• Anonym (K)

Slutat posta

Om en man slutar posta på sociala medier. Är det för att han skaffat flickvän och behöver inte uppmärksamhet från andra kvinnor mer?

• Svar på tråden Slutat posta
  • Anonym (G)

Vilka sociala medier gäller det? Det är ju också vissa skillnader.

• Anonym (Maria)

Man kan också bara tappat intresset för typ Insta osv. 
    Sedan beror det på vad personen brukar posta, är det bara självförhärligande bilder, Selfies, "se mig" syndromet typ så kan det kanske vara ett tecken att man fått tag i något. 

• Anonym (Va?)

Hahahaha, allvarligt? Skrikandes

Det kan väl bero på vad som helst? Jag går i perioder då man är mer eller mindre aktiv, verkar vara någon du lite halvt stalkar, lite läskigt faktiskt

• Fröken Allvar
    Anonym (Va?) skrev 2023-04-23 10:30:36 följande:

Hahahaha, allvarligt?  // Skrikandes

Det kan väl bero på vad som helst? Jag går i perioder då man är mer eller mindre aktiv, verkar vara någon du lite halvt stalkar, lite läskigt faktiskt

Jag tror att det beror på att man vänjer sig vid att ha tillgång till någons liv utan att behöva ge något tillbaka. Johanna Frid har skrivit en bok som handlar om en ung kvinnas Instagrambaserade stalkande av sin killes ex Nora. En dag är profilen borta/har blivit privat.

Nora eller Brinn Oslo brinn g.co/kgs/ay4DTk
  • Anonym (Ja lite så)

Som man får man oftast väldigt lite uppmärksamhet på sociala medier, så sociala medier är ett titta på bilder på snygga tjejer-medium (tydligast instagram, Twitter och Facebook lite annorlunda) när en man har ett sexliv så sjunker behovet av att titta på snygga tjejer och aktiviteten på sociala medier minskar.

De flesta män interagerar inte så mycket mer än att titta och klicka på gilla så den sociala median är inte så social :)

• Anonym (K)
    Anonym (Ja lite så) skrev 2023-04-23 11:08:22 följande:

Som man får man oftast väldigt lite uppmärksamhet på sociala medier, så sociala medier är ett titta på bilder på snygga tjejer-medium (tydligast instagram, Twitter och Facebook lite annorlunda) när en man har ett sexliv så sjunker behovet av att titta på snygga tjejer och aktiviteten på sociala medier minskar.

De flesta män interagerar inte så mycket mer än att titta och klicka på gilla så den sociala median är inte så social :)

Men många har ju sex med flera och multidejtar. Tänker mer om en man slutar posta så är sannolikheten större att det handlar om ett förhållande och inte endast lite sex?
  • Anonym (G)
    Anonym (K) skrev 2023-04-23 11:13:48 följande:
    Men många har ju sex med flera och multidejtar. Tänker mer om en man slutar posta så är sannolikheten större att det handlar om ett förhållande och inte endast lite sex?
    Är det FB, Insta, Messenger eller något annat?
  • Anonym (K)
    Anonym (G) skrev 2023-04-23 11:16:52 följande:
    Är det FB, Insta, Messenger eller något annat?
    fb, instagram och snap.
  • Fröken Allvar
    Anonym (Ja lite så) skrev 2023-04-23 11:08:22 följande:

Ursäkta men stort tack för denna beskrivning av vad som pågår. En annan sak som män gör mot kvinnor som tänker högt i sociala medier är att sätta en ära i att försöka plocka ner och isär tankarna, medan kvinnor i tysthet eller tillsammans med andra hävdar att de själva tänker bättre än den som postar sina tankar. Jag avslutade mitt konto efter att ha tröttnat på att bråka med gubbarna inför de självutnämnt smartare kvinnorna. Tror att den avgörande repliken var "ta en pepparkaka".
Svar på tråden Slutat posta