Omröstning! Skulle du kunna dejta en transkvinna/transman?
Skulle du kunna dejta en transkvinna/transman? Varför/varför inte?
Skulle du kunna dejta en transkvinna/transman? Varför/varför inte?
ClumsySmurf, med könsidentitet menar jag vilket kön en person uppfattas ha, av sig själv och omgivningen. Som synes i filmerna, överensstämmer detta inte alltid med det biologiska könet.
Jag har inte påstått att filmerna är allmängiltiga, eller att det som händer i filmerna är vanligt. Men frågan gällde om jag skulle kunna dejta en transperson. Det var det jag svarade på, samt hur jag ser på saken. Hur andra gör är upp till dem.
En annan film som likt Boys Dont Cry bygger på verkliga händelser, är The Danish Girl, som gav Alicia Vikander en Oscar. Hon spelar hustru till en man som vill byta kön och genomgår en av världens första kända transoperationer, redan på 1930-talet. Hon älskar inte sin man mindre för att han blir kvinna, men det klart att relationen påverkas. Många hade kanske skilt sig, men hon väljer (om än efter mycket vånda) att stanna kvar.
Jag skulle kunna dejta en transman. Häftigt med någon som har både det kvinnliga och manliga
Nej!
Iofs är mitt svar nej oavsett- men jag blir helt ärligt förvirrad av begreppet. Är frågan om jag skulle dejta en kvinna född man, eller tvärt om ?
Sorry, får aldrig grepp om det. Men är absolut inte hatisk, whatever floats your boat
Skulle nog kunna träffa en transkvinna/man. Är så svältfödd på närhet och värme så varför inte.