Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Riksdagsvalet 2026

KillBill skrev 2026-02-04 14:59:29 följande:

Här passar det med ett bibliskt ordspråk!

Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?

Ateisten citerar bibelord Tomte
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-04 15:22:03 följande:
    Det får du väl slänga på Jimmie Åkseeson som var den som lyfta fram denna historiska fakta. På 60-talet bevakade säkerhetspolisen Kristdemokraterna pga. deras nazikopplingar..
    Försök inte kleta SD på mig, jag har aldrig uttryckt sympatier för det partiet, oavsett hur mycket du och dina gelikar försökt genom åren.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Rataxes

På tal om kyrkan...

Bild

Svenska kyrkans biskop i sällskap med en person kopplad till muslimska brödraskapet.
    Synd att man bara kan gå ur kyrkan en gång.

• Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 13:07:21 följande:

Jag använder begreppet ungdom. I artikeln i Aftonbladet framgår dock att Tidöregeringens åtgärder avser tonåringar från 18 års ålder.

Jag anser att det alltid är fel att utvisa människor till den islamistiska mördarregimen i Teheran. Att det finns en svensk höger som inte förstår detta är mycket talande.

Inga utvisningar till Iran verkställs i dagsläget, när socialdemokratins älskade mullaregim faller lär många exiliranier vilja återvända frivilligt, du vet de där som flydde när Palme sa att Khomeini genomför en demokratisering av Iran.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 14:50:28 följande:

När det gäller Olof Palmes uttalande  så kan jag tipsa dig om att prata med någon som kan och förstår kontaxten. Så här säger Chat GPT. 

"Palmes formulering om demokratisering bör alltså inte tolkas som att han menade att Iran under Khomeini hade etablerat en fungerande västerländsk demokrati, utan snarare att han vid ett tidigt skede såg vissa formella strukturer och mobiliseringar som kunde tolkas som steg i en demokratisk process,  även om dessa aldrig ledde till ett system som i praktiken respekterade grundläggande demokratiska fri- och rättigheter."

Beskriv gärna vad det var diktaturkramaren Olof Palme såg som "vissa formella strukturer och mobiliseringar som kunde tolkas som steg i en demokratisk process"?

Var det när man massakrerade kurder i västra Iran under sommaren och hösten 1979) och personer anklagade för "korruption på jorden" eller "fiendskap mot Gud". Kurderna drabbades hårt när Khomeini skickade Khalkhali för att "rensa upp" i kurdiska områden ? tiotals summariska avrättningar genomfördes i augusti?september 1979. Vid årets slut uppskattas hundratals till runt 700?1 000 personer ha avrättats, och över 15 000 hade fängslats.

Eller var det i Mars 1979, när man började avrätta homosexuella?

Eller var det när man direkt efter revolutionen började avrätta politiska motståndare i en takt som redan 1979 överträffade shahens SAVAK?
    Kommunisterna i bandet Dynamo Varberg insåg redan 1980 vad Khomeini var för figur.

• Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 17:02:47 följande:
    Du är så okunnig. läs på så ser du slipper göra bort dig.

vad tycker du om SDs och de övriga Tidölagspartiernas politik som leder till att fler människor, bla unga kvinnor ska utvisas till bödlarna i Teheran?
    Jag tycker själv inte att man ska utvisa unga kvinnor som inte begått några brott, de tillhör en grupp som sällan begår brott. Utvisningar bör i stället förbehållas de som begått brott, företrädesvis män, unga och gamla, de som dårvänstern kämpar med näbbar och klor för att få behålla i landet. Vad som händer med t.ex. våldtäktsmän som utvisas till exempelvis Iran intresserar mig föga.

www.svd.se/a/p6yoXo/aktivist-hindrade-utvisning-doms-till-dagsboter
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-06 17:02:47 följande:
    Du är så okunnig. läs på så ser du slipper göra bort dig.

vad tycker du om SDs och de övriga Tidölagspartiernas politik som leder till att fler människor, bla unga kvinnor ska utvisas till bödlarna i Teheran?
    Men beskriv nu vilka företeelser som den person Partiet ser som något slags halvgud såg "som kunde tolkas som steg i en demokratisk process"?
  • Meddelande borttaget
  • Rataxes
    KillBill skrev 2026-02-11 08:22:15 följande:

Efter Sverigedemokraternas och de övriga Tidöpartiernas beslut räcker inte längre familjeband som grund för uppehållstillstånd. Konsekvensen blir nu att två unga kvinnor utvisas till bödlarna i Iran..

Detta är en direkt följd av den politik som dikteras av SD och genomförs av M, KD och L.

Har du missat att utvisningarna till ditt partis älskade mullor har stoppats?

• Rataxes

Här ser du din älskade Jan Eliasson sitta och mysa med en av mördarna.

Och det är ingen idé att du lägger in någon bild på diktatorvurmaren Carl Bildt, jag har inte samma kärlek till honom som du har till dina mullakramare i Partiet.

S-ikon om en av Irans bödlar? ? Petterssons gör Sverige lagom!

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026