• Anonym (18cm)

Höga klackar ger makt

Varför har höga klackar en sådan magisk makt och killar och män i alla åldrar? Jag älskar klackar och eftersom jag är kort har jag nästa alltid 12-14 cm till vardags och 18cm till fest o när jag går ut. Jag får en power trio och jag känner makten och uppmärksamheten man får. Varför är så många män programmerade att gilla detta? 

• Svar på tråden Höga klackar ger makt
  • Anonym (18cm)
    Anonym (Satsa på dig själv) skrev 2023-01-31 15:49:34 följande:

Intressant tråd...

Jag är man 50+. Jag tycker det är vansinnigt läckert med högklackade pumps.

Det ligger sån laddning i när en kvinna gör ett medvetet val att spela på sin kvinnlighet genom att välja att bära höga klackar. Hållning och rörelsemönster förändras, hela utstrålningen hos henne förändras och pumps höjer den mest vardagliga tråkiga outfit i övrigt som i ett trollslag.

Kombinationen med nylonklädda sträckta vrister och eleganta pumps gör mig magiskt upphetsad och jag kan aldrig få nog av det. 
    All heder till er kvinnor som låter oss få njuta av er när ni bär vi dessa underbara ting - jag vet att jag inte är ensam om att känna denna dyrkan till er. Snälla sluta aldrig med detta!

Ja det är verkligen många män och killar som gillar det och det är ju så tydligt hur det påverkar dom, och det är supergulligt. Jag har en kille på jobbet som alltid överöser mig med komplimanger och är jätteengagerad i mina skor haha och det är så sött. Jag märker hur ofta han fumlar och tappar saker framför mig och då ofta tittar och vill röra vid skorna samtidigt som han berättar hur fina dom är. Jag har ju fattat vilken fetisch det är för honom så jag älskar att leka och retas med honom. Jag har även låtit honom kyssa mina skor och det tände honom enormt. Hur kul och gulligt som helst Och ganska oskyldigt. undrar vad hans fru gillar att helst ligger på knä framför mig och ber om att få kyssa mina klackar. Det är höga klackars makt!
  • Anonym (Art)
    Anonym (18cm) skrev 2023-01-25 11:23:34 följande:
    Höga klackar ger makt

Varför har höga klackar en sådan magisk makt och killar och män i alla åldrar? Jag älskar klackar och eftersom jag är kort har jag nästa alltid 12-14 cm till vardags och 18cm till fest o när jag går ut. Jag får en power trio och jag känner makten och uppmärksamheten man får. Varför är så många män programmerade att gilla detta? 

Fel. Du får INDIREKT makt. En makt som GES till dig av män men som de också kan ta ifrån dig.Män besitter oftast DIREKT makt i form av status och pengar utifrån sig själva- inte utifrån vad kvinnor väljer att ge dem.

så håll i där
  • Anonym (Satsa på dig själv)
    Anonym (Art) skrev 2023-02-01 20:10:22 följande:
    Fel. Du får INDIREKT makt. En makt som GES till dig av män men som de också kan ta ifrån dig.Män besitter oftast DIREKT makt i form av status och pengar utifrån sig själva- inte utifrån vad kvinnor väljer att ge dem.

så håll i där
    En liten fundering i all enkelhet:

Ges inte makten av omgivningen oavsett könstillhörighet/ könsidentitet? Är det verkligen bara män som ger och kan ta ifrån makt när det handlar om skofetischer? Hur blir det om det är en man som bär klackarna?

Jag tycker oavsett att det verkligen är underbart hett och väldigt sexigt när någon väljer att bära högklackade skor. Alla vet att särskilt praktiskt eller bekvämt är detta inte utan valet görs för att bäraren tycker om det estetiska/ tänder på det själv/ tänder på den makten att andra tycker det är sexigt ger bäraren/ fåfänga osv. 

Så keep on walk in heels alla ni som väljer det. Så sjukt sexigt, jag blir kåt bara av att skriva om det nu...Glad
  • Tukt
    Anonym (Satsa på dig själv) skrev 2023-02-01 22:07:09 följande:
    En liten fundering i all enkelhet:

Ges inte makten av omgivningen oavsett könstillhörighet/ könsidentitet? Är det verkligen bara män som ger och kan ta ifrån makt när det handlar om skofetischer? Hur blir det om det är en man som bär klackarna?

Jag tycker oavsett att det verkligen är underbart hett och väldigt sexigt när någon väljer att bära högklackade skor. Alla vet att särskilt praktiskt eller bekvämt är detta inte utan valet görs för att bäraren tycker om det estetiska/ tänder på det själv/ tänder på den makten att andra tycker det är sexigt ger bäraren/ fåfänga osv. 

Så keep on walk in heels alla ni som väljer det. Så sjukt sexigt, jag blir kåt bara av att skriva om det nu...Glad
    Tycker kanske det är bra att göra skillnad på fetischism och att en del tänder på höga klackar.
    Dels för att fetischisten inte kan välja, på samma sätt. Det är dennes primära sexualitet. För de som däremot gillar något så har den ofta fler saker att tända på, och är inte primärt.
    Det som också, ofta skiljer, är att fetischistens syn på objekten ofta har har bearbetats i åratal och skapat en mer medveten tanke kring, hur var, varför. Medan för den som "bara" tycker det är sexigt, mer bygger på att det är en skön grej.
  • Sam Ståhl

Gårdagens val: klassiska pumps med 10 cm klackhöjd. Så trevligt, njuter av att bära klackar.

Och av någon anledning får jag för FL inte publicera bildRynkar på näsan

• CleoX

Här ett par av mina egna favoriter ur samling. Beige lack. Visserligen har jag liten storlek i skor men dessa ger mig 19,5 cm av pure power, tro mig!
  • Sam Ståhl
    CleoX skrev 2023-02-02 11:55:05 följande:
    Här ett par av mina egna favoriter ur samling. Beige lack. Visserligen har jag liten storlek i skor men dessa ger mig 19,5 cm av pure power, tro mig!
    Trevligt att du väljer att dela med dig av läckra bilder. 

Jag gillar att visa upp mig i nylonstrumpor och pumps och njuter verkligen av att bära det men det kanske är någon begränsning i hur ofta man får publicera bilder här. Jag blir som sagt nekad nu tyvärr.

Ser gärna fram emot blir bilder på dig när du bär klackar!
  • Anonym (Satsa på dig själv)
    Anonym (18cm) skrev 2023-01-29 19:25:09 följande:

Klackarna ger makt! Även på jobbet där jag är strikt och affärsmässigt klädd så ger mina höga pumps en magisk känsla och jag får jättemycket uppvaktande och gillande kommentarer och förslag

Härlig känsla!
    Tänk vad mycket glädje du sprider till många. 
    Vilken ego boost det måste vara Glad
  • Anonym (18cm)
    Anonym (Satsa på dig själv) skrev 2023-02-04 14:00:52 följande:
    Härlig känsla!
    Tänk vad mycket glädje du sprider till många. 
    Vilken ego boost det måste vara Glad
    Tack! I aim to please. Always.
Svar på tråden Höga klackar ger makt