Inlägg från: Anonym (Jobba) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobba)

    Kassapersonal som glor för att man inte köpt nåt

    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 17:51:20 följande:

    Har svårt när man känner sig anklagad. 


    lin partner sa samma sak men jag kan ej släppa sånt så lätt Tyvärr. 


    Då får du jobba på det.
  • Anonym (Jobba)
    Anonym (Lrl) skrev 2023-03-13 17:56:13 följande:
    Likadant som kassapersonal borde ändra sitt beteende många gånger 
    Kan inte så något problem med att kolla på någon som går ut. De ska hålla ögonen efter snattare. TS "känner sig" anklagad, hon blev inte anklagad. Problemet ligger hos TS.
  • Anonym (Jobba)

    De gånger jag har gått ut genom en kassa utan att köpa har jag sökt ögonkontakt och sagt hej till personen i kassan, minst lett i alla fall. Att bara gå igenom utan att vare sig handla eller titta personen i ögonen är bristande sociala skills, tycker jag i alla fall.

  • Anonym (Jobba)
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 21:46:11 följande:
    Beror väl på hur liten butiken är. Är det en minilivs ja, men annars nej. Dessutom brukar dom ha fullt upp med övriga kunder än att ha ögonkontakt med alla. 
    Nej, det beror inte på storleken. Hon satt ju där och tittade. Då har man självklart ögonkontakt när man går igenom.
  • Anonym (Jobba)
    Anonym (Bj) skrev 2023-03-13 22:25:18 följande:

    Jo det gör det. Du menar att det kvittar om det är en stor Ica maxi med fulla köer mot en liten butik där man tromän ensam? Skulle inte tro det du. 


    En brud som kollar snett får knappast ett hej från mig. 


     


    Ja, jag kollar på personen i kassan när jag förbi, oavsett storlek, alltid, utan undantag. Tror dessutom knappast det var fulla köer, då hade hon inte haft tid att titta så du märkte det. Vidhåller mitt första svar, jobba med dig själv. Ju mer du skriver, desto mer problematisk framstår du.
Svar på tråden Kassapersonal som glor för att man inte köpt nåt