Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Riksdagsvalet 2026

RebeckaZ70 skrev 2026-03-19 07:26:37 följande:

Vänsterpartiet är alltså socialdemokraternas regeringsunderlag:

Och SD nazism och antisemitism är tydligen ett bra regeringsunderlag.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Mentat skrev 2026-03-19 15:05:47 följande:
    Oroa dig inte, det dyker säkert upp någon som gärna försvarar mullorna och förklarar snart!
    Kanske inte högern skulle florerat med mullorna då?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Alexanderlukas skrev 2026-03-20 08:15:28 följande:

SD SD SD SD SD....

Nu verkar partiarbetarna haft en sömnlös SD-natt igen..

Varför ska man bli sömnlös över det för, och varför ska man inte kunna sakligt och faktamässigt återge SD för?

DU verkar som att du skäms över SD, eller kanske det är så enkelt du står bakom dessa saker.

• klyban
    nattuw skrev 2026-03-21 09:07:45 följande:
    När en diktatorisk regim har ett tillräckligt stort våldskapital så kan ingen stoppa regimen utan utländsk intervention.
    Vi ska inte inbilla oss att trumpen är i Iran för Irans folk, för om någon tror det, så är ni grundlurade.
    nattuw skrev 2026-03-21 09:20:02 följande:
    Du kan tolka det som att de flesta tröttnat på politiskt (s)pam.
    SÅ ingen ska prata om frågan då, det är ju så fascister vill ha det och inte prata om deras tokigheter.
    Anonym (Thomas) skrev 2026-03-21 09:45:18 följande:
    Det är märkligt att så många tummar ned saker, som går så lätt att kolla upp om dom stämmer.

Samma med att många människor fått det betydligt sämre ekonomiskt. Hur man behandlar olika samhällsgrupper. Människosynen. Exakt så här höll Hitler på. Byt ut judar emot arbetslösa och sjuka. Och du har samma retorik. Psykisk ohälsa, självmordsom begås av arbetslösa och sjuka som blivit hemlösa eller riskerar att bli vräkta.

Det är som att en del inte riktigt vill kännas vid det. Antar att det blir jobbigt psykiskt stt de hur Sverige förfaller. Lite den nakna kejsarens nya kläder över det.  Men det här är riktigt allvarligt.

De som ger dessa tummar ned, de känner en irritation att killbill har rätt i att återge dessa saker.

Och dom kallar detta för spam, för dom vill inte höra att dom kan ha fel i något, för de lever i inbillningen att de ALLTID ha rätt.
    Och då kan inte någon komma med saklighet och fakta som berättar dom har fel, då blir det kortslutning.

Och det skrivs nonsens och sen tummar ned, dock skrattar jag varje gång jag får en och tänker stilla att där har man en som har det kämpigt med saklighet och fakta, och kanske inte ens har förmågan att ta in det själv.(Därför handmatas dom av kaninhålet, där viss fakta inte får existera.)

KillBill skrev 2026-03-21 09:50:58 följande:

Det är rätt symptomatiskt för er Tidölagspartister. När det framkommer att det största partiet i regeringsunderlaget finansierar organisationer som motarbetar kvinnors rätt till fri abort skjuter ni budbäraren i stället för att kritisera den kvinnofientliga politik som SD stödjer.

Hur indoktrinerade kan ni egentligen bli?

Dom lever i en värld där de tror de ALLTID har rätt, och då blir det ofta lite bisarrt.

• klyban
    Mentat skrev 2026-03-22 10:04:50 följande:
    I en annan tråd klagar du på att opinionsinstitut använder en självrekryterad panel. Här är det alltså inte fråga om någon faktisk mätning av fattigdom utan en självuppskattning. Nu passar resultatet dig och du framhåller det som en sanning.
    Lustigt, när inflationen tog fart var det inte alls (s) fel utan berodde på Rysslands anfall på Ukraina. (vilket jag iofs kan hålla med om) Nu, när inflationen har kommit ner men dess effekter känns är det plötsligt regeringens fel. Inbillar du dig verkligen att ingen ser de gigantiska skygglapparna du har?

Så vad har tidö gjort för att förbättra för arbetaren och fattigare?

Och två, inbillar du dig att inte rysslands kriget påverkar ekonomin, och UPPENBARLIGEN så var inte regeringen upp till par och fixa detta.

Utan de ska sänka matmomsen kort innan valet för valfläsk i duktiga dom är, och att vi ska glömma alla svikna vallöften, för jag har aldrig i en tidigare regering sett så många svikna vallöften.

Och det mest tragiska av allt, det är att de som nu fått det sämre står och hurrar ändå, det är så vi vet att allt snack om ekonomin är nonsens.
    För en logisk person skulle istället sagt för sig själv, ja, det blev ju tvärtom mot lovat, och dom kan jag inte längre rösta på och för de har lurat mig med löften som aldrig ämnade att genomföra.

Tycker det är dock fascinerande att de sen fortsätter och klaga på ekonomin och inte fattar att de själva är problemet som röstar på ett parti som ljuger för dom.

• klyban
    Rataxes skrev 2026-03-23 10:19:48 följande:

För min del finns ingen sådan partiledare på vänstra planhalvan.
    Däremot har Simona vuxit i mina ögon, 

Däremot finns vissa enskilda politiker som jag respekterar på den planhalvan. Till och med hos MP och S.

Stiger i dina ögon genom lägga sig platt, ja, det förstår vi att det gillar du och hur de ska ge upp sin egen politik.
  • klyban
    nattuw skrev 2026-03-23 19:38:58 följande:
    Hur mycket (S)pam tål familjeliv?

Tydligen så inget alls, då det blev snabbt känsligt vid indoktrinerad och diskussion avslutad.
    Men det är ett sätt och fly och just med det som du undrar hur mycket FL tål av.

DU bör lära av dig själv.

• klyban
    Rataxes skrev 2026-03-25 08:42:22 följande:

Kan den här kampanjarbetaren vara en bidragande orsak till det dåliga resultatet för S i Danmark?

Han får gärna kampanja för S i Sverige också.

Jaha?

Försök du lägga kraft på medborgerlig samling och att de hittar någon som inte har varit med i skandaler.

• klyban
    Rataxes skrev 2026-03-25 17:28:44 följande:
    Vet inte riktigt, lagt sig i. Som de socialdemokrater som var över i USA och kampanjade för Kamala Harris.
    Och de var?
    Komiskt nog så är M bra mycket närmare D än S.
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-25 19:42:46 följande:
    P.s. Är det ett tecken på att du inte assimilerat väl i Sverige?

Svara dig själv, vad var det om?

Har du inte kommit in i Sverige som medborgare?

• klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-25 20:16:26 följande:

Vad menar du? Svara mig själv? 
    Om du undrar, så ja, jag är svensk medborgare, vad nu det har med saken att göra. 

DU citerade ditt eget inlägg och det är Sverige du skriver om, och en fråga kopplat till detta är en undran om du inte ens vet själv.

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026