Anonym (Tess) skrev 2023-07-23 09:24:06 följande:
Fast barn som beter sig illa på en skolgård eller kalas där det är stökigt med många barn och vuxna kan fungera bra och vara helt annorlunda när det bara är några få personer runt omkring. Det är rätt vanligt om du inte visste det. Dessutom skärper de flesta barn sig när de är borta hos andra.
Jag har barn i lågstadieåldern och jag måste erkänna att jag tycker det är värre med vuxna som är ouppfostrade och svär och kallar andra för elaka saker.
Det ena utesluter inte det andra :)
och visst kan det vara så, klart Jag vet det. Det kommer dock inte göra någon skillnad för just mig. Det är också okej. Jag dömer inte barnen och tror inte det kommer vara hela livet. Däremot är det ett beteende som jag sett är återkommande och som inte är okej hemma hos oss. Barnen får gärna leka hos dem, men det är många gånger jag märker att dottern snabbat upp fula beteenden när hon kommer hem efter 2-4 timmars lek. Så man märker ju oftast ganska snabbt att barnen är likadana hemma.. tänker inte göra värsta utvärderingarna av alla hennes kompisar. Kan de sköta sig så kan de, kan de inte så kan de inte.
jag har också barn i förskoleålder. Vilken skillnad är det i frågan?