Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Riksdagsvalet 2026

EnAnonumius skrev 2025-06-10 15:11:16 följande:
    Har vettigare för dig än att försöka tjata samma sak om och om igen, och även komma med patetiska försök till att provocera?🙄

Känner du dig provocerad att styrka ditt påstående att det sägs alltid? Förvånad
    Med det berättar  du att du vet att det var en lögn du svarade på och trodde du kunde bekräfta den.

Ditt beteende är direkt väntat, och pga det är ett nonsens påstående som inte ens du tror på.
    För vi vet redan vad som hade skett om det verkligen var så att de som inte håller med denna höger och som är sakliga och med fakta.
    Så hade du postat och citerat säkert hundra sådana inlägg och hur alla "vänster"(Det betyder alla som inte håller med SD högern, så extremt oprecist är det och inte  ens det är till hjälp för dig.)

Så den stora frågan är, varför fabulerar du och när du redan vet om att det var inkorrekt?
    Jag finner det intressant, gör inte du?

Men kanske nästa inlägg kommer alla dessa inlägg där alla som inte häller med denna höger ropar rasism? :no: 
    Och det bästa av allt, alla vet att du fabulerar så även du, och ändå klarar du inte av att be om ursäkt för detta fel.

Och så länge du inte levererar, så vet vi också alla att det var fabulerat.
    Men där dyker en annan intressant sak upp, varför fabulera för?
    Saknar all logik att hitta på saker som int ens existerar i alla inlägg som inte häller med denna höger.

Men kanske nästa inlägg? :no:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    RebeckaZ70 skrev 2025-06-12 06:58:23 följande:

Om jag röstar 2026 är det Ebba Busch som får min röst

https://x.com/davidsikstrom/status/1932746521667154319?s=46&t=ro_n7MdHM4Nfkw5AFnVuqQ

Så Israels folkmord kan fortsätta med stöd av en av de mest inkompetenta politiker någonsin?
    Ja, det är ju verkligen ett sätt att lägga sin röst på det.

RebeckaZ70 skrev 2025-06-12 08:22:27 följande:
    Och du tror att jag bryr mig minsta lila om dina spådomar? 😂

Jag borde naturligtvis rösta på ditt hamaskramarpari?

In your dreams🤡

Där inser man att du är inte det minsta besvärad över folkmorden i gaza, som vi alla vet inte är hamas.

Varför vill du dom så illa?
    Och varför är Israels folkmord så okey?

Cheers skrev 2025-06-12 09:17:04 följande:

Valresultatet 2026 kommer att vara så överraskande att det kommer att gå en chockvåg genom hela landet. Ett fullständigt paradigmskifte. Jag har redan sett en mycket tung valprognos om detta som dock är hemlig.

Du får ursäkta, men detta inlägg kunde vi klarat oss helt utan.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    K Markatta skrev 2025-06-12 14:59:46 följande:

kvartal.se/artiklar/nye-s-toppen-stottar-skandalmosken-i-goteborg/

Nye S-toppen stöttar skandalmoskén i Göteborg

Göteborgs högste politiker Jonas Attenius (S) valdes nyligen in i Magdalena Anderssons innersta krets. Nu kan Kvartal visa hur han och Socialdemokraterna i staden försökt att hjälpa Göteborgs moské att ta över en omstridd byggnad i Hammarkullen.

Församlingen pekas ut som en satellitverksamhet till den radikala Bellevuemoskén.

Läser du verkligen så medioker "journalism"?

Det var väldigt tydligt vad de ogillade och gillade och raka motsatsen opartiska nyheter :lol:

• klyban
    Rataxes skrev 2025-06-13 08:52:24 följande:

Man skulle inte tro på EU-parlamentets säkerhetsavdelning och talesperson, men nu ska vi lita på kommunisternas s.k. "oberoende" advokat. Men tänka sig, en advokat som får betalt av kommunisterna, försvarar kommunisterna.

Gissar att det är relativt få advokater som inte säger att deras uppdragsgivare är oskyldiga, iallafall om de vill ha fortsatta uppdrag.

Kan du översätta detta till förståelig svenska och vad du försöker säga?
    För detta var mer rörigt än vanligt, vet du ens själv vad du skrev?

• klyban
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-13 13:54:35 följande:

Upp till bevis då, Lawen

Allt du behöver göra är rösta på dom, så får du se om beviset kommer.

Och vi vet redan att denna regeringen har slagigt nytt rekord i att inte ens fundera på uppfylla deras vallöften i stort.

Och tex SD som skulle hjälpa arbetaren med lätta ekonomin för dom, blev tvärtom.

Bara säger Solig

Men nått säger mig du inte röstar på SD att de ska göra saker för arbetaren och låglönetagaren.

• klyban
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-14 09:06:21 följande:
    Socialdemokraterna har (åtminstone på riksplan) aldrig gjort upp med M och SD. 

De tre partierna representerar tillsammans 70-75% av Sveriges befolkning och skulle kunna skapa en stabil "bas" i samhället efter att ha löst politiska knutar för en generation eller två framåt.

SD klarar inte av att samarbeta över gränserna, då detta inte är bra för deras profil att gnälla som små flickor och om saker som ofta inte ens existerar.

Och såssarna har ju verkligen fått en massa procent nu, och detta på att göra ingenting mer eller mindre och pga regeringen ljög om sina vallöften.

En komisk lögn var "Kan inte regeringen sänka skatten, så kan vi", och vad gjorde dom, sänkte tror du?

nope, de har höjd den saktten flera ggr sedan dess.

Det är så man inser att högerpartierna ljuger för väljaren så de ska få makt.
    För hjälpa lågavlönade finns ju inte riktigt på kartan inser man.

Det mest komiska är att dessa väljare sen har magen att klaga på sin ekonomiska situation och när de har skapat den alldeles själv genom att rösta fel.

• klyban
    Anonym (Pizza) skrev 2025-06-14 09:46:06 följande:

Det fungerade inte med länken, bara lite text. 

Testa tiny URL och sen posta den länken och om du vill dela med dig.
  • klyban
    Anonym (Giggi) skrev 2025-06-14 11:09:19 följande:
    Ja, SD är emot legalisering av cannabis.

Detta känns som Jeopardy och ingen susning vad frågan var i det jag skrev som genererar detta mycket udda svar.
    Och två, inga partier är för en legalisering, visste du inte om detta?

Enda som är för en uppluckring är V som anser att konsumtion inte ska vara illegalt, dock ingen fråga som de ens driver.

Men såklart du fick byta samtals ämne, för jag inser att det var dig övermäktigt det som var.

Anonym (Giggi) skrev 2025-06-14 11:58:35 följande:
    Ledamot i ditt partis verkställande utskott säger annat

Dock gör du en slutsats att det tvångsblandas, som är omöjlig att göra utan mer ord som berättar detta.

Men förstår att du måste tolka om det och pga du inte vill veta av att något skulle bli bättre i frågan.
    Man får en direkt känsla av att du gillar dessa områden som invandraren bor i nu.
    Alternativt är du är du rasist och att det spelar ingen som helst roll vart de är.

Och då deltar du inte längre i en diskussion, däremot hör vi dina fördomar.
    Men vad vi ska göra med dom vet ingen.

• klyban
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-15 11:05:30 följande:

Vill också påpeka Killbill , att mannen , sköter sig egen trädgård , han är noga med den. Han odlar bla vindruvor för att använda bladen i matlagningen. Men samfälligheten struntar han i. Trots att hans tomtar gränsar till vår samfällighet. 

Om detta hade varit ett enskilt fall vore det väl. Men vi ser ju alla vilket förfall det är i områden som domineras av invandrare från MENA.

Jaha?
  • klyban
    XDX skrev 2025-06-15 12:01:35 följande:

Vet inte om det passar i tråden men jag hoppas vi får någon verklig opposition i Riksdagen. Elsa Widding är den enda verkliga oppositionen just nu. 

Hon har nyss startat ett parti - Sverige Först (SF). Jag överväger att rösta på det, eller möjligen AfS. Partiet MoD är också ett intressant alternativ inom kategorin verklig opposition. 

Fler här som kommer rösta på SF, AfS eller MoD? 

Att inte rösta eller att rösta blankt är i praktiken mest en röst på status quo anser jag. 

4%-spärren är katastrof och har lett till en oerhört allvarlig stagnation och likriktning. Den bara förstärker den sjuka politiska korrektheten som fullkomligt dominerar politiken och massmedierna. 

Nä, det är inte många som vill rösta på rasism, nazism och fascism.
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026