Inlägg från: Mentat |Visa alla inlägg
  • Mentat

Riksdagsvalet 2026

nattuw skrev 2025-10-21 21:16:53 följande:
    Bra, vi väntar.

Fast jag misstänker att det kommer att bli en lång väntan.
    Det gäller förstås att känna igen den när man ser den också....
  • Mentat
    Rataxes skrev 2025-10-22 07:07:21 följande:

När såssen kverulerar om vården plockar jag fram såssarnas överstepräst från aftonlatrinen:

Fast det var ju en helt annan tid: Då var det (s) som satt i regeringen. Det går ju inte att jämföra, förstår du väl! Flört 
  • Mentat
    Rataxes skrev 2025-11-05 08:11:53 följande:

Det här är det första som kommer att hända om det blir en S-retardering 2026.

Framför allt är det bara ett första steg. Hur långt man kommer att gå vet väljarna inget om före valet.

Idag ligger vi något så när på EU:s genomsnitt, tack vare att regeringen ändrade den galna politiken under tidigare (s)-(mp)-styre. Vi räddar inte klimatet genom att Sverige skiljer ut sig radikalt från övriga EU.
  • Mentat
    KillBill skrev 2025-11-15 10:38:45 följande:
    Innebär det att barn inte längre kan bli finska medborgare?
    Här har vi ett (av många) praktexempel på hur man verkligen anstränger sig för att vantolka så mycket som möjligt. Du tror rimligen inte själv på att det har något med barn att göra.

Tror du att den här debattekniken gör att folk får förståelse för din ståndpunkt? Min tro är att den här sortens inlägg är kontraproduktiva.
  • Mentat
    KillBill skrev 2025-11-15 14:30:49 följande:
    Frågan är äligt ställd. Kommer barn som invandrat till Finland kunna bli finska medborgare innan de har börjat förvärvsarbeta?
    Uppenbarligen noll vilja till självrannsakan.

Jaja, jag skall väl inte påstå att jag är förvånad men det var värt ett försök när det var så flagrant.
  • Mentat
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-07 14:30:06 följande:

KD tror jag inte åker ut. 

De kommer i så fall få stödröster från Tidöblocket.

Ingen stödröstar på Centern och L har alla gett upp på, det vore en bortkastad röst att rösta på dem. 

Jag tror att C och L åker ut ur riksdagen, det vore bra med färre partier , lättare att få en regering. 

(c) kan väl tänkas få stödröster from (s)-väljare? De har ju målat in sig i det vänstra hörnet och kan dra röster från dem som vill se en vänsterregering.
  • Mentat
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-07 17:56:37 följande:
    C är ett högerparti som för högerdriven ekonomisk politik, kan inte se att Socialfemokraterna skulle stödrösta på C?
    Visserligen men deras beröringsskräck visavi (sd) är fortfarande så stor att de föredrar Andersson som statsminister, vilket är skälet till att jag kan tänka mig att de kan får stödröster från (s)-väljare - om det skulle behövas.
  • Mentat
    TvillingmammaVästgöte skrev 2026-01-20 14:57:06 följande:

Vad är det som kostar 6 miljarder? Förklara gärna varför det kostar så mycket. 
    Låter snarare som att Migrationsverket inte vill göra detta ?

Notera att det i texten står "i värsta fall upp till 6 mdr", vilket i vänsterns argumentation genast förvandlas till ett fastslaget faktum. 
  • Mentat
    klyban skrev 2026-01-20 19:51:33 följande:
    Haha, som det skulle spela roll och när du är så polariserad då precis VART enda som inte är högerblivna får samma kommentarer Solig
    *plockar fram en spegel*...
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026