Vabb 11 år studiedag
Sonen på 11år är sjuk i han brukar vara hemma själv om han inte har så hög feber då jag jobbar deltid. Men nu är han dålig o han har studoedag i övermorgon o han går inte på fritids. Får jag vabba om han fortfarande är så dålig?
Sonen på 11år är sjuk i han brukar vara hemma själv om han inte har så hög feber då jag jobbar deltid. Men nu är han dålig o han har studoedag i övermorgon o han går inte på fritids. Får jag vabba om han fortfarande är så dålig?
Man vabbar från sitt eget jobb för att man behöver ta hand om ett sjukt barn på sin arbetstid. Vad barnet skulle haft för sysselsättning den dagen ör ju inte relevant.
Man vabbar från sitt eget jobb för att man behöver ta hand om ett sjukt barn på sin arbetstid. Vad barnet skulle haft för sysselsättning den dagen ör ju inte relevant.
mammatill6: Och varför skulle man inte få vaba när ens sjuka barn har studiedag?
Vet vad studiedag är? Det innebär att man ska sitta hemma och studera. Är man sjuk och under 12 år så kan föräldrarna ta vab.
Men vad skriver ni för konstigheter?
Studiedag är inte till för att barnen ska studera, och vabba gör man för att ens barn är sjukt och man själv inte kan vara på jobbet.
Anonym (S-G): Ok. Och du är lärare på varenda skola i hela Sverige? Intressant.
Anonym (S-G): Ok. Och du är lärare på varenda skola i hela Sverige? Intressant.