Riksdagsvalet 2026
Absolut inte vänster i alla fall. De bara vurmar för S vid makten för att de tvingas till det av SD:s existens.
Sverige har högst andel utlandsfödda och högst ekonomisk ojämlikhet . Av de nordiska länderna.
Jag är en få svenskar som alltid tittar på Agenda på söndag kväll, tillsammans med min man. Igår kväll blev vi båda något trötta.
Jimmie Åkesson var på plats i studion. Han blev först utfrågad, en lång stund, som på en förhörsbänk, om SDs vitbok.
Sen var det en debatt, mellan två liberaler ! , som fick debattera om SDs vitbok.
Sen blev Jimmie utsatt för ett nytt aggressivt och vinklat korsförhör, denna gång om hans syn på konflikten mellan Israel och Palestina. Sen var det slut med SDs deltagande i Agenda.
Inte en enda fråga till Jimmie om vad han och SD vill göra för Sverige. Ingen fråga om budgetprocessen och SDs roll där. Inget om planerna för SDs valkampanj.
Man blir paff. Både min man och jag kände att vi måste nog rösta på SD, för det är inte OK hur de blir behandlade av SVT.
[...]
Men jag förstår inte hur SVT kan låta Camilla ägna sig åt så vinklad journalistik. De vill ju ändå vara en opartisk public service , eller är det inte så?
Nu har L fått igenom en reform. Ganska dramatisk sådan. Barn med särskilda behov , som behöver särskilt stöd, skall inte längre inkluderas i klassrummet utan undervisas enskilt eller i mindre grupp.
Detta är en mycket stor ändring av undervisningen.
Vad tycker ni? Är det bra? Kommer detta kunna rädda L kvar i riksdagen?
Påståendet att Magdalena Andersson skulle ha gråtit för Jamal El-Haj är ren fake news, ett fabricerat påhitt som sprids av desperata högeranhängare. När man inte har fakta eller sakliga argument att komma med, verkar lösningen för vissa vara att helt enkelt hitta på saker. Det är inte bara ovärdigt, det bidrar också till att förgifta det offentliga samtalet och göra det svårare att diskutera verkliga problem på ett seriöst sätt.
Av någon outgrundlig anledning så är låginkomsttagare och lågutbildade mer koncentrerade i SD.
Min teori som är helt säkert korrekt, det är att de inte har den intellektuella kapaciteten att förstå saker själva.
Och sen om de trillar ned i kaninhålet och till en värld som är anpassad, så försöker dom inbilla sig att detta är en verklighet.
Men det enda det är, det är att de möter en agenda och när de får narrativen i knäet och de kan inte intellektuellt bedöma om det är korrekt eller inte.
Och det är också därför mer intellektuellt starkare personer inte går på sånt.
Men den som är i ett kaninhål kan testa sig själv.
Och detta igenom vart kommer min information ifrån och har dom ALLTID rätt och aldrig någonsin fel.
Och samtidigt information som kommer från annan ställe, så har de alltid fel.
Ja, då har du trillat ned i ett kaninhål, och lycka till och ta dig upp, för det finns ett psykologiskt motstånd och för dessa inte vill komma i en värld de inte alltid har rätt(fast de har fel oftast.).
Och komiskt nog om de kravlar sig ur kaninhålet, så kommer de har mer rätt än någonsin mot innan.
Det är hög tid att avsätta den SD-styrda M, KD och L-regeringen.
Vi kan inte ha en regering som gång på gång försöker vilseleda väljarna. Förtroendet för demokratin urholkas när makthavare ägnar sig mer åt spel för gallerierna än åt att faktiskt lösa samhällsproblemen.
www.dn.se/ekonomi/elexpert-sagar-regeringens-hogkostnadsskydd-en-slags-bluff/