• Anonym (18cm)

Höga klackar ger makt

Varför har höga klackar en sådan magisk makt och killar och män i alla åldrar? Jag älskar klackar och eftersom jag är kort har jag nästa alltid 12-14 cm till vardags och 18cm till fest o när jag går ut. Jag får en power trio och jag känner makten och uppmärksamheten man får. Varför är så många män programmerade att gilla detta? 

• Svar på tråden Höga klackar ger makt
  • Anonym (C)

Bra fråga. Kanske män gillar när ni klär ut er själva till drottningar ;)

• Anonym (Snyggt)

Benen ser längre ut.
    Höfterna gungar mera.
    Tjejen ser skörare och mera lättillgänglig ut på undermedveten nivå (kan inte springa iväg).
    Tjejen ser smalare ut (samma vikt, större längd), proportionerna blir mera till hennes fördel.
    Tjejen ser att jon blir längre och smalare (= mera självsäker), så hon känner sig gladare, ögonen glänser = män faller för henne 

• Anonym (norrmannen)
    Anonym (Snyggt) skrev 2023-01-25 11:31:54 följande:

Benen ser längre ut.
    Höfterna gungar mera.
    Tjejen ser skörare och mera lättillgänglig ut på undermedveten nivå (kan inte springa iväg).
    Tjejen ser smalare ut (samma vikt, större längd), proportionerna blir mera till hennes fördel.
    Tjejen ser att jon blir längre och smalare (= mera självsäker), så hon känner sig gladare, ögonen glänser = män faller för henne 

Instämmer på allt  +  Diurisk sexigt  =  Kuken sår och vi "faller"    Flört
  • Anonym (norrmannen)
    Anonym (norrmannen) skrev 2023-01-25 12:24:00 följande:
    Instämmer på allt  +  Diurisk sexigt  =  Kuken sår och vi "faller"    Flört
    Står ...   hehe... 
  • Tukt

Det finns ju rent fysiska saker som "lyfter" kroppen. Men till stor del är det nog att det fått symboliskt värde över tid.Höga klackar kan ju även tyda på "lösaktig" eller "hora".
    Men det finns ju andra saker. Läder och skinn symboliserar ofta makt och synd. Och det bygger ju inte på fysik, utan är mer en projektion av symboler.
    På män kan kostymer och uniformer ha liknande effekt.
    Så skulle säga att det i stor utsträckning är kulturellt.

• Anonym (M)

Hur lång är du TS?

Jag undrar hur lång tycker ni män är OK att kvinnan blir med klackarna? Är man inte kort så kan man ju lätt sluta på 180-190. En kille jag känner gillade inte att tjejen hade klackar(såna ca 15 cm tror jag)  när de var ute för då blev hon längre än honom. 

• Anonym (C)
    Anonym (M) skrev 2023-01-25 15:51:13 följande:

Hur lång är du TS?

Jag undrar hur lång tycker ni män är OK att kvinnan blir med klackarna? Är man inte kort så kan man ju lätt sluta på 180-190. En kille jag känner gillade inte att tjejen hade klackar(såna ca 15 cm tror jag)  när de var ute för då blev hon längre än honom. 

Gör ingenting om hon blir längre av det. När hon visar sina former i de sen så blir det nice ;)
  • Anonym (Pga putandet)

För att klackar gör att ryggen hålls i svank och att ni putar med baken för att hålla balansen. Den hållningen är en signal från många däggdjurshonor att hon vill para sig. 

Har inget med makt eller längd att göra, utan det är väldigt primalt. 

• Eurydike

Makt alltså? Makt tycker jag om, men bara om jag kan omsätta den i hårdvaluta 🙃

• Tukt
    Eurydike skrev 2023-01-25 21:11:41 följande:

Makt alltså? Makt tycker jag om, men bara om jag kan omsätta den i hårdvaluta 🙃

Du har ju en poäng där. Skillnad på att ha, få makt, och att utstråla makt.
Svar på tråden Höga klackar ger makt