• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • KiMi1114

Han hade en fruktansvärd dålig dag igår.. Inget ville som han ville. Så när han suttit och pratat ut visste jag inte riktigt om jag var redo att ge honom överraskningen.
    Han är en sådan person som vill att allt ska hända NU. Så han trodde ju inte att han kunde bli pappa då första månaden ej tog sig.. 
    Men jag lämnade över en present och sa varsågod, han sa ju att han ej fyller år nu. Nä men det är kanske något som piggar upp sa jag.
    Han öppnar paketen och Säger : du skojar? Hur glad som helst! Det var ju absolut inget han trodde på. Han trodde jag skulle komma med någon ploj-grej eller typ kalsonger.
    Så kvällen tog en hastig vändning 20.30 Hjärta

• Sandra.91.

Grattis till er alla som plussat o styrkekram till er som fortsätta kämpa❤️. 
    Häromdagen plussade jag, vilken chock då jag käkar p-piller. så mycket blandade känslor. Dock varit väldigt svaga plus så väntat att de inte går vägen. Men samtidigt har jag ganska mycket symtom, illamåend, kräkning började i morse. Ömma bröst sen en vecka tillbaka. Sover oroligt, trött hela tiden o molande värk längst ner i magen. Har två barn sen tidigare. 
    BF den 2/4-24

• BeeHappy
    Rosen3 skrev 2023-08-02 09:33:43 följande:
    Okej, jag lever på hoppet att det blir samma för mig! :)
    Hur har der gått för dig? HjärtaSåg att jag läste ditt tidigsre inlägg lite för snabbt och att hoppet lever! Håller tummar och tår!  
  • Rosen3
    BeeHappy skrev 2023-08-03 10:38:05 följande:
    Hur har der gått för dig? HjärtaSåg att jag läste ditt tidigsre inlägg lite för snabbt och att hoppet lever! Håller tummar och tår!  
    Jag lever på hoppet, men testet är typ samma idag på BIM som det var igår och förrgår. Så tänker att det kommer skita sig men hoppas ju såklart att det ska öka om några dagar :)

Här är testet från igår (det översta) och idag (det understa):

Hur går det för dig?
  • Shatterme

Hej allihopa! 

Jag vågar mig på att skriva här, även om det känns läskigt. 

I slutet av maj fick jag ett tidigt missfall (runt vecka 6). Det var min första graviditet och tog såklart hårt på både mig och min partner. Jag fick igång min ägglossning runt 14 dagar senare och plussade (till min stora chock) vid ca BIM-2. Och jag som inte skulle testa först minst en vecka efter BIM? 🙈

Hann bli överlycklig i typ 5 sekunder innan oron trängde på. Jag är redan en väldigt oroligt lagd person från början så detta är minst sagt tufft.

Mina första symtom var molande värk i ryggslut och sidorna, dessa kvarstår och pendlare lite. Känner även hur det liksom drar och spänner lite överallt. Känner mig stel och obekväm. Utöver det är brösten svällda och ömma och min mage löper amok. 

Går idag in i vecka 6 och ska på VUL nästa onsdag för att säkerställa graviditeten i livmodern. Fick åka in till KK förra veckan för att jag var lite orolig för min värk och de vill utesluta utomkveds, även om de tvivlar på att det skulle vara fallet. Fick ta hcg-prover vid två tillfällen som visade okej stegring. Försöker hålla mig lugn och tänka positivt, men svårt. Får göra mitt bästa!

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    4/4 Shatterme, 1a barnet

5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet

• BeeHappy
    Rosen3 skrev 2023-08-03 12:27:38 följande:
    Jag lever på hoppet, men testet är typ samma idag på BIM som det var igår och förrgår. Så tänker att det kommer skita sig men hoppas ju såklart att det ska öka om några dagar :)

Här är testet från igår (det översta) och idag (det understa):

Hur går det för dig?
    Det understa ser starkare ut tycker jag :)

Jag har gått förbi BIM-datumet nu vilket känns skönt och gör att det känns lite mer på riktigt på något sätt. Inga starkare symtom åt något nytt håll utan som innan - uppsvälld över magen, andfådd och lite lite illamående från och till Drömmer
  • Sandra.91.
    2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    4/4 Shatterme, 1a barnet

5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    13/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet

• Rosen3
    BeeHappy skrev 2023-08-03 14:19:57 följande:
    Det understa ser starkare ut tycker jag :)

Jag har gått förbi BIM-datumet nu vilket känns skönt och gör att det känns lite mer på riktigt på något sätt. Inga starkare symtom åt något nytt håll utan som innan - uppsvälld över magen, andfådd och lite lite illamående från och till Drömmer
    Ja, kanske nu när det har torkat (tyckte inte det i början). Men hoppas att det ökar mer och inte tvärtom :) 
    Så skönt för dig! Jag håller alla tummar för oss :) Jag har molvärk nästan hela tiden och lite illamående till och från  :)
Svar på tråden BF april 2024