• Anonym (K)

Slutat posta

Om en man slutar posta på sociala medier. Är det för att han skaffat flickvän och behöver inte uppmärksamhet från andra kvinnor mer?

• Svar på tråden Slutat posta
  • Anonym (Mx)

Jag skulle vilja vända på det. NÄR man postar, oavsett man eller kvinna, så är det för att fiska efter någon form av bekräftelse. Alltid.

Sen kan det egentliga skälet variera.

• Anonym (K)
    Anonym (Mx) skrev 2023-04-23 06:33:21 följande:

Jag skulle vilja vända på det. NÄR man postar, oavsett man eller kvinna, så är det för att fiska efter någon form av bekräftelse. Alltid.

Jo det jag tänkte och nu när en man slutar vill han inte det längre? Och kanske har skaffat flickvän då?
  • Fröken Allvar
    Anonym (Mx) skrev 2023-04-23 06:33:21 följande:

Hur menar du med "det egentliga skälet"? Med det här resonemanget kan jag som jag ser inte posta den här frågan till dig utan att du vänder på det och säger att min fråga är en jakt på bekräftelse. Du har själv fallit i fällan genom att posta din kommentar, eftersom allt man någonsin postar enligt dig ALLTID är att "fiska efter någon form av bekräftelse".

Vad gäller killen i TS beror det på lite vad han postat. Var det bilder på överkroppen som han inte längre delar med sig av kan det bero på flickvän, eller minskade/uteblivna reaktioner. Vad jag förstår på folk som har sociala medier så postar de inte längre "som en influencer", alltså om sig själva. De följer andra eller är med i grupper. 
  • Anonym (Mx)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-23 07:24:36 följande:
    Hur menar du med "det egentliga skälet"? Med det här resonemanget kan jag som jag ser inte posta den här frågan till dig utan att du vänder på det och säger att min fråga är en jakt på bekräftelse. Du har själv fallit i fällan genom att posta din kommentar, eftersom allt man någonsin postar enligt dig ALLTID är att "fiska efter någon form av bekräftelse".

Vad gäller killen i TS beror det på lite vad han postat. Var det bilder på överkroppen som han inte längre delar med sig av kan det bero på flickvän, eller minskade/uteblivna reaktioner. Vad jag förstår på folk som har sociala medier så postar de inte längre "som en influencer", alltså om sig själva. De följer andra eller är med i grupper. 

Du gör misstaget att tro att jag står över detta beteende. Jag tror att vi som människor vill och behöver bli bekräftade, det är en jättestark drift och många sociala mediet bygger på denna dopaminkick vi får av en like tex. Varför hänger jag ens här på familjeliv och bryr mig? Jo, för att man blir bekräftad i viss mån. Du kan inte neka till att om man skriver ett inlägg och någon håller med och kanske tom berömmer ditt inlägg så känns det bra?

Vi är alla suckers för bekräftelse, vi sitter alla i den sk fällan, dock i olika utsträckning.

• Anonym (aaa)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 06:21:57 följande:
    Slutat posta

Om en man slutar posta på sociala medier. Är det för att han skaffat flickvän och behöver inte uppmärksamhet från andra kvinnor mer?

Det låter som att ni är högstadieelever. Fråga honom kanske? 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Mx) skrev 2023-04-23 07:32:13 följande:

Du gör misstaget att tro att jag står över detta beteende. Jag tror att vi som människor vill och behöver bli bekräftade, det är en jättestark drift och många sociala mediet bygger på denna dopaminkick vi får av en like tex. Varför hänger jag ens här på familjeliv och bryr mig? Jo, för att man blir bekräftad i viss mån. Du kan inte neka till att om man skriver ett inlägg och någon håller med och kanske tom berömmer ditt inlägg så känns det bra?

Vi är alla suckers för bekräftelse, vi sitter alla i den sk fällan, dock i olika utsträckning.

Absolut, men det är inte för bekräftelse jag skriver inlägg eller svarar, som jag ser det. Om människor skulle utgå ifrån att allt som andra gör alltid är för att få bekräftelse så skulle varje politisk konflikt kunna tolkas som bekräftelsesökande och emotionellt horeri, varje timma man lägger ner på att läsa och försöka säga något vettigt som kan hjälpa eller få TS på andra spår som försök att få ljuset på sig själv. Men det kanske är så en del människor väljer tolkar allt man gör i livet i och för sig och den som tänker så är verkligen i en bubbla i så fall. Det går inte för mig att påverka, men då vet jag hur du resonerar. 
  • Anonym (K)

Det är en man som vanligtvis postar flera gånger varje vecka.

• Anonym (Mx)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 08:02:19 följande:

Han kan ju även vara sjuk/låg eller inte ha något intressant att posta just nu. Omöjligt att veta.
  • Fjäril kär
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 08:02:19 följande:

Skaffat flickvän är inte det första jag skulle tänka, det finns massa andra skäl också som kan vara lika relevanta. Allt beror lite på vad han brukar posta... 

Sjuk
    Bortrest
    Tappat mobilen 
    Glömt lösenordet - köpt ny mobil 
    Blivit hackad 
    Fått tillfällig avstängning pga nåt som bröt mot reglerna nånstans 
    Nåt som hänt i närmaste familjen så han tagit paus
    Flyttar 
    Jobbar extra mycket 
    Tillfälligt avstängt internet 
    Tagit paus från sociala medier 
    Tröttnat 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 06:21:57 följande:
    Slutat posta

Varför skulle någon i förhållande sluta använda sociala medier? Låter konstigt att ha Facebook enbart för att få likes för att man är singel. 

Hur använder du själv Facebook? 

Det är väl snarare så att om någon träffar en partner så ändrar inläggen karaktär. Man går ut offentligt med att man är ett par, postar gulliga bilder, istället för selfies så postar man bilder från utflykter, middagar, skriver inlägg om vardagen, delar nyheter från tidningar, pratar jobb etc. 

Du vet väl hur dina tjejkompisar i förhållande agerar? Killar gör oftast samma. Kanske inte lika ofta men självklart syns det att det finns en partner. 

Det låter mer som att du är rädd för att han skaffat flickvän för att du är intresserad av honom? 
Svar på tråden Slutat posta