• Anonym (Kxxxx)

Omröstning! Skulle du kunna dejta en transkvinna/transman?

Skulle du kunna dejta en transkvinna/transman? Varför/varför inte?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Omröstning! Skulle du kunna dejta en transkvinna/transman?
  • Anonym (Nej)
    Jag är kvinna - nej, jag skulle aldrig dejta en transman!

I mina ögon är hen fortfarande kvinna i botten, det spelar ingen roll hur fysiken ser ut eller vad hen själv känner sig som. Jag vill ha en straight cis-man.
  • Anonym (Mx)

För mig handlar det inte om transfobi. Jag har inget emot transexuella men skulle aldrig kunna tänka mig att vara tillsammans med en transexuell. Jag skulle inte heller vilja ha någon som var rejält överviktig, har jag en överviktsfobisk inställning då för att jag har preferenser om vad jag gillar?

• Postman
    Anonym (Varför) skrev 2023-04-01 14:34:36 följande:
    Jag är en heterosexuell kvinna. Jag tycker att fittor är avtändande och vill inte ha någon konstgjord kuk heller. Jag har full rätt till mina preferenser precis som alla andra. 
    Håller med, jag förstår inte varför man ska bli kallad för fobisk för så fort man uttalar sig om att det är något man inte går igång på. Sånt märkligt beteende det är idag. Är man inte för något så antas man direkt vara emot eller tvärt om.
  • Anonym (no)
    Anonym (Skäms) skrev 2023-04-01 14:26:42 följande:

Det är verkligen ledsamt att återigen se flera transfobiska kommentarer samt se hur transfobiskt många röstar. Bara för att man har en kuk så innebär det inte att man är en man, och bara för att man har en fitta så innebär det inte att man är en kvinna. 

Om du tror att det är den enda skillnaden så läs en biologibok.
    Jag identifierar mej som ödla men samhällen kräver att jag har kläder på mej ute, jag tycker det är djurplågeri.
  • sextiotalist

Det är verkligen ledsamt att återigen se flera transfobiska kommentarer samt se hur transfobiskt många röstar. Bara för att man har en kuk så innebär det inte att man är en man, och bara för att man har en fitta så innebär det inte att man är en kvinna. 

Jag bryr mig inte om andra är trans, bi, hetero, binära eller vad som. 
    Men som heterosexuell kvinna så vill jag, i min kärleksrelation, ha en man. 
    Mina vänner få ha precis vilka sexuella preferenser som de vill, det är inget som påverkar vår vänskapsrelation. De får identifiera sig som de själva vill, inget som påverkar vår vänskapsrelation.
    Men jag ser inget transfobiskt i att man har en preferens som inte inkluderar transpersoner i sin kärleksrelation.
    Så länge jag accepterar och respekterar deras identitet så är jag inte transfobiskt.
  • ClumsySmurf

Jag är inte bi, bög eller multisexuell så det funkar inte med en biologisk man, inte ens om h*n har bröst.

• Anonym (Heterokvinna)

Jag får också en del obehagliga vibbar av vissa inlägg här, men jag förstår inte din kritik angående hur folk röstar. Att inte attraheras av transpersoner är inte transfobiskt. 
  • ClumsySmurf
    Du kan vrida och vända på definitioner i din fantasi hur mycket du vill för andra kommer fortfarande ner vara ner och upp kommer att vara upp, att du förväntar dej att alla ska delta i din smurfiga din fantasi och låtsas att saker faller uppåt är väldigt narcissistiskt.
  • ClumsySmurf

´

Postman skrev 2023-04-01 14:39:26 följande:
    Håller med, jag förstår inte varför man ska bli kallad för fobisk för så fort man uttalar sig om att det är något man inte går igång på. Sånt märkligt beteende det är idag. Är man inte för något så antas man direkt vara emot eller tvärt om.

"Sånt märkligt beteende det är idag."
    Idag ja, men det samma typ av personer som försökte mobba folk till att hålla med om något annat helt efterblivet igår.
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2023-04-01 15:06:16 följande:

´

"Sånt märkligt beteende det är idag."
    Idag ja, men det samma typ av personer som försökte mobba folk till att hålla med om något annat helt efterblivet igår.
    Ja det kanske stämmer. Knepigt är det i alla fall, det skapar så mycket onödigt tjafs eller polarisering.
Svar på tråden Omröstning! Skulle du kunna dejta en transkvinna/transman?