Lilithsnyatjej skrev 2023-03-20 22:21:52 följande:
Vad hände med din man? Hur många år var ni gifta? Vem gjorde slut? Hade ni de roller som du beskriver: han försörjde dig och du ställde upp på sex för hans skull? Kände du attraktion till din man? Efter skilsmässan började du alltså dejta, som ensamstående mamma med ett barn, och hade då bara haft sex med en person (din ex-man) som du träffade när du var 18 och den relationen var destruktiv, om jag förstår dig rätt... Du skriver att du dejtade "för länge sen" - det innebär alltså att ditt äktenskap inte höll så många år? Så du var strax över 20, skild och hade barn men endast haft en riktig relation med din ex-man (om jag förstår dig rätt). Jag tänker nog att du hade en något "udda" ingång när du började orientera dig på det här området... Jag får kanske inte riktigt uppfattningen om att du sitter på nån "sanning" eller befinner dig i nån position att ge relationsråd...
Du verkar väldigt korkad och uttrycker dig som en tonåring. Att du skulle ha högskolepoäng i kemi kan du försöka lura i nån annan.
Jag tänker att du försöker att connecta med omgivningen men du verkar inte veta riktigt hur. Jag läser det här och tycker synd om dig, för du har säkert väldigt svårt att få vänner. Du är en INTP (introvert-drömmande-thinker-spontan), och män som är INTP brukar dö som oskulder. Om detta ska göras om till kvinnlig problematik istället så kommer du antagligen inte få den man som du är selektiv om, få den man som du ville. Kvinnor går verkligen inte ihop med vem som helst, så livet kommer knappast bli enkelt med tanke på att du är bitsk. Ställ dig in på ensamhet. För att komma med en klen tröst så ska du veta att du inte är ensam om att misslyckas i dejting. Den stora majoriteten kommer inte få som de vill, så bli inte så jätteledsen. Du och jag har olika talanger, jag ska förklara:

Jag styrs av "introverted intuition" på första plats. Jag är väldigt mycket i skallen och inte bara i den sensoriska, riktiga världen. Jag kan se lösningar på problem som är långt borta, men jag kan missa det som händer framför näsan på mig. Jag prioriterar annorlunda i skallen. Jag kan glömma viktiga datum ibland som är kopplade till tradition, och glömma bort vilka maträtter som gäller under traditionstider, jag glömmer att ha fina muggar och glas hemma (utan att gå in på för mycket hur mitt hem ser ut. Inte de finaste möbler, även om möbler finns....), men istället skriver jag med en kompass som sitter på rätt plats, och jag lär andra om t.ex. betydelsen av myer briggs och betydelsen av själv-utveckling, och jag vill komma med nya politiska förslag för att styra folk åt rätt riktning, eftersom jag är empatisk (en förebild för människor). Jag vet lösningar "långt borta". Mitt andra drag #2. Extraverted feeling, man måste vara artig för att passa in. Annars blir man inte omtyckt. Jag har hjärtat på rätt plats och jag är en förebild. Jag kan mycket om levande system. Drag #3. Introverted thinking, Jag söker logik inom mig själv istället för bortom mig själv. Själv-utveckling är viktigare än husköp. Drag #4. Extraverted sensing, man vill ha lite adrenalin till vardags, prata öppet om sex. ;)
Enligt myer briggs så har du #1. Introverted thinking på första plats. Jag tror att du har ett hög-utvecklat logiskt nätverk i skallen som jag själv har fått till mycket nyligen faktiskt, men du har haft denna sen du var hur liten som helst. Självklart har du ett försprång i att dra logiska slutsatser, men ingen kommer tycka om dig om du kallar någon annan för dum. Är du bra på något inom teknik? INTP brukar älska att bli 100%-proffs på photoshop eller Maya o.s.v. och då menar jag Proffs med stort P. INTP brukar samarbeta med INFJ i t.ex. filmbranschen, där INFJ skriver en STOR del av storyn (med hjärtat som kompass), och INTP förverkligar denna på ett kreativt mästerligt sätt inom olika tekniska program. Resultatet brukar bli grymt, när samhällets hjärta slås ihop med dem som är bäst och kreativast inom teknik. Ditt andra drag är #2. Extraverted intuition, Jag använder inte detta drag, men av vad jag har förstått så är man "spontant kreativ" istället för att som jag ha ett tunnelseende ang om När jag får vara kreativ. Jag tillåter mig att bara vara kreativ inom det jag anser viktigt. Jag sparar energi och lägger energin på rätt plats. Men du är en idéspruta antagligen.
Drag #3. Introverted sensing. Man och kvinno-roller intresserar dig, det ser man även i din text. Jag bemöter detta med mitt Extraverted sensing att du borde se helheten istället. För kvinnor handlar det hela om istället att mannen är snygg, och för män handlar det hela om om kvinnan vill ha mycket sex eller inte. Detta är avgörande faktorer, och inte könsroller. Då har jag satt ditt introverta lilla tänk i den stora bilden. Du skulle kunna göra samma med dem delar som är introverta hos mig men extroverta hos dig. Drag #4. Extraverted feeling. Du har ett underliggande behov av att connecta med andra levande varelser. Du är inte helt självgående, och en del av dig vill att de andra tycker om dig. Du tar det hårt när du inte är inkluderad. Jag har detta drag väldigt utvecklat sedan jag var liten, men för dig kommer det här mycket senare i livet. Det är inga konstigheter, alla är på olika platser i livet. Kalla någon aldrig för dum bara, sök harmoni. När någon är empatisk så vet du att det är den personen som är rätt att tycka om.