• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Sandra.91.
    Virrevarr skrev 2023-08-04 17:22:45 följande:

Hejsan alla!

även jag har plussat nu under semestern, håller tummarna, senaste gången gick det inte hela vägen.
    men håller det denna gången blir det småsyskon 12/4!!

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    4/4 Shatterme, 1a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 
    12/4 Virrevarr, 2a barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet

Grattis❤️. håller tummarna🥰. Hur mår du? Några symtom?. 
  • My871
    Rosen3 skrev 2023-08-04 16:29:10 följande:

Är det någon som får starkare utslag på gravtesterna på eftermiddagen/kvällen? Jag har haft markant skillnad två dagar i rad :)

Jag har alltid fått starkare på eftermiddagen än på morgonen när jag har testat. Jag valde sen att bara jämföra morgontesten med varandra för jag tyckte det kändes som Om man får det mest rättvis stegringen där då man hållit sig lika länge varje natt och inte druckit något under tidenGlad
  • Rosen3
    My871 skrev 2023-08-04 20:54:40 följande:
    Jag har alltid fått starkare på eftermiddagen än på morgonen när jag har testat. Jag valde sen att bara jämföra morgontesten med varandra för jag tyckte det kändes som Om man får det mest rättvis stegringen där då man hållit sig lika länge varje natt och inte druckit något under tidenGlad
    Okej, gick det bra med den graviditet? Ökade dem bra och när började dem öka mer? :)
  • Shatterme
    Sandra.91. skrev 2023-08-04 09:04:05 följande:

Grattis o nu håller vi tummarna för allt ska gå bra🥰. Funderar också över att boka in ett tidigt vul, vet dock in te vart man ska höra av sej, vad man ska säga?. 

vi är ju ganska nära i BF, vad har du för symtom?. försöker också hålla lugnet, det går som de går o inget vi kan göra nåt åt❤️

Jag ringde kvinnokliniken, men fick bara en tid då jag var orolig över värk i sidan och då vill de alltid utesluta utomkved. Vad jag förstår är det enklare att boka tid privat, verkar inte så dyrt heller vad jag förstår 🧐

Känns som mina symtom förändras varje dag just nu (och allt fler tillkommer)! Molvärk som vandrar - strålar och sträcker lite överallt tycker jag, svullna och ömma bröst, trötthet. Börjat bli lite illamående nu med och hungrig hela tiden i kombination med hård och gasig mage. Extremt emotionellt labil. Sömnproblem. Ikväll efter sex med sambon och orgasm fick jag dessutom som krampaktiga sammandragningar; kändes som kraftigt mensvärk, trodde jag skulle spy. Fick initialt lite panik, väntade mig nästan störtblödning men icke. Har förstått att det kan bli så, särskilt i början, och inte är skadligt för bebis (bara jag som lider). 

Känns som att denna graviditet kommer ta kål på mitt psyke!! Är jag extra känslig för hormonerna eller något? Eller är det min oro som förstärker? 😅 

Hur är det för dig? Vad har du för symtom? 🙈🥰

• Shatterme
    Janbo skrev 2023-08-04 13:48:45 följande:
    Jag är ?inte med? i den här tråden längre då jag just nu genomgår en kemisk graviditet (v.5 missfall). Men jag ville bara säga att ditt inlägg ger mig hopp! Jag fick också missfall på min första graviditet.. ❤️ Håller alla tummar för dig och er andra.

Så ledsen för att du behöver gå igenom det ❤️ Det är ju en förlust, oavsett hur tidigt det sker, och det gör ont. 

Men så fantastiskt att ni kan bli gravida och med största sannolikhet kommer bli det igen. Det var en tröst för mig och det gick ju sen bra på själva ?bli gravid igen?-delen.

Håller alla tummar tillbaka för en hälsosam graviditet när du plussar nästa gång! ❤️

• Sandra.91.
    Shatterme skrev 2023-08-05 01:10:20 följande:

Jag ringde kvinnokliniken, men fick bara en tid då jag var orolig över värk i sidan och då vill de alltid utesluta utomkved. Vad jag förstår är det enklare att boka tid privat, verkar inte så dyrt heller vad jag förstår 🧐

Känns som mina symtom förändras varje dag just nu (och allt fler tillkommer)! Molvärk som vandrar - strålar och sträcker lite överallt tycker jag, svullna och ömma bröst, trötthet. Börjat bli lite illamående nu med och hungrig hela tiden i kombination med hård och gasig mage. Extremt emotionellt labil. Sömnproblem. Ikväll efter sex med sambon och orgasm fick jag dessutom som krampaktiga sammandragningar; kändes som kraftigt mensvärk, trodde jag skulle spy. Fick initialt lite panik, väntade mig nästan störtblödning men icke. Har förstått att det kan bli så, särskilt i början, och inte är skadligt för bebis (bara jag som lider). 

Känns som att denna graviditet kommer ta kål på mitt psyke!! Är jag extra känslig för hormonerna eller något? Eller är det min oro som förstärker? 😅 

Hur är det för dig? Vad har du för symtom? 🙈🥰

Jag får se hur jag ska göra. av någon anledning är jag super nervös hela tiden, (tar fortfarande teser ibland för o se så de inte blir svagare🙈). 

haha jag förstår vad du menar. Kroppen känns lite banarnas. oj va läskigt men har också läst att de kan bli så å att de absolut ingen fara för liten. Men ändå otäckt. 

jag sover halvdant, drömmer en del till o från. väldogt trött. Ömma bröst o dom känns lite ?fastare? haha. Molande värk som kommer o går.Precis i början va jag hungrig hela tiden men nu känner jag  Ett ständigt illamående o typ all mat jag stoppar i mej kommer upp igen. svullen magen. 
    hahah känns som att listan kan göras lång🥰

• Sandra.91.
    Muurrreeee skrev 2023-08-04 21:07:20 följande:
    Hej! Jag plussade i onsdags på äl11, vad tror ni om denna stegring?
    Grattis till plusset❤️
    Jag är ingen expert eller så men tycker det ser fint ut😊
  • MWeasley

Hej! 

jag plussade i tisdags! Ibland känner jag mig supergravid, hungrig, ömma bröst, lätt illamående, och ibland är allt borta och jag känner mig som vanligt. Mycket enerverande! 

Om allt går vägen så blir det en trea den 9/4 i alla fall! Jag har sedan innan två pojkar, en på 6 och en på 4 :). 

Svar på tråden BF april 2024