Inlägg från: Stoffosinsky |Visa alla inlägg
  • Stoffosinsky

    Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?

    Brast med flera har en naiv uppfattning att alla problem med fattigdom och människohandel kommer att lösas genom den svenska modellen av sexköpslag. Dom verkar inte kunna ta del av andra synpunkter utan fastnat i tankesättet att straffar man ?torskarna? då Har man lösningen. Att resurser läggs på att fånga och träffa sexköparna är säkert bra bonus för de som tjänar på människohandel.

    Jag har tidigare frågat hur man ser på sexhandel utan att hänvisa till människohandel och tragisk fattigdom. En man 38 år lever ensam efter en skilsmässa skilsmässa. Som privat hantverkare har han en bra ekonomi. Han känner Eva 24 år som delar vårdnaden med förre sambon. Hon jobbar på HM och livspusslet går ihop. Hon har inga problem med droger och bra relation med hennes föräldrar. Båda bor i ett litet samhälle som Laxå. På en tillställning träffades dom.
    Man erbjöd Eva 1500 kr om hon ville ha sex. Båda var överens och detta upprepas nu ett par gånger per månad. Varken han eller hon kommer till skada Och ingen utomstående har ont av arrangemanget. För min del är det orimligt att staten här stiftar en lag som gör mannen till kriminell, och kan få ett kännbart straff.
    Detta av anledning att det förkommer trafficking på andra ställen. Den lag ni förordar kriminaliserar icke kriminella. 

  • Stoffosinsky
    Anonym (Gunnar) skrev 2023-03-20 20:36:58 följande:
    Det du frågar om är ett icke-problem. Vem skulle nånsin få reda på deras privata uppgörelse menar du?

    Det intressanta (och som verkligen är ett reellt och utbrett problem) är väl varför så många är villiga att köpa sex av traffickingoffer eller andra utsatta. T ex när kvinnor kom hit från krigets Ukraina jublade många sexköpare. 

    Du kan inte få sexköpare att bli etiska, eftersom de generellt endast bryr sig om sig själva och sina egna behov. De är inte särskilt intresserade av att lösa några sociala problem. De är inte intresserade av huruvida den prostituerade gör det frivilligt eller inte.

    Enda sättet att hålla nere trafficking är att kriminalisera köp. Inte säljandet, för att skydda de som är utsatta så att de vågar t ex kontakta polis när de blir våldtagna eller rånade. 

    Eller vad är din lösning på att få bort trafficking? 
    Gunnar du har fel i varje påstående
    -att kriminalisera en person som inte är kriminell och kalla det ett icke problem hör inte hemma i rättsstat.
    -att beskriva sexköpare som en homogen grupp är bevis på okunskap och dåligt omdöme 
    -enda sättet att hålla nere trafficking är din åsikt och Bör beskrivas som så.
    -att inse att det inte finns några snabba enkla lösningar, att inte som du generalisera och döma utan internationellt samarbete för där man lägger resurserna på att fånga och straffa de som styr kriminella nät.
  • Stoffosinsky
    Lönnsirap skrev 2023-03-20 19:23:52 följande:
    Du tolkar det som dubbelmoral, själv ser jag det snarare som att du vill att det som passar dig, ska vara oreglerat med hänvisning till frihet, medan du troligen inte argumenterar lika kraftfullt mot andra reglerade brott. 
    Det är exempelvis inte okej att skattefuska, eller miljöförstöra med hänvisning till "frihet". 

    Jag tänker att sexköp i din värld är en bransch, medan den i min värld snarare är ett socialt problem. 

    Du kan tolka det som dubbelmoral, själv ser jag det snarare som en reglering bland alla andra. I Sverige är vissa saker inte upp till individen, utan vi har satt gränser för vad som är okej. I andra länder reglerar de annorlunda, men ALL lagstiftning handlar just om att faktiskt ha lagar som stämmer med det vi kallar moral.
    Du är åtminstone uppriktig när du i varje fall indirekt noterar att lagarna stiftas utifrån rådande moral. Så med andra ord är det din moraliska syn som ligger till grund för att köpa sex är ett brott, Det enda man undrar över är att du borde då även ur ett moraliskt perspektiv även straffa dom som säljer.
    Och så var det för inte så länge sedan då det var förbjudet med homosexualitet, och tidigare under häxprocesserna. Jag för min del, som jag skrev inledningsvis, är av den åsikten att lagar ska skapas utifrån att göra livet bättre för oss människor.
  • Stoffosinsky
    Anonym (Beast) skrev 2023-03-20 18:35:05 följande:
    Problemen med människohandel löses inte genom att kriminalisera sexköp. Vad den gör är att den bevisligen håller nere det. Problemen med fattigdom kommer inte att lösas genom att avkriminalisera sexköp heller.

    Laxå mannen i ditt exempel gör en kriminell handling. Jag kan däremot påstå att han aldrig någonsin kommer att åka fast. Skulle sex vara lagligt att köpa så skulle det arrangemanget inte påverkas i någon riktning heller. Skulle hon registrera sig som prostituera och börja betala skatt? Nej.

    Genom att inte lägga resurser på att fånga och straffa sexköpare (300 personer kräver stora insatser) skulle mer bättre riktade insatser mot kriminella bakom trafficking faktiskt kunna innebära att människohandel minskade. 2020 dömdes bara sex personer varav några villkorligt.  Andra länder som inte valt Sveriges väg visar bättre resultat. 


    För mig ter det sig aningslöst att stifta lagar som gör att Laxåmamen blir kriminell. Jag tror inte någon med normalt logik kan göra detta. I ryssland och Liknade skulle den här typen vara gångbara. Du skriver sedan att han inte skulle åka fast. För det första måste det vara dumt med lagar som ma inte kan åka dit för. Men tyvärr finns det säkert möjlighet genom fula metoder att komma åt även Laxåmannen. Berättelser från forna Statsi i DDR, använde man mycket kränkande metoder med motivering att det var enda sätt att straffa lagbrytarna. Detta visar att den här typen av politiska lagar inte hör hemma i en rättstat.


     

  • Stoffosinsky
    New Dawn skrev 2023-03-21 00:20:46 följande:
    Det finns vissa kriminella handlar som inte är skadliga. Tex är det brottsligt att ge bort narkotikaklassad medicin till en annan person. Även om du bara ger det till någon som för tillfälligt har ont pga en skada, eller efter en operation.  Eller kanske ger bort en sömntablett, till någon som verkligen behöver sova inför något speciellt. (Precis som dit exempel från Laxå)Risken är dock väldigt liten att du verkligen åker dit, så vida det bara sker då och då. 

    Trots detta måste det vara otillåtet, för det skulle bli ohanterligt och riskfyllt om man fick göra det. 

    Eftersom narkotika är skadligt är hantering också olaglig. mao är denna kriminella handling förknippad med skadlighet.  Märkligt synsätt för att legitimera en felaktig lagstiftning 

  • Stoffosinsky
    New Dawn skrev 2023-03-21 10:05:29 följande:
    Fast om man resonerar som du och väljer att titta på enstaka fall är narkotiska preparat inte alltid skadliga. 

    Varför tror du så många har recept på narkotiska preparat?
    Så du har fel, det är inte alltid skadligt. Det kan vara bra ibland. 
     
    Självklart kan det funka jättebra att ge bort en sömntablett eller en värktablett under vissa omständigheter, men det måste vara olagligt eftersom det skulle bli farligt och skadligt för väldigt många människor om man fick ge bort narkotika hur som helst.

    Prostitution är i de allra flesta fall skadligt för de som ägnar sig åt prostitution. Det är anledningen till lagstiftningen. Man kan inte ta hänsyn till de få fallen där en person väljer att sälja sex till en person som hen tycker är okej (eller tycker om) att ha sex med, där man gör det lite då och då bara. Precis som man inte kan tillåta människor att ge bort narkotiska preparat. 

    Jag är säker på att de flest sakkunniga är ense om att narkotika är beroendeframkallande och efter en tids användning är skadlig. Därför har man i många läder förbjudet handel med narkotika. Läkemedel vara vissa narkotiska preparat används  är väl reglerad, just beroende skadeverkan. Så om du kan se logiken finns lagar och regler just för skadeverkan.

    Däremot är sex mellan två personer inte skadlig om det inte finns bakomliggande sjukdomar. Så vill jag upplysa dig om att två personer har sex med varandra mot betalning är detta i sig lika oskadligt som sex mellan två gifta makar. Att ha sex mot betalning kallas prostitution och är i sig inte skadligt. Att så är fallet kan ingen motsäga. 
    Att sedan trafficking med där människor tvingas mot sin vilja till riskfyllda arbeten, kriminella aktiviteter, och ofrivillig försäljning av sex är en helt annan sak.
    Att straffa en en sexköpare innebära att de som leder människohandel inte fångas och straffas. Man måste satsa på rätt häst om man ska vinna. Du liksom andra som som vill straffa ?torskarna? bygger detta på en otydlig moralisk grund, och straffar inte de som leder stora kriminella organisationer där människohandel utgör en del.

    De som byggde arenorna inför fotbolls-VM var i många fall offer för dessa kriminella organisationer och trots bristfällig statistik var det många som skadades och tom dog. Detta tycker jag också är hemskt på samma sätt som misshandlade kvinnor från Nigeria. Höj blicken

  • Stoffosinsky
    Lönnsirap skrev 2023-03-21 09:42:27 följande:
    Du missförstår ang. att det är MIN moral som styr lagarna. Jag är en del av en helhet i samhället, men naturligtvis inte "den som bestämmer".

    Det finns mycket väl saker som tidigare varit olagligt och inte längre är det, precis som det finns saker som tidigare varit lagligt, och som blivit okej.

    Att göra livet bättre för människor är en bra utgångspunkt vid stiftandet av lagar, och i detta ingår i min värd att ta hänsyn till de sociala problem som finns, och försöka hitta lösningar på det hela. 

    Jag ser helt enkelt inte tillräckligt med nytta med prostitution och ser faktiskt inte problemet med att vi sätter en laglig gräns där. Och att gränsen just sitter hos dem som köper. För det är där jag tänker att problemet ligger. Att man tror att sex är en vara som kan köpas. 
    Du ser inte nyttan med prostitutionen och att sex inte kan köpas. Och eftersom du tycker så ska det vara olagligt. Det är just när Man gör det ogrundade tyckandet som lag som det blir ett problem. Som när mullorna i Iran fått för sig att alla kvinnor ska täcka håret. Du kan inte sätta dina idéer över andra människor mot att hitta på osakliga själ till detta.
  • Stoffosinsky
    Lönnsirap skrev 2023-03-21 09:42:27 följande:
    Du missförstår ang. att det är MIN moral som styr lagarna. Jag är en del av en helhet i samhället, men naturligtvis inte "den som bestämmer".

    Det finns mycket väl saker som tidigare varit olagligt och inte längre är det, precis som det finns saker som tidigare varit lagligt, och som blivit okej.

    Att göra livet bättre för människor är en bra utgångspunkt vid stiftandet av lagar, och i detta ingår i min värd att ta hänsyn till de sociala problem som finns, och försöka hitta lösningar på det hela. 

    Jag ser helt enkelt inte tillräckligt med nytta med prostitution och ser faktiskt inte problemet med att vi sätter en laglig gräns där. Och att gränsen just sitter hos dem som köper. För det är där jag tänker att problemet ligger. Att man tror att sex är en vara som kan köpas. 
    Du ser inte nyttan med prostitutionen och att sex inte kan köpas. Och eftersom du tycker så ska det vara olagligt. Det är just när Man gör det ogrundade tyckandet som lag som det blir ett problem. Som när mullorna i Iran fått för sig att alla kvinnor ska täcka håret. Du kan inte sätta dina idéer över andra människor mot att hitta på osakliga själ till detta.
  • Stoffosinsky
    Anonym (Beast) skrev 2023-03-21 19:29:25 följande:
    Du tycker det, och gissar att bara mer pengar läggs på trafficking, så försvinner det. Bevisligen gör det inte det då trafficking är så vanligt förekommande i länder med legaliserat sexköp. Det du sysslar med är tyckande och gissningar.

    För frivilliga sexarbetare så skulle en avkriminalisering av sexköp inte innebära att deras situation blir bättre, då de har ett visst skydd iom den nordiska modellen . Du kanske tänker att deras kunder blir fler? Då kan man fundera på varför trafficking finns i Sverige idag. Gissar att tillgången inte dämpar efterfrågan. Kundkretsen skulle inte öka, trafficking skulle anpassas till rådande efterfrågan. 

    Beast// Jag har försökt förstå din åsikt. Du har upprepat samma sak hela tiden utan att ta in någon annan synpunkt. Genom att du skriver så många inlägg med samma innehåll försöker övertyga att din åsikt är riktig, kanske också för att övertyga dig själv. Jag vet inte bakgrunden till din oförmåga se frågan mer öppen. Ett tag trodde jag du varit delaktig i ta fram lagen, men det känns nästan som du har en personlig relation till frågan. Vad du tycker behövs ingen lång beskrivning för att återge.
    ?Genom lagstiftning mot sexköp åker torskarna dit. Detta avskräcker andra män att köpa sex varför marknaden minskar och de utsatta kvinnorna från forna öststaterna kommer inte att finnas på plats för att sälja sex.?
    Detta förenklade och i stora stycken felaktiga synsätt tror jag inte på. Jag tycker inte det är fel att en person köper sex av en annan fri person och tycker det är övergrepp av staten att lagstifta mot detta. Hittills har inga synpunkter noterats att detta skulle vara fel, såsom i exempel från Laxå. Sådan lagstiftning hör hemma i diktaturer" Problemet med den hemska kriminalitet som människohandel är gäller nu inte bara utsatta kvinnor som säljer sex. Jag anser det synnerligen viktigt att de som sysslar med denna typ av verksamhet åker fast. Att sätta fast torskar innebär att de som organiserar brotten går fria. Du säger att skulle man satsa på att lagfara den organiserade brottsligheten skulle detta inte hjälpa. Här har du definitivt stort feltänkt. Riktar man insatser mot något så får man effekt. Du är dessutom ensidig i din uppfattning av hur kvinnor är verksamma I sexhandel. Det finns som du noterat kvinnor som hålls som slavar och missbrukas. Sedan finns det kvinnor som med drogmissbruk också  har en bekymmersam tillvaro. Sedan finns det kvinnor som inte alls känner igen denna slavbeskrivning. Så inse att du inte talar om en homogen grupp. Om din din lösning vore så enkel och rätt varför är det då bara några få länder som har valt Sveriges väg. Som du ser det beror det väl på att andra läder inte förstår bättre.
    Även sexköparna är inte en homogen grupp av samvetslösa barbarer vilket du antyder på sina ställen. Det är män och kvinnor som vill ha sex och är beredda att betala för detta. De flesta skulle säkert föredra att ha sex med en fri säljare, som inte var en utnyttjad slav. Att med hot om straff ta bort människors behov av sex och I vissa fall skaffa sex genom köp, tycker jag tyder på en dålig förståelse för människan sätt att vara.


    Enda sättet att minska människohandel är att internationellt göra det svårt för den organiserade brottsligheten. 

  • Stoffosinsky

    New Dan// Du är mångordig men säger inte mer än att du av någon anledning tycker att prostitution inte är bra, ibland inlindat med att det är syn om fattiga tjejer från andra länder, ibland för att du själv inte skulle kunna uppskatta att köpa sex, ibland med Utgångspunkt från någon otydlig moraluppfattning och att det ändå är något galet med män som köper sex. Sen sa du visst att det kunde vara kvinnor också. Så mot denna blandning av motiv ska man lagstifta. 

    Jag är av den tron att vi människor aldrig kommer att vara lika, inte lika begåvade, inte lika charmiga inte lika förmögna inte ha samma känsloliv. Den här förutsättningen som tydlig och som du säkert håller med om speglar mycket i våra liv. Lägg därtill att de behov vi har, bland annat efter sex uppfattar jag är grunden till vi på olika sätt säljer och köper sex i en eller annan form och betalningen kan vara i många olika former. En känd artist so har sex med en tjej från publiken betalar på sitt sätt. En kvinna tillsätts på högre befattning efter att tillfredställt chefen. En känd kvinnan raggar en ung okänd man, eller en rik man bjuder den 38 år yngre kvinnan på kryssning i Karibien. Men det kan också vara när den föga framgångsrike anläggningsarbetaren satsar en slant för några timmar med en av de snygga tjejerna på ett storhotell. -och sedan har du mage att göra hån åt min berättelse om killen i Laxå. Jag är övertygad om att sälja och köpa sex är inget som går att ta bort från mänskligt liv.  Nu har det också visat sig att även apor köper sex. Så mot den här bakgrunden tre sig i mina ögon den svenska sexköpslagen som synnerlig naiv och ogenomtänkt, möjligen som ett uttryck för en otydlig moraluppfattning.

    Så låt oss inse fakta och lägga resurser på att fånga dom ruttna individer som för egen vinning är grunden till mycket mänskligt lidande. Girighet är grunden för denna verksamhet. Låt oss se över lagstiftningen. Varför finns det ingen lag mot hallickens verksamhet.   Låt oss hitta modeller som gör att sälja och köpa sex ges förutsättningar som minskar risken för får övergrepp och våld. 


    Din enkla idé att sätt fast torskar ses säkert som en bonus för de kriminella personer som sysslar med människohandel.

  • Stoffosinsky
    Anonym (Beast) skrev 2023-03-25 00:27:22 följande:
    att sätta fast torskar utesluter inte att sätta fast människor som sysslar med människohandel. varför hittar du på? Att legalisera sexköp ökar däremot trafficking. Du tycker det är människans natur att köpa sex och drar paralleller till apor. Apor dödar varandra också, är det ett sånt samhälle du vill leva i? De flesta vill kunna känna sig trygga. Alltså inte bli ett offer för trafficking, utnyttjad eller bli dödad.

    Du vägrar eller värre inte har förmåga att ta in sakliga argument antagligen grumlat av ditt hat mot torskar.
    Dina påståenden är hela tiden fyllda av fel:
    1 Trafficking är människohandel och omfattar betydligt mer än sexhandel.
    2  Att det samhällets resurser är begränsade kan inte ens du motsätta sig. Naturligtvis tar man resurser för att lagföra torskar minskar resurserna att fånga och sätta fast de kriminella som sysslar med människohandel. Detta är inget jag hittar på.
     3 Det finns vissa primära behov hos människan allmänt vedertaget. Sexualdriften är synnerligen stark och människan kommer som ett alternativ att köpa sex om detta är alternativet. Detta oavsett om du lagför ett antal torskar. 


    Ditt inlägg om att apor dödar varandra visar hur svårt du har med en saklig dialog.


     

  • Stoffosinsky
    nihka skrev 2023-03-25 10:51:35 följande:
    "Trafficking för sexuella ändamål är den vanligaste formen av människohandel. Andelen varierar i olika delar av världen men utgör mellan 60 och 80 procent av all människohandel.
    Det stämmer att sexhandeln utgör en stor del även om det är svårt med en exakt siffra. Hemskt nog verkar det som dödstalen för inte sexrelaterad handel är större hur man nu ska värdera detta. Du kan nog hålla med om att insatser mot människohandel i all form är hemsk och bör bekämpas.
    Jag envisas med uppfattningen att sätt fast sexköpare kommer man inte åt människohandel i sin helhet.
  • Stoffosinsky
    nihka skrev 2023-03-25 12:06:19 följande:
    Om du exempelvis länsar en kropp på organ dör personen medan det i regel är god ekonomi att inte döda sina inkomstbringande prostituerade även om det går åt ett antal varje år i sk snuff movies.

    Nu är ju sexköpare kriminella liksom de som bedriver sexhandel och med rådande sexköpslagar klämmer man åt verksamheten från båda håll utan att kriminalisera offren. En prostituerad ska alltså kunna be om hjälp om att komma ur sin situation utan att riskera åtal.
    Du uttrycker dig fel igen. Sexköp är globalt inte kriminella, med undantag för några få länder.  
  • Stoffosinsky
    New Dawn skrev 2023-03-25 12:45:16 följande:
    👍Ja, så är det! 
    Jag har läst dina kommentarer och dina inlägg innebär inget nytt. Kan du ge en vettigt svar på följande frågor.
    Tror du att sexköp kommer att upphöra genom att några sexköpare åker fast ?
    På vilket sätt kommer de som organiserar människohandel att åka fast för att ett stort antal köpare åker fast?
    Förklara vad som gör mannen i Laxå till en kriminell. Vad i mannen och kvinnas agerade är brottsligt?
    Trot du att människan kan undertrycka sexdriften?
  • Stoffosinsky

    Den här tråden har väckt en del inlägg vilket tyder på att ämnet har den olika infallsvinklar men också att det är kopplat till religion, moral och en del tabun. Det några personer som som ger starkt stöd försvenska svenska modellen att straffa den som köper sex.  Syftet ska alltså vara att påverka efterfrågan för att minska prostitutionen. Ett vassare verktyg från deras sida skulle då vara att straffbelägga både försäljning och köp. Men här anförs en originell idé att säljarna är utsatta och utnyttjade huvudsak kvinnor som det i allmänhet är synd om. På samma sätt som när det gäller sexköparna måste förespråkarna för sexköpslagen felaktigt förutsätta att även de som säljer sex är en homogen grupp. Det behövs väl inget närmare utlägga att det inte är frågan om homogena grupper.


    Den största delen av alla som säljer sex har börjat med detta av egen fri vilja och i nästan all fall för att tjäna pengar. Den som övervägt och tagit beslutet har gjort detta genom att den planerade intäkten är tillräcklig i förhållandet till insatsen. En kalkyl som ligger bakom i stort sett varje uppdrag/jobb. I en del fall är kalkylen korrekt ibland inte. I en del fall  kommer den organiserade brottsligheten med ibland övertalning och lögner ibland direkt våld att med tvång och orimlig insats bli utnyttjade sexslavar. Detta är en kriminalitet som borde med kraft bekämpas. Men detta ska inte överskugga att det finns sexsäljare som fortsätter att sälja sex av en fri vilja. Jag har svårt att sympatisera med synsättet att sexsäljarna inte är rustade att fatta egna och kloka beslut. 

  • Stoffosinsky
    Anonym (Beast) skrev 2023-03-28 20:15:11 följande:
    Du fortsätter hitta på. Vad har du för belägg att de flesta börjar sälja sex av fri vilja?
    När en man eller kvinna börjar sälja sex är det orimlig tanke att någon skulle tvinga henne eller honom.
    Du som hela tiden för din argumentation med att jag ljuger, kan ju berätta hur det då går till.
  • Stoffosinsky
    Anonym (Beast) skrev 2023-03-28 20:18:18 följande:

    Personer som befinner sig i prostitution kan komma från alla samhällsklasser och ha olika erfarenheter av att sälja sex, men de flesta hamnar i prostitution på grund av någon form av yttre eller inre tvång. 


    Det som främst upprätthåller prostitution är emellertid efterfrågan. 


    https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/sarskild-sarbarhet/vald-kvinnor-prostitution/


    med andra ord, torskar som köper sex kan förvänta sig att hon inte ligger där av fri vilja.


    Nu samlar du mer än vanligt. Kan du nu förklara svamlet att hamna i prostitution genom yttre tvång. Beskriv det
    och sedan Inre tvång Beskriv det 
    Flum i kvadrat!,,,
  • Stoffosinsky
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-14 16:58:54 följande:
    prostitution skadar människor, oavsett om det är en man eller kvinna. En prostituerad är ett offer. Du kan väl inte påstå annat. Oftast så tänker gemene man på en kvinna som prostituerad, det betyder inte att män och pojkar inom prostitutionsbranschen glöms bort. Det kan du väl ändå inte påstå.
    Beast  mfl. som med stor ihärdighet i inlägg efter inlägg beskriver hur kvinnor som säljer sex är utsatta för tvång och våld och lever under slavliknande förhållanden. Mot den här beskrivningen ser ni att köparen är orsaken till den prostituerades situation och kan man sätta fast köparen kommer sexhandel att upphöra. Flera inlägg i tråden har tagit upp andra infallsvinklar men dom har ni valt att inte kommentera.
    Detta gör mig lite intresserad av vad det är som gör att ni med sådan ihärdighet valt denna beskrivning och hur ni kommit fram till lösningen. Det vore intressant om ni ville ge en bild av er personliga förhållande till ämnet.
  • Stoffosinsky
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-15 00:06:45 följande:

    Köparen (efterfrågan) är orsaken till att prostitution hålls uppe. 


    Sen är frågan vad som anses våld och slavliknande. En väg in i trafficking kan vara att någon luras till ett annat typ av jobb i ett annat land. Ditt pass blir fråntaget och du tvingas "jobba" av din skuld till människohandlaren. Dvs "frivilligt" (men ändå inte) en torsk kommer naturligtvis inte att stöta på en kvinna som är kedjad till väggen. Har du sett "lilja 4-Ever" ?där illustreras tvånget på ett annat sätt. Hon blir våldtagen och kuvad.

    jag tänker inte ge dig en personlig bild av mitt förhållande till ämnet. Du får acceptera att du inte vet något om mig helt enkelt.


    Mot bakgrund av ditt sätt att behandla ämnet och din blockering att ta in en mer mångsidig bild drar jag slutsatsen att du är personligt negativt berörd sexhandel.
    Men oavsett dina personliga bevekelsegrunder är din beskrivningen felaktig på nästan alla plan. Detta kan jag förstå om det finns ett personligt trauma i bakgrunden.
    Men ett fundamentalt fel som inte kan stå oemotsagt är din orättvisa och ologiska och farliga generalisering av både säljare och köpare som en homogen grupp. Detta leder till att du utmåla säljarna som viljelösa utnyttjade individer, och köparna som ondskefulla ej medkännande individer. Med denna naiva generalisering leder till dina felaktiga slutsatser. Du och några till kan upprepa denna villfarelse utan konsekvenser, bara Inte samhället grunder beslut på hysteriska tyckanden. Det värsta exemplet på hur det kan gå är häxprocesserna i vår historia.
  • Stoffosinsky
    Anonym (Beast) skrev 2023-04-16 17:23:57 följande:
    Du "bryr" dig inte eftersom du vet att sexköp är fel och skapar skamkänslor hos dig. Det i sin tur skapar en kognitiv dissonans. För att undvika detta obehag så är en av dina försvarsmekanismer att frånsäga dig allt ansvar.

    väx upp för fan.

    Beast så kom ditt verkliga argument ?du vet att sexköp är fel? denna din egen moral ligger bakom allt du skrivit och är alltså bara omskrivning för din uppfattning,  Sedan försöker du att rättfärdigs din egen tyckande med din påklistrade argumentering att tycka synd om den utsatta horan. Du är lika lite trovärdig i den argumentering son prästen som bara pläderar för en tro. 
    Människor som du är farliga i sin generaliserade bild och med skygglappar för både ögon och ören. Det var individer som du som ligger bakom mycket av elände på vår planet. Nej till personer som tror att deras tro är sanningen. 

Svar på tråden Lag mot köpa sex är ett övertramp från staten?