• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Sellerin
    Shatterme skrev 2023-08-07 21:17:11 följande:

Igår fick jag tyvärr missfall konstaterat, började blöda på morgonen. Två missfall i rad nu och är ju livrädd för att jag inte ?funkar?; att jag kan bli gravid men inte får behålla något. Känns otäckt att plussa igen, tänk om det slutar likadant? 

Håller tummarna för er andra ❤️

Styrkekram till dig! 

Hoppas det kan gå snabbt igen för dig att bli gravid, men om det inte gör det, så kanske det beror på att kroppen väntar på den där kombon av ägg och simmare som kommer passa toppen tillsammans? Och därmed bli ett embryo som utvecklas som det ska <3 

Förstår att det känns otäckt och att många tankar snurrar. Kram igen! 
  • Plill
    Jag lägger till mig på listan. 

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 
    11/4 Sellerin, 2á barnet 
    12/4 Virrevarr, 2a barnet
    12/4 LillGumsan 2a barnet (1 missfall+ 1ofostrig)
    13/4 Mimvam, 2a barnet
    13/4 Plill, 7 barnet (en avliden)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet
    15/4 SF123, 2a barnet
  • Sandra.91.

Igår fick jag tyvärr missfall konstaterat, började blöda på morgonen. Två missfall i rad nu och är ju livrädd för att jag inte ?funkar?; att jag kan bli gravid men inte får behålla något. Känns otäckt att plussa igen, tänk om det slutar likadant? 

Tar bort mig från listan. 

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    11/4 Sellerin, 2á barnet 
    13/4 Mimvam, 2a barnet
    15/4 SF123, 2a barnet

Beklagar så😢. StyrkeKramar❤️

• hallonbaten

Jag fryser nästan hela tiden och mina bröstvårtor är typ konstant styva (och ömma) Drömmer någon som känner igen sig i det? :) 

• Rosen3

Tar bort mig från listan. 

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    11/4 Sellerin, 2á barnet 
    13/4 Mimvam, 2a barnet
    15/4 SF123, 2a barnet

Beklagar :( Vet exakt hur du känner men har tre missfall bakom mig. Tror såklart att denna graviditeten ska bli likadan.  Men hoppas såklart att denna gång ska vara vår gång <3 Man får inte ge upp! Styrkekramar :)
  • Shatterme

Tack för alla styrkekramar ❤️ Känns ändå skönt att inte vara ensam, när man googlar på det verkar det ju som att det är så ovanligt med två eller fler i rad.

Kram på er alla, håller alla mina tummar och tår för att ni får hälsosamma graviditeter ❤️❤️

• Sellerin
    hallonbaten skrev 2023-08-08 08:32:59 följande:

Jag fryser nästan hela tiden och mina bröstvårtor är typ konstant styva (och ömma) Drömmer någon som känner igen sig i det? :) 

Jag fryser också, men trodde det var för att det känns så höstigt! 

Det andra har jag inte varit med om, men hormonerna påverkar ju oss alla olika, verkar det som :D 
  • Sparks729
    Sellerin skrev 2023-08-08 18:39:34 följande:
    Jag fryser också, men trodde det var för att det känns så höstigt! 

Det andra har jag inte varit med om, men hormonerna påverkar ju oss alla olika, verkar det som :D 
    jag fryser med nästan exakt hela tiden 🥶 
    trodde det berodde på vädret, men herregud nu när jag tänker efter är det lite konstigt för jag har haft mina fodrade vinter leggings på mig varje dag i en vecka nu, under mina vanliga byxor 🙈 början på augusti?.om detta fortsätter får jag bosätta mig utomlands snart 😂 jag hade på mig en tjockjacka idag till jobbet, men tog av mig för jag såg alla andra hade normala kläder på sig. Tänkte jag måste ju se lagom dum ut! 
  • sarakarolina

Nu är jag i vecka 4+6 och jag är så orolig. Hjälper inte att jag redan lider av stress (sjukskriven på 50 procent efter ett stort stresspåslag tidigare i somras). Vecka 25 fick jag reda på att jag har endometrios och en cysta på vänstra äggstock. Veckan efter det fick jag ont och då hade jag fått en ägglossningscysta såklart på samma sida. Smärtan jag kände då är inte samma som jag känner just nu. Ingen stark smärta utan mer starkt obehag och ömmande. 

Var nu ikväll på akuten för att jag var/är rädd för ett utomkvedshavandeskap. Sjuksyrran tog de vanliga proverna men då jag bor i en mindre stad (Enköping) så blev det inget ultraljud. 

Kan såklart vara graviditeten som ömmar eller mina cystor. Känns lite sådär och så är jag en sådan orolig själ. 

• SeptemberB
    sarakarolina skrev 2023-08-08 20:42:30 följande:

Nu är jag i vecka 4+6 och jag är så orolig. Hjälper inte att jag redan lider av stress (sjukskriven på 50 procent efter ett stort stresspåslag tidigare i somras). Vecka 25 fick jag reda på att jag har endometrios och en cysta på vänstra äggstock. Veckan efter det fick jag ont och då hade jag fått en ägglossningscysta såklart på samma sida. Smärtan jag kände då är inte samma som jag känner just nu. Ingen stark smärta utan mer starkt obehag och ömmande. 

Var nu ikväll på akuten för att jag var/är rädd för ett utomkvedshavandeskap. Sjuksyrran tog de vanliga proverna men då jag bor i en mindre stad (Enköping) så blev det inget ultraljud. 

Kan såklart vara graviditeten som ömmar eller mina cystor. Känns lite sådär och så är jag en sådan orolig själ. 

Är det just utomkvedeshavandeskap du är orolig för?

Vid alla mina graviditeter (nuvarande, fullgångna och missfall) har jag haft mer dragningar, obehag  och molvärk i vänster äggstock. Har haft cystor på äggstockarna så förstår vilken smärta du pratar om. 

Är i 4+5 nu och idag fick jag starkt sendrag vid vänsteräggstock. Känner också mycket obehag p.g.a. svullen mage. Tror alltså att det är normalt att smärtan/obehaget sitter mer på ena sidan livmodern. Kanske har att göra med vart ägget fäste?
Svar på tråden BF april 2024