Vabb 11 år studiedag
Sonen på 11år är sjuk i han brukar vara hemma själv om han inte har så hög feber då jag jobbar deltid. Men nu är han dålig o han har studoedag i övermorgon o han går inte på fritids. Får jag vabba om han fortfarande är så dålig?
Sonen på 11år är sjuk i han brukar vara hemma själv om han inte har så hög feber då jag jobbar deltid. Men nu är han dålig o han har studoedag i övermorgon o han går inte på fritids. Får jag vabba om han fortfarande är så dålig?
Samma svar har även folk som frågat samma som ts fått.
Verkar som att folk missat ts ska vabba för ett sjukt barn, och inte ett friskt barn.
Jemp: Det som gäller är att ts kan vabba för sitt sjuka barn som är under 12. Barnet är sjukt. Ts anser att h*n är för dålig till att vara själv. Ts ta ru vab eftersom hin förlorar inkomst. Helt enligt reglerna.
Vem som i övrigt skulle passa barnet när skolan är stängd faller under fks formulering "motsvarande", dvs motsvarande till förkola och skola. I praktiken vem som helst.
Anonym (S-G): Ok. Och du är lärare på varenda skola i hela Sverige? Intressant.
Trodde inte att det hette studiedagar längre. Här är det många år sedan det bytte namn till verksamhetsutvecklingsdagar. För att lärarna ska kunna jobba med verksamhetsutveckling och barnen är då lediga.
Trodde inte att det hette studiedagar längre. Här är det många år sedan det bytte namn till verksamhetsutvecklingsdagar. För att lärarna ska kunna jobba med verksamhetsutveckling och barnen är då lediga.