Inlägg från: Anonym (Kärlek) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kärlek)

    Ledsen och värdelös

    Lång trådstart, och eftersom timmen är sen orkar jag just nu inte svara på exakt allt. MEN snälla TS se din födelsedag som en nystart!

    Gå vidare från din mamma och lev ditt liv. Gör roliga saker som får just dig att må bra. Små saker i vardagen.

    Skriver inte för att såra utan för att uppriktigt vara ärlig. Din mamma kan du inte ändra på!!!!! Hon kommer aldrig ändra sig i hur hon behandlar dig, och er. 


    Hon favoriserar ditt syskon och tar dig för givet och beter sig som skit, du kan tyvärr inte ändra på så mycket. Ha bara så mycket kontakt med henne du själv orkar. Försök att inte hjälpa henne så mycket. Försök samarbeta med ditt syskon. Kram

  • Anonym (Kärlek)

    Jag har EXAKT samma relation du har till din mamma till min pappa BTW. Han har hela livet favoriserat min lillasyster. Det har varit en total favorisering av henne och nästan ett hat mot mig. Ingenting jag gjort duger. Vi jämfördes öppet.. I skolan dög ingenting, men hon fick beröm när hon presterade ännu sämre? 


    Pappa köpte en bostadsrätt till henne. Jag har aldrig fått nån hjälp. När syrran fyllt jämt, typ 18 och 25 och så har hon uppvaktats för tusentals kronor. Jag får grejer för några hundringar. Aldrig det jag önskar mig heller.. Medan syrran får det hon vill ha när hon fyller år eller det är jul. Det säger väl ändå nåt?

    De anstränger sig verkligen för att köpa bra presenter till syrran både mamma och pappa, medan jag då får höra att jag ju ändå inte kunde komma på vad jag önskade mig? Det är inte sant! De bara lyssnar inte på vad jag säger att jag önskar mig. Helt enkelt eftersom de aldrig lyssnat på mig.


    När jag fyllde 40 önskade jag mig en sak. Jag fick till svar äsch.. Det är väl ingenting vettigt nä det går inte. Trots att det var en bra grej!? Sedan fick jag lite skräp som jag inte ville ha eller behövde. Fick också höra en extra gång att jag ju ändå inte önskade mig någonting.. Och alltså jag bryr mig inte mycket om just det här, det är en skitsak men jag tog upp det bara för att det beskriver hur jag blir behandlad hela tiden. Hade min lillasyster önskat sig exakt samma sak hade de tyckt att det var en rolig grej, och de hade gjort en stor sak av att de ansträngt dig för att hitta just det. Det är så som dom funkar bara.. Och allra värst Är pappa

Svar på tråden Ledsen och värdelös