Jobbigare att vara lindrigt funktionsnedsatt?
På tal om att hyvla ost.... typ... hur har ni andra det med mat? Är ni äventyrare eller vanemänniskor? Har ni preferenser på smak och konsistens som ni har svårt att gå ifrån?
Själv blev jag jävligt ledsen när de ändrade receptet på KitKat. Jag kan inte längre äta västerländsk KitKat utom om jag vill ha måste jag flörta med folket i Japan och sen vänta i tre veckor...
När jag ätit vegoburgare (INTE nåt gråaktigt köttsubstitut utan en burgare gjord av grönsaker och/eller baljväxter) beställer jag utan dressing, ketchup, lök och vad de nu kan tänkas skopa på. Saltgurka och tomatskiva kan jag peta bort utan problem. Sallad skulle jag vilja ha men jag vågar inte för det har alltid kommit med nån lökbit i salladen. Om jag nån gång glömmer att öppna titta under brödet ("locket") och under själva burgaren så har jag givetvis fått dressing ändå. Då slänger jag oftast allt. Men ibland har jag varit väldigt hungrig eller full och försökt skrapa av dressingen eller skölja bort den under vattenkran men det smakar ändå bara dressing (lök) så man hade lika gärna kunnat ta ett salladsblad med dressing på för det är ju den ändå smak man känner. Nu vågar jag inte äta snabbmat alls för det har alltid kommit med nån lökbit och så smakar det bara lök och jag måste slänga allt. På restaurang brukar man kunna specialbeställa och det brukar vara gott så det klarar jag av hyfsat utan att skämma ut mig allt för mycket.