• Sol12345

Hjälp!

Jag har flyttat in till min sambo, han äger lägenheten. Han vägrar sälja och flytta pga att han vill att lgh skall vara ett arv till hans barn. 

Jag har också barn, och vill givetvis också kunna ge mina barn ekonomisk trygghet i händelse av min död. 

Men han vägrar flytta, och då har jag föreslagit att jag köper in mig i hans lgh, då det är viktigt för mig att också äga ett boende. 
    Detta vägrar han också. 

Der han signalerar är ju då att han tänker bara på sina barn och att de ska få det bra i händelse av hans död. 

Jag kommer ju aldrig kunna ha ett arv till mina eftersom jag inte äger något boende och kommer inte göra heller i framtiden då jag vill leva med honom. 
    Jag kommer inte heller ha någonstans att bo i händelse av hans död. 

snälla, Ngn som är juridikkunnig, hur ska jag tänka? 

• Svar på tråden Hjälp!
  • Sol12345
    Anonym (-) skrev 2023-05-06 11:59:43 följande:

Herregud på dig själv. Man behöver inte använda en annan signatur.

Sen spelar det juridiskt ingen roll vad någon säger. Din sambo vill äga sin bostad. haha

Oj det var viktigt för dig om det stod anonym eller användarnamn. Jag kan upplysa dig om att även signaturen (ditt användarnamn) är anonymt . Haha. Så det spelar ingen roll om man råkar klicka anonym när man citerar. Lycka till härinne! 
  • Anonym (-)
    Sol12345 skrev 2023-05-06 12:03:36 följande:
    Oj det var viktigt för dig om det stod anonym eller användarnamn. Jag kan upplysa dig om att även signaturen (ditt användarnamn) är anonymt . Haha. Så det spelar ingen roll om man råkar klicka anonym när man citerar. Lycka till härinne! 

Man råkar inte bara klicka utan det är ett aktivt val att göra ett nytt nick inne i en trådKyss  gulligt när någon som gör fel ska försöka dumförklara men inte förvånad med nivån

• FiaLiza94
    Sol12345 skrev 2023-05-06 12:03:36 följande:
    Det är tragiskt att själv gå in och kommentera under ett annat nick i sin egen tråd för att vinna poäng. Sluta bortförklara dig för du gräver bara ett allt djupare hål.
  • Anonym (.)
    Anonym (-) skrev 2023-05-06 12:05:31 följande:

Man råkar inte bara klicka utan det är ett aktivt val att göra ett nytt nick inne i en tråd // Kyss  gulligt när någon som gör fel ska försöka dumförklara men inte förvånad med nivån

Ge dig!!!! Anonymt är inte ett nytt nick! Att använda nytt nick hade varit att ange ett nytt nick och inte bara en punkt . 

Du tycker inte att Sol12345 är anonymt också? Du kanske tror jag heter det på riktigt? My god 

Har du inget att tillföra eller förstår du inte det så lämna tråden tack 

• Sol12345

FiaLiza då kan jag be dig läsa igen; det står TILLÄGG i tråden, det betyder tillägg till mitt första. Om jag låtsades vara Ngn annan varför då skriva tillägg? 

• FiaLiza94
    Sol12345 skrev 2023-05-06 12:14:43 följande:

FiaLiza då kan jag be dig läsa igen; det står TILLÄGG i tråden, det betyder tillägg till mitt första. Om jag låtsades vara Ngn annan varför då skriva tillägg? 

Ingen aning. Du ger ju dock inte direkt sken av att vara den vassaste kniven i lådan så det kan mycket väl vara så att du helt enkelt inte vet bättre.
  • Sol12345

Och efter TILLÄGG står det Jag menar alltså? vilket innebär att det fortfarande är jag som skriver. 

Hade jag velat låtsas vara Ngn annan hade jag skrivit Hon isåfall. 

nivån o intelligensen är hög härinne märker jag 

• Anonym (-)
    Anonym (.) skrev 2023-05-06 12:10:55 följande:

Ge dig!!!! Anonymt är inte ett nytt nick! Att använda nytt nick hade varit att ange ett nytt nick och inte bara en punkt . 

Du tycker inte att Sol12345 är anonymt också? Du kanske tror jag heter det på riktigt? My god 

Har du inget att tillföra eller förstår du inte det så lämna tråden tack 

hahaha vad händer... Du kan inte bara stå för det och inte linda in dig ännu mer?

Gav även min åsikt på ditt obefintliga problem. Han vill äga sin bostad själv. Så är det med saken. Välj därefter. Kanske smartare val.

• Anonym (sav)

Spara pengar istället, fonder aktier osv.
    Om du nu nödvändigtvis vill äga ett boende får du väl köpa ett, du måste ju inte bo där för det.

• Anonym (-)
    Sol12345 skrev 2023-05-06 12:17:03 följande:

Och efter TILLÄGG står det Jag menar alltså? vilket innebär att det fortfarande är jag som skriver. 

Hade jag velat låtsas vara Ngn annan hade jag skrivit Hon isåfall. 

nivån o intelligensen är hög härinne märker jag 

Verkligen. Folk har så himla tråkigt på helgen att de hugger som fan av helt legitima kommentarer.

En trådstart går att uppdatera eller skriva fler inlägg under sitt eget namn. Normalt. Då får man inga frågor.

Svar på tråden Hjälp!