Inlägg från: Anonym (Man33) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man33)

    En attitydförändring måste ske angående förhållanden.

    Anonym (Juckaren) skrev 2023-03-03 16:36:03 följande:
    Det ligger ändå nåt i det. Om en man inte är så på, då är det inte bra. Kvinnor vill känna sig bekräftade, att han åtrår henne. Att kramas och så är för tamt.
    Sen om mannen är kåt på henne och visar att han vill ha henne, då är inte det heller bra. Typiskt män, tänker bara på en sak, och tänker med kuken.
    Det är jävligt svårt att vara man många gånger.
    Fast vad är det som är så svårt egentligen? Ibland vill man en sak, ibland något annat. Det handlar om balans.
    Tycker inte alls det är svårt att vara man. Det är rätt enkelt faktiskt. Strunta i vad andra tycker och leverera! Sedan mår man bra!
  • Anonym (Man33)
    Anonym (Juckaren) skrev 2023-03-03 16:41:48 följande:
    Det är olika antar. Jag tycker det är svårt att vara man och veta vad kvinnor vill.
    Strunta i det ärligt talat och var dig själv. Jag bryr mig inte om vad kvinnor vill ha utan kör på. Att försöka behaga kvinnor är garanterad loserstrategi.

    I slutändan är det hur man bidrar som spelar roll för kvinnor och hur lämplig man är som pappa. Och en pappa behöver ha bra självförtroende,  kunna säga ifrån, få med sig andra, vara verbalt skicklig samt välmående såväl fysiskt, psykiskt som ekonomiskt.
  • Anonym (Man33)
    Anonym (Juckaren) skrev 2023-03-03 17:02:09 följande:
    Jag har alltid gjort det som känns rätt för mig. På dejter har jag aldrig varit på och försökt nåt, och många tycker att det är för tamt. T o m senaste jag träffade, tyckte att jag skulle ha tagit första steget. Ändå hade hon varnat mig innan att hon var trött på killar som försökte saker på dejter, och hon var inte så intresserad av sex. Hon är 25 år yngre så jag var extra försiktig där, jag hade inte bråttom. Jag skulle ha gjort samma idag.
    Då skulle jag säga att ditt problem att du inte är tillräckligt fysiskt, psykiskt, socialt eller ekonomiskt välmående.

    Det där med att vara sig själv fungerar bara om man är det. Annars måste man utvecklas som man. Många män är idag snarare pojkar. Och ingen kvinna vill ha en pojke. Så om den vuxna pojken inte växer upp mentalt är han körd.
  • Anonym (Man33)
    Carolatom07 skrev 2023-03-03 17:54:12 följande:
    Som jag upplever det, och som jag har fått höra av andra, så är jag bra på att formulera mig. Sedan finns det de som väljer att missförstå eller inte förstå, för att de kanske upplever att annorlunda åsikter och tankar är ett "hot" mot de egna föreställningarna om hur saker ska vara.

    Jag respekterar givetvis olika åsikter och sätt att se på saker, det är det som gör diskussioner intressanta. Men när jag upplever att något har gått för långt åt fel håll, då pekar jag med hela handen och säger det. Alla vill väl ha ryggdunkar. Att få positiv bekräftelse på det man säger känns ju alltid skönt. Men att väcka diskussioner där olika uppfattningar stöts och blöts är också givande. Och jag reflekterar över vad folk med andra åsikter och synsätt säger/ skriver. Men i slutändan står man ändå alltid upp för det man själv tror på, och så funkar nog de flesta.
    Dina inlägg är lätta att förstå sig på. De som inte gör det gör det avsiktligt. Och i fallet ovan med en specifik annan medlem är det uppenbart att så är fallet. 

    Många klarar inte v andra synsätt och istället för att bedriva en seriös diskussionblrjar de med förtäckta angrepp och härskartekniker. Trist men sant. 
  • Anonym (Man33)
    Carolatom07 skrev 2023-03-03 17:47:33 följande:
    Precis så. Jag tror att de flesta vill bli älskade för de personer de är, och inte bara för kroppen. Men allt fokus ligger på sex idag. Det är en viktig del i ett förhållande, givetvis, men inte allt.
    Sex är otroligt övervärderat. Framförallt är det missbrukat. Folk fokuserar för mycket på njutning och för lite på ansvar. Sedan blir de förvånade när livet går åt helvete...

    Jag håller dock inte med om att sex äses som så otroligt viktigt. Det är väl snarare två läger. Ena halvan som lever troget i parrelation er. Och den andra halvan som är mest fokuserade på sig själva och ser sin partner som en asseccoar som man byter ut med jämna mellanrum.
  • Anonym (Man33)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-03 18:37:38 följande:
    Hade det inte varit mer seriöst att börja fråga andra om de upplevt samma sak och om det går att hitta stöd för det istället för att utgå från att din upplevelse är någon slags allmän sanning?
    Det räcker att titta på skilsmässostatistiken för att konstatera att det är sant. Skilsmässor fanns knappt för 100 år sedan.
  • Anonym (Man33)
    StudierKemi skrev 2023-03-03 20:18:53 följande:

    Det vore perfekt om monogami fungerade, men så verkar inte vara fallet? Idk. Det enda sättet för att få monogami att funka vore om varenda individ vore OK med att mannen är det könet som tillåts att känna mest, högst attraktionsnivåer, och alla kvinnor ska acceptera att de är det könet som ska nöja sig med att få pengar/försörjning, eller en bästa vän som finns där i vått och torrt (men mannen själv tar emot attraktion). Vi har haft många intressanta diskussioner om det här i min familj, och min mamma och bror är katoliker som blir arga när kvinnor vill känna lika mycket som män i livet, att kvinnor vill känna attraktion. Det är allra lättast för alla om kvinnan ger upp sökandet på attraktion! Att man istället ser på detta som en manlig känsla (samtidigt den starkaste vackraste känsla som finns). Kvinnor har svårt att känna, men so what? Tycker min katolska familj...


    Man kan inte bestämma sådant åt folk, att bara för att du är kvinna så ska du vilja ha pengar/presenter/vänskap och för alltid vara nöjd, och om du försöker dig på något annat så är du en hora, och sådana kanske inte kommer till himlen. Man kan inte bestämma åt andra hur de ska prioritera. Folk har i alla tider försökt kontrollera kvinnans sexualitet, och din tråd känns bara som ännu ett sånt exempel. Det luktar manipulation att kärlek ska sättas högst Bara För Att. De kvinnor som inte är lite mer sexfixerade kommer inte träffa på honom som är grym på sex och väcker känslor som slänger med en... Vi kommer bara få massa nya äktenskap istället där kvinnan inte klarar av sexet något mer, för att det är obehagligt och ångestframkallande då hon inte känner attraktion.


    Jag personligen står i full beredskap att leva resten av livet själv, och även dö ensam, men jag kommer inte ha tråkigt på vägen. Jag kör mycket själv-utveckling och driver en blogg om kemi. Det är jätteroligt faktiskt. Och det finns en liten chans att den man som jag kände galen attraktion till (det var bara 1 sån man i mitt liv, och jag fick ha honom under ett år) kommer komma tillbaka. Jag kommer vänta och leva på hoppet, men under tiden tänker jag inte bli försörjd och göra ett sex som jag inte vill göra (mardröm)... Inte ens för alla pengar i världen.


    Man läser ofta påståenden om att kvinnor förlorar på monogami. Men i praktiken är de de stora vinnarna på att folk håller sig till kärnfamiljen. 

    Kvinnorna som lever polygamt tenderar att bli sexuellt utnyttjade samtidigt som de hamnar i ekonomiska problem.
  • Anonym (Man33)
    StudierKemi skrev 2023-03-04 19:22:20 följande:

    Hur ska vi alla kunna leva i tvåsamhet när statistiken visar att kvinnor tycker att 12% av männen är så fula så man vill kräkas i en hink, och män tycker att 1% av kvinnorna är så fula så man vill kräkas. Statistiken säger även att män tycker att 18% av kvinnorna är sjukt attraktiva, och kvinnor tycker att 1% av männen är sjukt attraktiva. Som du kanske ser så är monogami ohållbart för dem flesta eftersom kvinnor tenderar att vilja ha "samma män" (de är få), men män går igång på vad som helst nästan.


    Skillnaderna sitter inte i skallen högst upp, dessa skillnader kommer från könet mellan benen, och det att kvinnor är av naturen försiktiga med att bli gravida och eventuellt dö i förlossning. De vill i såna fall bara ta risken med barnafödande med den bästa mannen. Det går inte att lära bort en sådan inpräntad rädsla i någons kropp. Män har inte en sådan rädsla. Männens roll är att sprida gener, och kvinnans roll är att sålla gener. 


    Hur ska monogami fungera då, när det är brist på attraktiva män? Kvinnor gör inte detta mot männen för att jävlas med dem, så ta inte det här personligt. Detta är enbart biologi, och inte logik. Man vill ha en attraktiv man för att ens kunna känna sexuell lust, det här är allvarliga saker för kvinnan. Btw, det är inte svårt för kvinnor att attrahera en hane, men det är svårt för henne att få den hanen hon VILL ha, typ omöjligt. Livet är orättvist för oss alla. Jag själv är kvinna och jag fick inte som jag ville i dejting.


     


    Kvinnor skaffar inte snygga män eller lämnar fula män så ditt inlägg saknar relevans.
  • Anonym (Man33)
    StudierKemi skrev 2023-03-04 20:17:25 följande:
    Jag vet vilken typ av man som du är, jag har pratat med några stycken såna som dig. Du verkar se sex som något "mekaniskt" som man bara gör, du tänker för logiskt under sex, eller vad man ska säga. Alla fungerar inte sådär som du. Vilka variationer det finns bland folks hjärnor! Människors kroppar ser olika ut, och människors hjärnor ser olika ut. Vi har t.ex. män som är logiskt styrda, och män med utvecklad känsla istället. Vi har kvinnor som är kreativa introverta och kvinnor som är jordnära extroverta o.s.v.! Vilka variationer. Och jag personligen måste ha en snygg man för att kunna känna sexuell lust. Jag skulle definitivt avslutat allt med en ful man även om han var den underbaraste personligheten, för att annars skulle han få väldigt mycket lust & orgasmer av mig, men jag skulle inte få lika mycket känslor av honom, inte lika många orgasmer tillbaka (för jag skulle hakat upp mig på hans utseende). Fy fan vilken orättvisa. En kvinna förtjänar mer än så.
    Då bör du förstå att du är ett undantag. När du inbillar dig att andra kvinnor är som dig så hamnar du fel.

    Kvinnor väljer inte generellt män efter utseende utan efter status. Detta har bevisats om och om igen. 
  • Anonym (Man33)
    Anonym (69"-man) skrev 2023-03-05 20:28:26 följande:
    Jag är något år äldre än dig och delar verkligen inte din uppfattning. Idag mer än någonsin är alla aspekter på en parrelation uppe till diskussion överallt hela tiden. Allt ifrån känslomässigt se varandra till ansvaret för förhåoch det gemensamma livet.
    Vi har möjlighet till högre ambitioner för våra förhållanden än för bara 100 år sedan då en förlorad partner kunde innebära fattigdom och svält. Vi har som samhälle klivit högre upp på trappan och har råd med att inte behöva nöja oss utan försöka bli lyckliga. En del i det är sex.
    Det är en illusion vilket den psykiska ohälsan och all utbrändhet och andra konstiga åkommor vittnar om. Finns så enormt många människor med sargade psyken nu för tiden. 

    Det är snarare så att dessa individer inbillar sig att man kan bygga ett hus utan grund men det är ingen bra idé.
Svar på tråden En attitydförändring måste ske angående förhållanden.