Hur mycket pengar sparar ni till barnen?
Hur mycket pengar sparar ni till era barn?
Hur mycket har ni som målsättning att ge barnen när de flyttar hemifrån?
Hur mycket pengar sparar ni till era barn?
Hur mycket har ni som målsättning att ge barnen när de flyttar hemifrån?
Ingenting men sparar såklart och ger när de har behov. Alla får inte på öret samma summa.
Vi sparar 300 i månaden åt varje barn i fonder. De har gått väldigt bra och när de fyller 18 får de använda pengarna fritt. Men ska man fortsätta hur länge som helst. Tidsnog flyger ut. Känns småaktigt att sluta när det inte är några stora pengar.
Sparar 500kr/månad och barn. Har 2st, en 2åring och en 4åring.
Dom kommer inte veta om att pengarna existerar före den dagen dom ska köpa hus/lägenhet. Då kommer pengarna fungera som deras kontantinsats.
Vi sparar hela barnbidraget. Planen är att köpa en studentlägenhet när de ska plugga så får de turas om att bo i den (3 år mellan barnen). Vi kommer att använda deras pengar som kontantinsats och resten betalar vi. Så tänker vi att barnen kommer få äga 10% var eller vad det nu blir och när den sen säljs när studietiden är över så får de sina 10% i rena pengar som de kan använda till en helt egen lägenhet.
Kanske att lite kommer gå till körkort osv men vi hoppas vi kan betala sånt av annat sparande. Så tanken med deras stora sparkonto är väl att hjälpa dem med bostad mer eller mindre. Vi bor i Stockholm bör tilläggas, inte helt lätt med boende som ung. Hoppas det underlättar lite. Själv fick jag hjälp med lån till första kontantinsatsen, vilket gjorde hela skillnaden i bostadsmöjligheterna.
Vi sparar hela barnbidraget. Planen är att köpa en studentlägenhet när de ska plugga så får de turas om att bo i den (3 år mellan barnen). Vi kommer att använda deras pengar som kontantinsats och resten betalar vi. Så tänker vi att barnen kommer få äga 10% var eller vad det nu blir och när den sen säljs när studietiden är över så får de sina 10% i rena pengar som de kan använda till en helt egen lägenhet.
Kanske att lite kommer gå till körkort osv men vi hoppas vi kan betala sånt av annat sparande. Så tanken med deras stora sparkonto är väl att hjälpa dem med bostad mer eller mindre. Vi bor i Stockholm bör tilläggas, inte helt lätt med boende som ung. Hoppas det underlättar lite. Själv fick jag hjälp med lån till första kontantinsatsen, vilket gjorde hela skillnaden i bostadsmöjligheterna.
Ingenting. Men ett arv jag fick för 6 år sen har jag bestämt ska delas mellan barnen nån gång framöver. De är små än och har ingen hum om vad pengar och sparande innebär. Några jättesummor när de blir myndiga kommer de absolut inte få. Jag tror inte man gör barnen nån tjänst med det.