Inlägg från: HunnyBunz |Visa alla inlägg
  • HunnyBunz

    Är det ok att bara känna sig blä under graviditeten?

    Jag avundas dom som har lätta graviditeter. Själv känner jag mig bara så otymplig och öm i kroppen. Jag blir frustrerad på mig själv när jag stånkar och stönar upp för trappor och det känns som att jag inte kan andas. Då känns det som att jag har gått upp 150 kg istället för 10.

    Är det ok att bara känna sig less på att vara gravid? Är inne i vecka 29, så jag har ett tag kvar. Väntar mitt tredje barn men det är typ 10 år sen jag var såhär gravid sist. Jag minns inte att det var så jobbigt att ha en växande bebis i magen. Det känns som att jag har ont nånstan hela tiden. Kan varken stå, sitta eller ligga bekvämt.
    Ont i ryggen, ont i svanken, ont i magen, nu en tid har jag haft ont i fingrar och händer under natten och på morgonen. Är stel som fan. 

    Jag har graviditetsdiabetes och stressar upp mig över vad jag kan och inte kan äta. Tar insulin tre gånger om dagen och sticker i fingrarna flera gånger varje dag. Blodsockret på morgonen kan sticka iväg för minsta lilla.. Lite mjölk i kaffet eller lördagskorv på mackan resulterar i för högt blodsocker.

    Har ingen bra anledning till varför jag startar en tråd här annat än att jag bara vill häva ur mig allt jag känner mig less på just nu. Fast jag skäms lite också för jag har en tanke i huvudet om att man inte ska gnälla när man är gravid. Men ibland känner jag att jag bara inte orkar med nånting över huvudtaget och kan bara grina. 

    Kanske är det fler som känner att graviditeten inte är en dans på rosor?

  • Svar på tråden Är det ok att bara känna sig blä under graviditeten?
  • HunnyBunz

    Det känns som att jag borde orka igenom allt utan gnäll nu när jag är 10 år äldre än jag var sist jag fick barn. Men jag gnäller konstant känns det som. 😖 

    Är det bara jag som ibland vill gråta över hur ungen tumlar runt i magen? Särskilt när han får ordentliga sparkar/slag lååångt ner. Det ilar och känns förjävligt.😩

    Visst tycker jag att det är mysigt med att vara gravid men inte trodde jag det skulle va så jobbigt både fysiskt och psykiskt. Jag måste ha förträngt allt det träliga när jag väntade mina andra barn. Med yngsta minns jag ingenting om hur jag mådde. Äldsta vet jag att jag var rätt nojig över minsta lilla som gjorde ont. Då var jag höggravid mitt i sommaren och låg som en strandad val i soffan 😂 

Svar på tråden Är det ok att bara känna sig blä under graviditeten?