wood skrev 2023-01-30 13:31:16 följande:
Hur hög är klacken? De är riktigt läckra
Vi är många som tycker det här med höga klackar är så härligt, Jag njuter verkligen av att gå i klackar och det ger hela mig en nästan berusningskänsla som påverkar sinnesstämning och min egen tillfredsställelse...
Jag tillhör de som liksom trådstartaren upplever att klackhöjd över ca 12 cm inte fungerar utan platå. Blir det högre än så, det finns ju till exempel exklusiva Louboutin pumps utan platå med 14 cm klack men jag är tämligen övertygad om att de personer som verkligen klarar av att gå i dem snyggt är ytterst få. Upp till 12 cm, gärna inte mer än 10 cm klackar utan platå är där jag landar för att kunna använda dem snyggt och sensuellt vilket är viktigt för mig.
Jag har pumps med 10 cm smal stilettklack utan platå och de fungerar. Men mina pumps med nån centimeters platå och klack som är bara är lite bredare än de smalaste stilettklackarna är ju oändligt mycket lättare att använda.
Pumps som på bilden, med 12 cm klackar utan platå och med riktigt smal stilettklack är ju för min personliga del mer sånt som är estetiskt väldigt tilltalande men svåra att bära för mig.
Jag personligen föredrar som ni förstår helst högklackat utan platå eller möjligen med liten platå, och då stannar jag därmed också på oftast upp till 10 cm klackar, jag tycker för mycket platå blir estetiskt lite klumpigt. Men som sagt det är min syn på det. Kul att det bejakas alla varianter av klackar, jag förstår trådstartarens kick också som fixar de skyhöga även om jag aldrig provat det.
Kan diskutera det här med klackar hur länge som helst - likasinnade, PM gärna.