Riksdagsvalet 2026
Argalena ljuger som vanligt:
Argalena ljuger som vanligt:
Wow, vad tycker ni om detta?
Regeringens återvandringsbidrag kommer att vara 600?000 kronor för en familj och 350?000 för en vuxen. Det belräftar migrationsminister Johan Forssell för TT.
omni.se/betalningen-for-att-atervandra-upp-mot-600000/a/0VAoBJ
Anklagelserna mot Joakim Modin är falska och jag tror inte att högerdebattören PM Nilsson på Dagens Industri menade att svensk lag skulle gälla i Turkiet tror du det?
Vallöfte från Magdalenas tilltänkta regeringsunderlag:
omni.se/mp-om-vi-vinner-valet-hojer-vi-bensinpriserna/a/W05Wkj
MP: Om vi vinner valet höjer vi bensinpriserna
Miljöpartiet vill höja priset på bensin och diesel, och är övertygade om att de har resten av oppositionen med sig. Det säger partiledaren Amanda Lind i SVT:s "30 minuter".
Om de rödgröna vinner kommer bränslepriset att pressas upp genom höjd reduktionsplikt - till en början med två-tre kronor litern, och därefter gradvis mer för att klara EU:s klimatmål till 2030, säger Lind.
Min undran är Har SD någon klimat-politik över huvud taget? Och vad går den i så fall ut på?
De talar mycket om att det är andra länder som ska minska utsläppen. De påstår att Sverige som land har lite utsläpp och därmed inte behöver rädda klimatet.
Nu tror jag inte att de går efter utsläppen per capita utan jämför totala utsläppen. Ni får gärna rätta mig där.
Bara tanken att vi i Sverige är bättre betjänta av billigt smutsigt bränsle än satsningar på omvandligen och förnybara bränslen förstår jag bara inte