• Anonym (Hur lång väntan?)

    Hur länge skall man vänta med sex om man är seriös?

    I ett par trådar här och på andra ställen har jag fått tipset om att inte ha sex så tidigt och att jag hade kunnat undvika vara med gifta män som jag inte visste var gifta och män som bara vill ligga om jag klarade att hålla på mig/inte var så billig/slutade bete mig som en löpande katthona/hundtik. Jag känner att jag behöver en slags tidslinje att följa, för min egen känsla av när det är passande fungerar inte.

    Så nästa gång jag träffar någon, hur länge skall jag vänta med sex och kan jag ge oralsex innan det? och hur länge skall jag då vänta med även det?

  • Svar på tråden Hur länge skall man vänta med sex om man är seriös?
  • Anonym (Hur lång väntan?)
    Anonym (F) skrev 2023-02-02 20:30:37 följande:
    Snälla ts, nu måste vi dra i bromsen. Någon du tror dig älska...? Jag kan säga så här, om du väntar med oralsex så pass länge att du har sådana känslor så är det inga problem, det borde ta åtminstone några månader innan man kommer till den punkten. Tyvärr tror jag inte att det tar så lång tid för dig och att du går in i sånt här alldeles för snabbt. Dessutom lurar du dig själv om du tror att det är så en man tänker om dig bara för att du är bra på att suga. Kärlek eller känslor har inget alls med det att göra. Jag tror tyvärr att du riskerar att utnyttjas.
    Jag kan få sådana känslor väldigt snabbt att jag tycker mig klicka med någon, förstår någon, hör ihop med någon och älskar någon. Det är inte månader utan dagar. Kanske att vi matchar med varandra, skriver om varandra, han berättar om sig själv frågar saker om mig, sedan ses vi och det kan kännas väldigt bra. Får jag känslan av att det här är en snäll, försiktig och lugn man och inte en alfa-machokille (ogillar sådana och känner mig väldigt otrygg om jag får de vibbarna) så blir det lätt att jag initierar redan första dejten, sedan spinner hjärnan på enormt snabbt och det känns som att han känner lika starkt. 

    Blir väldigt mycket jag som är drivande, ok att jag sover över eller vill du sova över? och jag försöker få honom att stanna och jag vill ses så snart som möjligt Det här känner jag ofta att mannen speglar. Han vill sova över, eller vill att jag sover över, han är glad/jätteglad åt att vi umgås på morgonen, vill absolut ses. jag är som miljonvinsten på lotto, jag är underbar, yippie, jag är så fantastisk att han tror han drömmer. Stannar gärna eller jag får stanna. Om det är en vardag vill han gärna ses och absolut direkt efter jobbet funkar för honom, han kan tom komma ifrån redan på lunchen om jag vill ses då och sedan flexa bort resten av dan. Eller jobba hemifrån och fortsätta umgås. Såna saker. Liksom känslan att han är väldigt glad i mig och vill vara med mig lika mycket som jag vill vara med honom. Men det här håller i sig kanske två veckor en månad, lite olika, men sedan tycker han att jag är sinnessjuk, mer röda flaggor än en kinesisk militärparad (Ja en sade precis de orden!) och att han gärna är KK men inte mer.

    Som att han är väldigt väldigt positiv först men att jag slutar vara trevlig att vara med väldigt fort trots att jag bara är ännu mer positiv till att vara med honom...inte mindre.
  • Anonym (C)

    Vänta med?.. Har du kunnat haft sex oseriöst borde du även kunna ha det seriöst. Vänta... wtf? 

  • Anonym (S-G)

    Gud, är det du som fantiserade om exet och inte fattade poängen med att duscha själv?

  • Anonym (F)
    Anonym (Hur lång väntan?) skrev 2023-02-02 21:46:03 följande:
    Jag kan få sådana känslor väldigt snabbt att jag tycker mig klicka med någon, förstår någon, hör ihop med någon och älskar någon. Det är inte månader utan dagar. Kanske att vi matchar med varandra, skriver om varandra, han berättar om sig själv frågar saker om mig, sedan ses vi och det kan kännas väldigt bra. Får jag känslan av att det här är en snäll, försiktig och lugn man och inte en alfa-machokille (ogillar sådana och känner mig väldigt otrygg om jag får de vibbarna) så blir det lätt att jag initierar redan första dejten, sedan spinner hjärnan på enormt snabbt och det känns som att han känner lika starkt. 

    Blir väldigt mycket jag som är drivande, ok att jag sover över eller vill du sova över? och jag försöker få honom att stanna och jag vill ses så snart som möjligt Det här känner jag ofta att mannen speglar. Han vill sova över, eller vill att jag sover över, han är glad/jätteglad åt att vi umgås på morgonen, vill absolut ses. jag är som miljonvinsten på lotto, jag är underbar, yippie, jag är så fantastisk att han tror han drömmer. Stannar gärna eller jag får stanna. Om det är en vardag vill han gärna ses och absolut direkt efter jobbet funkar för honom, han kan tom komma ifrån redan på lunchen om jag vill ses då och sedan flexa bort resten av dan. Eller jobba hemifrån och fortsätta umgås. Såna saker. Liksom känslan att han är väldigt glad i mig och vill vara med mig lika mycket som jag vill vara med honom. Men det här håller i sig kanske två veckor en månad, lite olika, men sedan tycker han att jag är sinnessjuk, mer röda flaggor än en kinesisk militärparad (Ja en sade precis de orden!) och att han gärna är KK men inte mer.

    Som att han är väldigt väldigt positiv först men att jag slutar vara trevlig att vara med väldigt fort trots att jag bara är ännu mer positiv till att vara med honom...inte mindre.
    Du borde ta till dig vad de här killarna säger till dig. Jag håller med dem om flaggparader och att du säkert framstår som.... ja jobbig kan vi väl säga. Du måste dra ner tempot extremt mycket, jag hoppas du förstår att det inte är normalt att agera och reagera på det här sättet.
  • Anonym (Hur lång väntan?)
    Anonym (S-G) skrev 2023-02-02 21:51:34 följande:

    Gud, är det du som fantiserade om exet och inte fattade poängen med att duscha själv?


    Hygienisk poäng givetvis, man vill ju vara fräsch och ren. Men fattar inte poängen att duscha själv om man är ett par istället för att duscha tillsammans.
    Anonym (F) skrev 2023-02-02 21:54:37 följande:
    Du borde ta till dig vad de här killarna säger till dig. Jag håller med dem om flaggparader och att du säkert framstår som.... ja jobbig kan vi väl säga. Du måste dra ner tempot extremt mycket, jag hoppas du förstår att det inte är normalt att agera och reagera på det här sättet.
    Ja exakt och därför behöver jag en slags tidsgräns innan jag kan ha sex med någon, hur ofta jag får ha det osv. Pratar litegrann med en kille just nu, han verkar väldigt gullig, och kanske vi ses. Vill liksom inte upprepa mönstret.


  • Anonym (F)
    Anonym (Hur lång väntan?) skrev 2023-02-02 22:44:38 följande:
    Hygienisk poäng givetvis, man vill ju vara fräsch och ren. Men fattar inte poängen att duscha själv om man är ett par istället för att duscha tillsammans.
    Anonym (F) skrev 2023-02-02 21:54:37 följande:
    Du borde ta till dig vad de här killarna säger till dig. Jag håller med dem om flaggparader och att du säkert framstår som.... ja jobbig kan vi väl säga. Du måste dra ner tempot extremt mycket, jag hoppas du förstår att det inte är normalt att agera och reagera på det här sättet.
    Ja exakt och därför behöver jag en slags tidsgräns innan jag kan ha sex med någon, hur ofta jag får ha det osv. Pratar litegrann med en kille just nu, han verkar väldigt gullig, och kanske vi ses. Vill liksom inte upprepa mönstret.
    Som sagt, vänta ett par månader åtminstone.
  • Anonym (Hur lång väntan?)
    Anonym (F) skrev 2023-02-02 22:48:57 följande:
    Som sagt, vänta ett par månader åtminstone.
    Ok ett par månader. Låter länge men kan nog vara görbart om ett par månader är 2 och inte mer. Om han tar initiativ innan det kan jag då agera på det? Kan jag agera på olika sätt som liksom..vad skall vi säga? Triggar honom att ta initiativ för att komma runt det?

    Om vi börjar ha sex, och är ett par, är jag då fri att initiera hur ofta jag vill eller vilka begränsningar finns där?

    Helskotta vad svårt det här är :(
  • Anonym (Ivar den förskräcklige)
    Anonym (F) skrev 2023-02-02 15:22:20 följande:
    För att all sexuell aktivitet ska väntas med men av samma anledning varför man inte har sex för tidigt; att man framstår som billig. Det är inte säkert han tänker det aktivt (en del killar gör det) men du ger honom sexuella tjänster (ofta utan att det blir oralt i utbyte) och det skapar en viss skiftning i "makt" eller hur man vill se det, plus att det är rätt billigt att suga av random killar om man söker seriöst, alltså vilken kille vill ha en tjej som håller på så?
    Jag håller med om att endast oralsex känns dumt före att man haft "fulländat sex". Men att vänta med sex minst två månader efter det att man börjat dejta exklusivt... Tre invändningar på det. För det första så hade jag aldrig blivit exklusiv med en kvinna jag inte haft sex med, vi kan absolut dejta utan någon stress men inte med några som helst krav på varandra. Och för det andra så hade jag nog "friendzonat" damen ifråga om vi träffats i två månader och inte fått till det trots att tillfällen getts, då finns det ju inte genuin åtrå. Och för det tredje så ser jag inte kvinnor som "billiga" om vi har sex tidigt eller ena på första eller andra dejten, utan det beror på att vi har så stark kemi och attraktion att vi inte KAN hålla på oss. Det lägger för mig bättre grund för en långvarig relation än om någon håller på sig av principer eller för att de ser sex som ett förhandlingsverktyg att få en relation. Men det är bara hur jag ser det, du ska ju köra på det som funkar bäst för dig! 

  • MrsJenka
    Anonym (Hur lång väntan?) skrev 2023-02-03 00:00:00 följande:
    Ok ett par månader. Låter länge men kan nog vara görbart om ett par månader är 2 och inte mer. Om han tar initiativ innan det kan jag då agera på det? Kan jag agera på olika sätt som liksom..vad skall vi säga? Triggar honom att ta initiativ för att komma runt det?

    Om vi börjar ha sex, och är ett par, är jag då fri att initiera hur ofta jag vill eller vilka begränsningar finns där?

    Helskotta vad svårt det här är :(

    Du låter väldigt intensiv. Lite som att du har sex och män som hobby? 
    Har du inga killkompisar som du kan fråga vad de faller för? Eller en bror? Jag har aldrig hört en man säga att den viktigaste egenskapen hans framtida fru ska ha är att hon ska va bra på att suga kuk. Seriöst. Såklart kan det vara en bonus, men i en relation där det finns lyhördhet och intresse för oralt brukar det bli bra, det är ingen unik egenskap att vara bra på att suga kuk. 

    Det finns undersökningar som säger att det tar ungefär 3 månader för män att bli seriöst intresserade. Det finns ju hur många böcker och tips som helst om dejting, och en av de återkommande sakerna som tas upp är att du som kvinna inte bör vara tillgänglig 24/7. Tacka ja till att träffas ungefär en gång i veckan - MAX två - och helst inte hemma hos varandra, utan på neutral mark där det blir lättare för dig att behålla trosorna på. Lev helt enkelt ditt liv även om du dejtar, se till att fylla dagarna med jobb, aktiviteter och skojigheter och låt dejtandet bli sekundärt. 
    Med detta menar jag inte att du inte ska va flirtig och positiv mot den du dejtar, det ska du absolut! 


    Om ni ses på neutral mark en gång i veckan och du ser till att inte gå helt upp i ditt första intryck av personen, utan tänker att dejtandet är sekundärt i ditt liv kommer du troligtvis, i sinom tid kunna hitta något seriöst. 


     

  • Anonym (Hur lång väntan?)
    MrsJenka skrev 2023-02-03 01:25:51 följande:

    Du låter väldigt intensiv. Lite som att du har sex och män som hobby? 
    Har du inga killkompisar som du kan fråga vad de faller för? Eller en bror? Jag har aldrig hört en man säga att den viktigaste egenskapen hans framtida fru ska ha är att hon ska va bra på att suga kuk. Seriöst. Såklart kan det vara en bonus, men i en relation där det finns lyhördhet och intresse för oralt brukar det bli bra, det är ingen unik egenskap att vara bra på att suga kuk. 

    Det finns undersökningar som säger att det tar ungefär 3 månader för män att bli seriöst intresserade. Det finns ju hur många böcker och tips som helst om dejting, och en av de återkommande sakerna som tas upp är att du som kvinna inte bör vara tillgänglig 24/7. Tacka ja till att träffas ungefär en gång i veckan - MAX två - och helst inte hemma hos varandra, utan på neutral mark där det blir lättare för dig att behålla trosorna på. Lev helt enkelt ditt liv även om du dejtar, se till att fylla dagarna med jobb, aktiviteter och skojigheter och låt dejtandet bli sekundärt. 
    Med detta menar jag inte att du inte ska va flirtig och positiv mot den du dejtar, det ska du absolut! 


    Om ni ses på neutral mark en gång i veckan och du ser till att inte gå helt upp i ditt första intryck av personen, utan tänker att dejtandet är sekundärt i ditt liv kommer du troligtvis, i sinom tid kunna hitta något seriöst. 


     


    Det bästa jag vet i livet är om jag har en man som jag vet älskar mig och att ha sex med honom och vara med honom. Det är mitt livsmål. Vet att jag är för störd för att skaffa barn, jag fattar det. Men jag vill träffa någon som älskar mig, jag älskar honom, vi är ihop, gifter oss och gör det mesta ihop. Jag vill vara nummer1 i hans liv, inte prioriteras efter andra saker. Enda undantaget är om han har barn sedan tidigare, då vill jag vara nummer 2. Min hobby annars är gymmet, tv-serier, science fiction, fantasy, historia.

    Jag har pratat mycket med just män genom internet om vad de vill, vad de vill ha i relationer och försökt agera efter det. Känt men det där är ju precis jag. Men det verkar inte stämma vad de säger att de vill ha mot vad de vill ha för då skulle jag vara en riktig drömtjej. Sex ofta? Jo mer än gärna. Trohet? Absolut. Kunna vara bästa vänner? Ja det vill jag med. Mycket kroppskontakt, mys, kramar, gos? Så mycket som möjligt helst hela tiden. Inte vara fet? Jag väger 42kg till 155cm. Se bra ut? Det tycker jag att jag faktiskt gör. vara ung? Ok det är jag inte så värst längre, men jag ser yngre ut och mentalt är jag typ 15 år på många sätt. Det är liksom punkt för punkt vad många män säger sig gilla och söka efter. Så vad män säger att de vill ha och vad de faktiskt vill ha verkar vara olika.

    Män påstår att de inte heller gillar kvinnor som spelar spel och visar tydligt vad de vill ha, och inte någon som leker hard to get. Det tycker jag att jag gör övertydligt och jag leker definitivt inte hard to get. Skulle jag bara vilja ses en max två gånger i veckan skulle jag definitivt spela spel.

    Är svårt att se dejtandet som sekundärt, då kärlek och tvåsamhet är det enda jag vill ha ut av livet egentligen, annat positivt är som för små plåster på ett öppet sår. Har egentligen bara mått stadigt bra över tid i två perioder i livet, under uppväxten tack vare min första pojkvän och vår relation och en period som vuxen då jag var ihop med en man som älskade mig och gjorde sitt bästa för att orka med mig. Jag sabbade själv dessa relationer. Men jag vet liksom att relation med bra kille som älskar mig=jag är lycklig, inte det=jag är olycklig. Visst jag har eips och det är upp och ner i humöret, men det är som dåligt humör är hälften så illa och mycket lättare att hantera då. Är som att halvera problemen med störningen och allt annat i livet fungerar mycket bättre med av det. Jobb, skola, gym, matlust. Allt blir så mycket bättre när man är två, en halvkass film blir bra, någon tråkig aktivitet blir rätt kul, trista saker som att laga mat blir roligt att göra ihop, baka, gå ut och äta, gå på bio...ja tusen grejer som är rent trista i sig självt blir roliga och istället något att se fram emot ihop med en man.    
Svar på tråden Hur länge skall man vänta med sex om man är seriös?