BIM Augusti 2023
Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️
8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket
Hittade ingen tråd för Augusti så här kommer den! Håller alla tummar och tår för många plus! ❤️
8/8 - Pälsboll. Första barnet, 3e försöket
Jag brukar vanligtvis vara ganska sansad kring varje BIM och ha insikt i att jag inbillar mig många symtom. Ni vet, när man letar och känner efter i varje del av kroppen, man får ett hyperfokus och tror då att de vanliga premenstruella symtomen är graviditetstecken osv...
Men alltså denna gång! Jag känner mig nästan 99% säker på att jag är gravid. Jag känner mig SÅ konstig och det är SÅ mycket tokigt i kroppen som jag inte känt i någon annan cykel. Och symtomen är så extrema att det är inga "små förnimmelser" eller hittepå.
Det är denna ENORMA trötthet som plötsligt slog till för ett par-tre dagar sen och dessutom oerhört spända och onda bröst som bara blir värre för var dag. Idag fick jag plötsligt extrem avsmak för efterrätten på en restaurang och höll på att kräkas (aldrig någonsin hänt mig förut i livet och smaken var ju liksom god, jag fattar inte vad som hände?). Ikväll slog också bäckensmärta till 😔 Hade mycket problem med foglossning förra graviditeten och den har följt med mig alla dessa år men bara runt mens. Nu ikväll är den dock extremt mycket mer uttalad än tidigare och inskränker på mitt rörelsemönster.
ÄL+10. Vet inte hur tydligt man kan känna då, men något vajsing är det med kroppen helt klart. Munkpepparn kanske har gjort något kajko med hormonerna, men jag tror faktiskt det är att jag är gravid.
Ska bli spännande med test på måndag för att se om jag har rätt ☺️
Anonym - Välkommen hit, vad tråkigt med missfallet, hoppas ni plussar snart igen 🙏
notalone- grattis till plusset så kul !
jag Tog ett nytt ägglossningstest idag har mår så knasigt både igår och idag, äcklas inför mat och aa usch. från att ha varit väldigt negativt i början av veckan det översta testet till dagens som är det nedre.. vad är det som pågår? Ägglossning igen? inom en vecka, hade ju peak på ägglossningstest fredag den 28/7 och lördag morgon den 29/7? Teorier? På bilden är det int slika tydligt men de senare testet är väldigt mycket mörkare än det andra Irl..
tempr inte så kan ju inte bekräfta något heller 😵?💫 ångrsr så att jag inte tog med tempen hit ..
hur som helst var inne på apoteket häe ikväll och kunde inte låta bli o köp ett test, ett test som garanterat komme vara negativt men då kanske jag slipper Må såhär illa iaf, om det är inbillningssjuka 😆 väntar till morgonkiss imorgon bitti, bim - 6/7..

Åååå håller tummarna för alla som är så nära BIM!!!
Natalina1451 ägglossningatest kan reagera/visa resultat även på graviditet.
Jag har verkligen ägglossnings symptom idag. Äggviteflytningar, "halkbana" när man torkar sig, smärta i tjejmagen och svullen. Dag16 (brukar ha äl på dag 12, men pga missfallet har det nog flyttat sig).
Men min monitor säger "hög" trots att den tidigare månader har sagt maximal, men ägglossningstestet ser typ lika starkt ut. Ägglossning eller inte, vad tror vi?
Tycker inte det ser ut att vara helt dags än :) kan kan såklart missat peak men annars kanske de kommer senare idag eller imorgon
Jag har verkligen ägglossnings symptom idag. Äggviteflytningar, "halkbana" när man torkar sig, smärta i tjejmagen och svullen. Dag16 (brukar ha äl på dag 12, men pga missfallet har det nog flyttat sig).
Men min monitor säger "hög" trots att den tidigare månader har sagt maximal, men ägglossningstestet ser typ lika starkt ut. Ägglossning eller inte, vad tror vi?
Väldigt spännande med så många som tror sig vara gravida denna omgång! :) hoppas de stämmer ☀️ brukar ju vara fler som blir gravida under sommaren.
Idag tog klockan första tempen, jag har lyckats koppla ihop den med fertilityfriend så tog bort dom temperaturer som jag tagit innan men kommer fortsätta tempa oralt en cykel i nc för att se om det skiljer mycket sen kommer jag ta bort nc nästa gång den ska förnyas för jag tror kag kan lägga in två olika tempar i ff oxå om jag känner behov av att fortsätta med oralt med.
jag hade 36,32 oralt och 35,32 enligt klockan så den verkar diffa 1 grad men jag tänker lite så att det är ju egentligen strunt samma vad tempen är bara den visar variationerna i tempen?
Okej jag blir lite galen här. min monitor visar fortfarande bara hög? och det ser ut som strecken är svagare idag. Asså hjälp? Jag förstår verkligen inte. Idag CD 17 och började få hög på CD 7? så märkligt. Som sagt är tappen mjuk och öppen? kan jag ha missat ÄL? Jag tar endast test på morgonen. Men kanske måste börja ta morgon och kväll? Isf borde vi nog sexa till det idag om vi ska ha chans va? Om min ägglossning var igårkväll?
bild på test igår:

Bild från dagens test:

Precis som du säger, de är variationen så tycker du kan hålla dig till ett sätt redan nu :)
Idag tog klockan första tempen, jag har lyckats koppla ihop den med fertilityfriend så tog bort dom temperaturer som jag tagit innan men kommer fortsätta tempa oralt en cykel i nc för att se om det skiljer mycket sen kommer jag ta bort nc nästa gång den ska förnyas för jag tror kag kan lägga in två olika tempar i ff oxå om jag känner behov av att fortsätta med oralt med.
jag hade 36,32 oralt och 35,32 enligt klockan så den verkar diffa 1 grad men jag tänker lite så att det är ju egentligen strunt samma vad tempen är bara den visar variationerna i tempen?