Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Riksdagsvalet 2026

Anonym (Citron) skrev 2025-07-04 17:00:09 följande:
    Inom nästan all politik så ägnas större delen av diskussionerna åt pajkastning, och att nedvärdera andras åsikter. Mitt inlägg, om socialdemokraten och sexköp, är ett exempel på hur problemet nu styrs över på mig - och naturligtvis en nedvärderande emoji.

Men då vissa inom S anser att det bara är andra partier som gör fel, och olagliga saker, så var mitt inlägg ett exempel på att så är det inte. Ingen är felfri.

Jag har aldrig varit intresserad av politik eftersom det verkar innebära så mycket fokus på att kritisera andra. För ovanlighetens skull, skriv något positivt istället för att dammsuga Internet för att hitta fel och brister hos andra. Att bara läsa om kritik gentemot andra partier, och personer, blir i längden ganska så tjatigt och enformigt.

Det finns ett ord för vad du gjorde där innan och förtal, och speciellt när du klistrar det på ett helt parti och fast de är helt skilda åt då detta är på riksdagsnivå lagen och den andra är i lokalpolitik.

Och det är straffbart med förtal som du gjorde och speciellt på det sättet.
    DU har alltså brutit mot lagen i din iver att tro detta är pajkastning, och det mest komiska är att ingen försvarar ens och mot något som många gillar och skräpta lagar för sexköp.

Det som gör ditt förtal ensidigt, det är att du utsätter dig för att det visar sig SD har mer våldtäkter.

Och sen den riktiga komiska påståendet du kommer med och det är att såssarna inte erkänner fel.
    Men det är en svårt medioker projicering av dig.
    i tex SD så befordrar man antisemitism, har du sett något sånt i såssarna där de befordrar?

Men först ska jag ta mig en funderare på om jag ska polisanmäla dig för förtal.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-06 10:01:31 följande:

KillBill. Din politik verkar enbart handla om att smutskasta andra, och hatiska inlägg om Åkesson och SD. För oss som vill lära oss politik så verkar allt bara handla om ett ständigt skvaller.

Det är SD som har dessa täta samröre med kriminella nätverk.
    Det är SD som ljög om att de hade trollfabriker med anonyma trollkonton.
    Och så vidare...osv...och så vidare många ggr till.

Och det ska vi inte prata om?
    Varför, för det berättar ju att det inte går lita på SD, och sånt är fundamentalt för väljaren som gillar saklighet och fakta vad de står för och gör osv...

Så varför utelämna?

FuckGoggleAskMe skrev 2025-07-06 10:22:51 följande:
    Vad specifikt och konkret är förtal och straffbart som du funderar på att polisanmäla? 

Det kan lagen berätta för dig, men såklart faktan i den kommer du inte vilja veta av om förtalet som faktiskt skett.

KillBill skrev 2025-07-06 10:42:29 följande:

Den uppgift du lämnade om Spaniens skattetryck är bevisligen felaktig. Så låg som 34?% har det totala skattetrycket definitivt inte varit i Spanien de senaste åren. Det väcker frågor om hur tillförlitliga dina övriga siffror är..

Förklaringen till att Sverige har ett högre skattetryck än de länder du nämner beror bland annat på att vi har en mer generös föräldraförsäkring och högre barnbidrag, betalar mindre för sjukvård och mediciner, samt har billigare tandvård och så vidare.

Det är dock värt att känna till att Sverige faktiskt har ett lägre skattetryck än våra nordiska grannländer och flera andra europeiska länder. Dessa länder har i dag ofta en bättre fungerande välfärd än Sverige, och det är just det som förklarar varför deras skattetryck är högre än vårt.

Här nedan kan du se hur skattetrycket ser ut internationellt enligt .Ekonomifakta

www.ekonomifakta.se/sakomraden/skatt/skattetryck/skattekvot-internationellt_1212509.html

Även måste det väl vara intressant vilken nivå Spaniens statsskuld är på också?
    För våran är mycket mycket lägre i den jämförelsen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-06 13:07:39 följande:
    Satt och undrade samma faktiskt. 🤔

Undrar du också om lagen?
    Varför läser du inte den då istället så slipper du undra? Solig

• klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-06 15:06:12 följande:
    klyban skrev 2025-07-06 13:42:47 följande:

Lagen kan jag så du har inget där att komma med mot mig..
    Med det sagt.

Här är lite fakta; den som påstår (anklagar) någon för en brott, så ligger bevisbörda hos den personen som anklagar någon för ett brott.
    Du har anklagat Citron att  hen har begått ett brott, då är det också din sak att bevisat brottet.

Fast vad gör du? Jo du kommer me ditt sedvanliga klassiska svar från dig när du inte vill egentligen inte redogöra för dina påståenden du kommer med, då skall du lägga över ansvaret på läsaren, allt för att slippa bevisa dina påståenden.
    Så nu kommer du väl antagligen komma med dina klassiska tjafsande kanske kryddat med dina klassiska personpåhopp, och även försök att provocera också.

Då vet både jag, och förmodligen "FuckGoogleAskMe" också, att du inte kan redogöra i vilken text Citron gjorde sig skyldig till ett förtal och var förtalet ligger någonstans egentligen.

Skall både jag och "FuckGoogleAskMe" tolka det som att du egentligen inte kan bevisa något förtal som Citron skulle då gjort sig skyldig till enligt dig. Är det därför du svar på detta intetsägande sätt?
    Läs lagboken, du har redan svaret där.
    Anonym (Giggi) skrev 2025-07-06 16:17:01 följande:
    Om inte var femte av dina vänner är utlandsfödd så är du en del av problemet.

MVH

Socialdemokraterna
    .

.

När S kämpar för att distansera sig från sitt förlag om tvångsblanding så gräver de samtidigt en ny grop att ramla ned i.

Nu börjar det talas om kvoter kring vilka vänner vi har. Vilka vi umgås med.

Nu börjar vi snacka social ingenjörskonst på steroider ...

Det är mest du som försöker inbilla dig det handlar om tvångsförflyttning, såssarna förklarar för dig att det inte är någon sån.
    Och du förstår ändå inte fast än massor berättat för dig det inte alls handlar om detta.

Blir så komiskt ibland när agendan inte vill veta av saklighet och fakta.

Anonym (Citron) skrev 2025-07-06 18:31:16 följande:
    Dessutom så har de rätt att söka asyl på nytt här i Sverige. 

Självklart kan går det ansöka om asyl och om situationen berättar det.

Försöker du låtsas om att ett land inte kan börja trakassera sina medborgare och asyl är nödvändigt?

Eller vad är det du inte förstår i denna simpla?

EnAnonumius skrev 2025-07-07 08:40:49 följande:
    Ursäkten godtagen...

Men det borde du väl fattat från början, undrar då killbill börjar sällan prata om annat innan h*n har svarat på det citerade, här inget och du inte förstod det.

Vilket är intressant att det ens gick missa.

• klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-07 11:43:35 följande:
    klyban skrev 2025-07-06 13:42:47 följande:

Dom två tidigare poster där DU klyban vägra att svar på ett vettigt sätt på en legitim fråga.
    Wow du här fortsätter du att vägra att svar på en konkret fråga..

Poänger att Klyban nu skull anmäla "brottet" som Klyban hävdar att Citron har gjort.-.

Han kontaktar polisen

Klyban= K
    Polisen=P

Samtalet...

K; - Hej jag har ett brott att anmäla

P; - Vad för typ av brott?

K; - Förtal i ett inlägg på FL som är skriven av Citron, här är en skärmdump..

(Polisen läser)

P; - Var i inlägget är förtalet, du säger skulle ha skett?

K; -Läs lagboken den förklara det för dig..

/***/

Hur många här på FL tror att polisen skulle
    ta Klybans anmälan på allvar?

Så om du Klyban kommer på FL säger till Citron att hen har begått förtal.
    Så kan lagboken berätta var förtalet är i Citrons inlägg och redogöra varför  och på vilket sätt Citrons inlägg skall klassas som förtal enligt dig?
    Det är just det du skriver, att lagboken "har svaret". 

Nej du klyban.. Lagboken kan inte förklara  hur Citrons inlägg är ett förtal. Det är den som anklagar som skall redogöra var förtalet ligger någonstans.

Antingen så bevisar du att Citron begått ett lagbrott, då det är den som anklagar sa om skall bevisa det.

Bevisningen är inte att gapa på folk om att läsa lagboken. 

Jag tror polisen redan kan dessa förtalsbrott som du vägrar.
    Och ja, jag måste ha hjälp av Familjeliv och IP-adresser.
    Hur kan du inte veta såna här saker, du som var så saklig och med fakta förr.
    Vad hände?

• klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-07 14:45:32 följande:
    Det handlade INTE om hur en brottsutredning går till i mitt inlägg. Vad får du det ifrån?

Du har hävdat att Citron har begått ett förtal...

FuckGoogleAskMe ställde en legitim fråga till dig och du gav detta  mycket pantade svar till hen, citera dina ord:

"Det kan lagen berätta för dig, men såklart faktan i den kommer du inte vilja veta av om förtalet som faktiskt skett."

(slut på citatet)

Okey då öppnar man lagboken..

I lagboken så finns det INGEN lagtext som förklara var någonstans i Citrons inlägg skulle kunna klassas som "förtal".

Och om du kommer med samma pantade svar till polisen som du gör här inne på FL, med att "Det kan lagboken förklara för er..." tror du på allvar att polisen kontaktar FL och ber om IP-adresser på Citron?
    För den som vet hur rättsväsendets kugghjul arbetar kommer att säga nej.

Nej du så funkar inte rättsväsendet i Sverige, med att det räcker att du bara "påstår" att det skett ett lagbrott och kommer med svar på följdfrågan "var är det som du anser är brottet i Citrons inlägg XX?" med det panta svaret "det förklara lagboken för dig".
    Det som krävs av dig för att polisen skall lyfta ens en undersökning är att du måste förklara för polisen var i Citrons inlägg XX utgör förtalet.

Det är du som valt att anklaga någon för ett brott som skall bevisa det också vilken del av texten som utgör själva förtalet. Inte komma med samma pantade svar "det förklara lagboken" och sedan försöka med att  förklara hur en brottsundersökning går till.

Förtalslagen är vad den är, inget du kan ändra på.

På samma sätt som busch åkte på samma.

• klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-07 19:21:20 följande:
    Varför ljuger du? Jag har aldrig hävdat att jag kan ändra förtalslagen. Det är något du sitter nu och direkt hittar på att jag kunna ändra den.

Dock så förklarar inte förtalslagen var någonstans självaste förtalet. som du hävdar att i Citrons gjort sig skyldig till, är i hens text.
    Det förklara inte alls förstalagen.

I och med att du har ägnat dig all den tiden åta att tjafsa, svara på något helt annat i mina texter än vad jag faktiskt skriver och kommer med direkt falska påståenden uppe på detta. Så kan man nu i lugnt och sansat avskriva det som att du har egentligen inget att komma med och det finn egentligen inget brott Citron har gjort sig skyldig till egentligen.
    Lagen ljuger inte, utan det berättar något för dig som du inte vill veta av.
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-07 21:44:10 följande:
    Så kommer du med en ny direkt lögn.
    Jag har aldrig hävdat att förtalslagen ljuger.

Varför är det så viktigt för dig att koma med en ny lögn efter den andra vad jag skriver?

Du sitter ju för fan och hittar på och kommer med direkta lögner om vad jag skriver i mina texter nu..

Är det för att du i grund och botten inte kan redogöra vad Citron har gjort sig skyldig till ett förtal, enligt dig, som du håller på så?

Här är en lista på alla din direkta lögner du har kommit mot mig i denna tråden.  Det är på gränsen till förtal det du sysslar med nu mot mig.

Här är dina direkta lögner i kronologisk ordning du har kommit med mot mig:

Inlägg #2537 citerar din direkta lögn:
    "Hur kan du inte veta såna här saker, du som var så saklig och med fakta förr."

(slut på citatet)

Inlägg #2541, citerar din direkta lögn:
    "Förtalslagen är vad den är, inget du kan ändra på."
    (slut på citatet)

Inlägg #2544, citerar din direkta lögn:
    "Lagen ljuger inte, utan det berättar något för dig som du inte vill veta av."

(slut på citatet)

Skall bli intressant att se vad det är för en ny direkt lögn du skall komma med denna gången. 
    Du har serverat en ny direkt lögn varje inlägg de i de tre senaste svaren till mig.
    Det är ju på gränsen till förtal det du sysslar med nu.

Och något som du ska veta är att jag älskar fortfarande fakta, det är inte mina problem att du vägra att ta till dig och kan inte hantera att det finns fakta som inte du gillar.. Så du kan lägga ned din galla om "du gillade fakta förr"., Det är också att koma med en direkt lögn om att jag har slutat att gilla fakta.

Det är nästan så man borde anmäla dina inlägg för förtal, när du upprepat kommer med direkta lögner om vad jag skriver i mina inlägg och direkta lögner om vad jag kan och inte kan.

Till skillnad från dig, och som går att bevisa är att jag har kunnat förklara var du ljuger om, det är mer än vad du har lyckats åstadkomma när man frågat dig på vilket sätt Citron skulle har gjort sig skyldig till ett förtal enligt dig.

Det man får som svar är "det förklara lagen" och och sedan kryddat med lögner om vad jag har skrivit i mina texter. 

Så jag kommer att utgå nu kallt från att du kan inte egentligen redogöra förtalet, som du hävdar att Citron gjort, egentligen och det är därför du håller på så som du gör.
    Att lagen finns är ingen lögn alls.
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-07-07 22:46:25 följande:
    Lagen berättar inte exakt vad det påstådda brottet är och vilka ord som var brottsliga. 

Berätta vad exakt vad som var kriminellt i inlägget du ville anmäla. Kan du inte ge detaljer om det var det väl bara ett helt meningslöst inlägg från dig och skitsnack.
    Ojdå, du har inbillat dig att varje lagbrott är beskrivit i detalj?
    Inser att du måste nog öppna lagboken och lära dig något och att det inte alls är så.
    Anonym (Citron) skrev 2025-07-08 04:47:48 följande:

www.youtube.com/shorts/kKGI_fFLIgE

Detta är välkänt eftersom det blev en riktig flopp för Magdalena. Och kommentarerna är inte nådiga. 

Väldigt lite prat om regeringen och varför de ska fortsätta att regera.
    Men såklart med alla dessa svikna vallöften så är det inget skoj att prata om :lol: 

Och speciellt för SD, ni vet dom som skulle göra det bättre för arbetaren och låginkomsttagaren och slutade med att de ökade kostnaderna för dessa rejält istället och har svikit sina väljare svårt.

• klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-08 05:55:58 följande:
    Nu direkt lögn igen.. Den fjärde från din sida hitintills.

Jag har aldrig påstått att det fins lögner i lagen.

Vart vill du komma med med dina direkta lögner som du gör?
    Svårt och ljuga om något som funnits sedan 1700-talet, som du då säger inte finns?
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2025-07-08 11:54:59 följande:
    Direkt lögn igen. Det är den femte du kommer med.

Vad vill du uppnå med dina lögner och dina tafatta försök att provocera?
    Varför är det så viktigt för dig att ljuga och försöka provocera?

Nope, du kan kolla efter det helt själv och inse att lagboken har anor från 1700-talet och svårt och ljuga om något som funnits så länge och fortfarande finns kvar.
    Du vet lagboken har inte försvunnit :whoco5:

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026