder på M Q för 20 år sen så hade jag Small i toppar och tröjor. Idag har jag visserligen gått upp 10 kg sen dess men nu måste jag köpa Large eller tom XL på samma modeller/märken av toppar/tröjor. SÅ mycket har jag inte gått upp och det mesta har satt sig runt mage/rumpa/lår och inte på överkroppen som fortfarande är relativt tunn så jag får inte ihop det här om det inte är så att klädstorlekarna har fått en större märkning än förr i tiden.
Enligt mig borde jag vara en Medium jämfört med Small i mina yngre dagar om jag ser till hur min kropp har förändrats. Och när jag tittar på kvinnor omkring mig som är större än mig utan att för den sakens skull vara överviktiga så undrar jag vilka storlekar dom måste köpa när jag måste köpa L/XL.
Innan de gjorde om storlekarna så var 34/36 S, 38/40 M, 42/44 L.
För mig var det gamla bättre om man ska köpa dubbelstorlek då jag upplever 40/42 som lite för stort i vissa fall samtidigt som 36/38 är åt andra hållet. Med andra ord så är jag en 38/40. En större S mot en mindre M.
Kan ju inte låta bli att undra om de ändrade Storlekarna för att medelstorlek bland människor har blivit större? För vi kan inte bortse att vi har blivit större än tidigare och för att vi inte ska känna oss så stora så har de ändrat så vi ska lura oss själva.
Fortsätter de så blir då kanske M i framtiden är en 44.
Innan de gjorde om storlekarna så var 34/36 S, 38/40 M, 42/44 L.
För mig var det gamla bättre om man ska köpa dubbelstorlek då jag upplever 40/42 som lite för stort i vissa fall samtidigt som 36/38 är åt andra hållet. Med andra ord så är jag en 38/40. En större S mot en mindre M.
Kan ju inte låta bli att undra om de ändrade Storlekarna för att medelstorlek bland människor har blivit större? För vi kan inte bortse att vi har blivit större än tidigare och för att vi inte ska känna oss så stora så har de ändrat så vi ska lura oss själva.
Alltså det går ju inte att säga en specifik storlek egentligen. En tjej på 1,50 som har storlek 42 är ju större än den tjejen som är 1,80 lång och har storlek 42 liksom?. En överviktig tjej på 1,5 kan ju liksom ha storlek M medan en normalviktig tjej på 1,80 kan ha M?.
IKan ju inte låta bli att undra om de ändrade Storlekarna för att medelstorlek bland människor har blivit större? För vi kan inte bortse att vi har blivit större än tidigare och för att vi inte ska känna oss så stora så har de ändrat så vi ska lura oss själva.
Stl 44 tycker jag är plus size.
Men vad är slutsatsen av det ni skriver? Det verkar förvirrat minst sagt.
Vi säger att en person inte har ändrats i kroppen ett enda gram och köpte storlek Small i tröjor för 25 år sen. Vilken storlek köper hon idag då? Samma tröja, samma kedja låtsas vi.