• Anonym (Q)

    Var tog hänsyn och hyfs vägen?

    Jag jobbar i butik. Jag märker att hyfs inte finns längre. Jag hittar smält glass nertryckt bland kläderna. Vi säljer inte ens glass mer än ca 3 månader om året. Jag hittar äppelskruttar, tomma muggar från snabbkedjor, varmkorv på golvet och snytpapper lite här och där. Saker som inte kommer från vår butik. Sen är det alla föräldrar som tror att affären är en lekpark för deras små. Hej, tack och snälla är inga ord som finns hos många. Där emot kan man bli idiotförklarad bara för att varan i reklambladet inte finns inne. En vara som inte säljs hos oss utan i en annan affär. Det är nämligen så att kunden själv har sett att det är hos oss varan säljs. När jag googlar upp varan och visar var den säljs, så är det bara ?Jaha?. Jag tror att människan har blivit mer blind för sin omgivning. Om man går i valfri affär är det nästan alltid någon som parkerar sin kundvagn mitt i gången och sen nästan blir irriterad om man ber om att få komma fram. Det är som om vissa människor blir förvånade av att det finns fler människor som också känner och tänker.

  • Anonym (Q)
    Anonym (Werner) skrev 2023-02-02 10:32:22 följande:
    Finns en del otrevlig och inte serviceminded personal också som inte ens tittar på en och säger hej när man kommer in i butiken trots att man är den enda kunden. Istället står personalen och pratar med en kollega eller kollar i mobilen.
    Och i kassan på vissa mataffärer möts man ibland inte ens av ögonkontakt eller ett hej. 
    Ja? Vad har det med allt jag rabblade upp att göra? Sved det att jag inte skrev allt som är fel i samhället? Det finns inom varje arbete någon som inte borde vara där. Dock kan jag skriva såhär. Efter att ha blivit illa behandlad av 9 kunder, så kan det hända att man inte kan bita ihop på den 10:nde kunden som spyr skit på en. Men det är sant. Det finns människor som är mer intresserad av annat än sitt jobb. Men detta sker inom varje jobb. Nu handlar tråden om hänsyn och inte om dålig personal. Jag tillhör dessa människor som gör allt för kunden. För mig är det viktigt att kunden blir sedd. Men jag ska inte behöva städa efter grisiga kunder. Jag ska inte behöva ta skit för att kunden tror att den har rätt. Den kund som är trevlig, får också mer hjälp.
Svar på tråden Var tog hänsyn och hyfs vägen?