• Anonym (Varför)

De tar aldrig hem kompisar.

Min tioåring har en kompis som ofta är här. De har varit kompisar ett par år men vårt barn har i princip aldrig varit hemma hos dom. Inte heller storasyskonet tar hem kompisar. Det är inte bara mitt barn som aldrig är där , inga andra kompisar är där heller. De få gånger de frågat om att vara där säger föräldrarna nej?

Nu undrar jag , varför är det aldrig kompisar hemma hos dom? Varför låter man inte sina barn ta hem kompisar? Men med glädje låter de va hos andra. Jag vet att barnet vill ta hem kompisar, hen måste känna sig väldigt utanför och udda.
  • Svar på tråden De tar aldrig hem kompisar.
  • Anonym (Äsch)
    Anonym (Eva) skrev 2023-07-23 19:20:44 följande:

Tycker också det är märkligt. Vår dotter har en kompis som är här en till ett par gånger i veckan. Hon har nog varit hos henne en eller två gånger under två år. När det gäller en annan kompis vill hon och kompisen alltid vara där men vi har pratat med hennes föräldrar och säger att de, precis som vi, gärna får uppmuntra dem att leka här. Jag kan förstå att det i perioder inte funkar att ha kompisar hemma men tycker det är direkt olämpligt om man aldrig tillåter sitt barn att ta hem kompisar.

Att din dotter varit där en eller två gånger innebär inte att barnet i fråga inte får ta hem kompisar.

Det kan också betyda att just ditt barn inte blivit hembjuden till denne mer än så Men att mängder med andra kompisar hänger där stup i kvarten. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Äsch) skrev 2023-07-23 21:19:22 följande:
    Att din dotter varit där en eller två gånger innebär inte att barnet i fråga inte får ta hem kompisar.

Det kan också betyda att just ditt barn inte blivit hembjuden till denne mer än så Men att mängder med andra kompisar hänger där stup i kvarten. 
    Inte särskilt troligt. Det där var bara ett oerhört fult sätt att nedvärdera TS. 
  • Anonym (Eva)

Med tanke på att föräldrarna uttrycker att vår dotter är den kompis hon helst leker med så har jag svårt att tro det. Varje dag vill hon följa med oss hem. Sen tror jag inte heller just hon har förbud att ta hem kompisar men tror det är skönt för föräldrarna eftersom de har fler barn.
  • Anonym (Varför)

Jag vet att det inte hänger massa andra kompisar där, vårt barn pratar varje dag ofta med kompisen och den har själv sagt att den aldrig har kompisar hemma. Är det så svårt att förstå för vissa att det inte handlar om mitt barn utan dom har aldrig kompisar hemma. Att ni tycker det är normalt fine, tror de flesta skulle reagerat! 

Hur ni än vill få det till att jag inte har någon koll. 

• Anonym (Eva)

Och med tanke på hur ofta hon är hos oss har jag svårt att se när hon skulle hinna ha alla andra kompisar på besök.
  • Anonym (Varför)

Anonym (mannen) det har hen försökt med från början. Att allt handlar om mitt barn men vet att så inte är fallet och jag vet att det inte hänger massa andra barn där.

• Anonym (Eva)
    Anonym (Äsch) skrev 2023-07-23 21:17:08 följande:

Men hur kan folk argumentera med att barnen ALDRIG får ta hem kompisar? Inte någonstans i TS är det bevisat att andra barn inte är hemma hos familjen. Det är TS barn som aldrig blir bjudna tillbaka. TS barn är inte alla barn i världen. Hos oss kan det se ut som att dotterns kompisar aldrig blir bjudna men det blir dom ofta(!), bara inte majoriteten av alla barn från klassen och skolan. 

Självklart blir inte majoriteten hembjuden men ett barn ditt barn ofta leker hos kanske borde bli det ibland?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Varför) skrev 2023-07-23 21:30:42 följande:

Anonym (mannen) det har hen försökt med från början. Att allt handlar om mitt barn men vet att så inte är fallet och jag vet att det inte hänger massa andra barn där.

Strunt i henne bara.

Min gissning är att föräldrarna antingen är snåla eller lata. Skulle tippa på det sistnämnda faktiskt. 

Vissa som har barn vill helst vara själva hemma.
  • Anonym (Funkar inte)

Jag är en sån förälder. Jag har autism, ADHD och är utbränd. Vi bor dessutom litet och har tre barn, så med ännu fler barn här skulle det bli fullständigt kaotiskt. Biljetthajarna inte kan hantera ärligt talat. Jag är precis på sammanbrottets rand som det ser ut redan nu, att pressa det ytterligare vore direkt oförsvarbart. Jag vill verken utsätta mig själv eller någon annan för det. Jag vill liksom inte få be komplett meltdown framför mina barns kompisar. 

• Anonym (Idioter)
    Anonym (Funkar inte) skrev 2023-07-23 21:49:39 följande:

Jag är en sån förälder. Jag har autism, ADHD och är utbränd. Vi bor dessutom litet och har tre barn, så med ännu fler barn här skulle det bli fullständigt kaotiskt. Biljetthajarna inte kan hantera ärligt talat. Jag är precis på sammanbrottets rand som det ser ut redan nu, att pressa det ytterligare vore direkt oförsvarbart. Jag vill verken utsätta mig själv eller någon annan för det. Jag vill liksom inte få be komplett meltdown framför mina barns kompisar. 

Helt okej men skicka inte dina ungar till någon annan heller för gratis barnpassning. 
Svar på tråden De tar aldrig hem kompisar.