• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • LillGumsan
    SeptemberB jag har också följt med veckoindikator. är just nu i vecka 4+4 eller 4+5.. oklart 🤓 men jag fick 2-3 i lördagsmorse då jag testade.. 4 dagar sedan nu.. så tror jag ska testa igen imorgonbitti och hoppas på 3+ 
  • SeptemberB
    LillGumsan skrev 2023-08-09 12:47:25 följande:
    SeptemberB jag har också följt med veckoindikator. är just nu i vecka 4+4 eller 4+5.. oklart 🤓 men jag fick 2-3 i lördagsmorse då jag testade.. 4 dagar sedan nu.. så tror jag ska testa igen imorgonbitti och hoppas på 3+ 
    Hittade den här bilden från en annan användare på familjeliv:

Och det matchar andra bilder jag sett.

Mitt såg ut såhär imorse:

Så antagligen tog jag det någon dag för tidigt för att få 3+. Förra testet för en vecka sedan matchade 2-3 bilden ovanför och då var också resultatet 2-3 😊
  • Sandra.91.
    SeptemberB skrev 2023-08-09 08:16:44 följande:
    Vilken dag var du i då?

Har såklart googlat bilder på hur teststickorna inuti clearblue ser ut vid 3+ och 2-3 och tycker mina ser ut som 3+. Antagligen hade det slagit om ifall jag inte varit så hetsig utan väntat någon dag Skäms
    5+4 tror jag De blir😊. Oki spännande, de ska jag med göra. Men vänta någon dag o gör de igen om du vill, hade nog kag gjort❤️
  • Sandra.91.
    SeptemberB skrev 2023-08-09 13:03:55 följande:

Så antagligen tog jag det någon dag för tidigt för att få 3+. Förra testet för en vecka sedan matchade 2-3 bilden ovanför och då var också resultatet 2-3 😊
    Jo men de ser verkligen ut som på 3+. Så de är nog inte långt kvar. Vilken vecka är du i nu?😊
  • Sandra.91.
    SeptemberB skrev 2023-08-09 13:03:55 följande:

Testade även 5+0 då fick jag 2-3 v. 

sry gör många meddelande med så förvirrad idag😅🙈

• SeptemberB
    Sandra.91. skrev 2023-08-09 20:27:09 följande:
    5+4 tror jag De blir😊. Oki spännande, de ska jag med göra. Men vänta någon dag o gör de igen om du vill, hade nog kag gjort❤️
    Sandra.91. skrev 2023-08-09 20:28:56 följande:
    Jo men de ser verkligen ut som på 3+. Så de är nog inte långt kvar. Vilken vecka är du i nu?😊
    Sandra.91. skrev 2023-08-09 20:32:36 följande:

Testade även 5+0 då fick jag 2-3 v. 

sry gör många meddelande med så förvirrad idag😅🙈

Är i vecka 4+6. Tänkte först göra ett nytt om några dagar, men känner nu att nää. det får vara sluttestat. Testet från testlagret har starkare teststreck än kontrollstreck. Clearblue-testet verkar vara precis på gränsen att tippa över till 3+. Lär inte få ut mer information än vad jag redan har från testerna. Känner att jag har lagt nog med pengar och ångest på tester nu så det får vara nog nu Skrattande

• Sandra.91.
    SeptemberB skrev 2023-08-09 20:54:23 följande:
    Sandra.91. skrev 2023-08-09 20:28:56 följande:
    Är i vecka 4+6. Tänkte först göra ett nytt om några dagar, men känner nu att nää. det får vara sluttestat. Testet från testlagret har starkare teststreck än kontrollstreck. Clearblue-testet verkar vara precis på gränsen att tippa över till 3+. Lär inte få ut mer information än vad jag redan har från testerna. Känner att jag har lagt nog med pengar och ångest på tester nu så det får vara nog nu Skrattande

Klokt beslut🥰  
  • Rosen3

Känner mig så nervös att testen inte ska öka men försöker hålla mig lugn, kan inte gör något åt det ändå. Testen har ju faktiskt ökat även om jag vill att dem ska öka mer. Hoppas såklart på 3+ på lördag (då bör jag vara i ca 5+1).

Känner ni mycket symtom? Mina bröst är sjukt ömma och jag har molvärk lite då och då. Igår kväll ganska mycket och jag blir automatiskt lite nere då (för mig symboliserar det bara missfall). Men vet att det oftast ska vara så och att det händer saker där nere :)

• sarakarolina
    SeptemberB skrev 2023-08-08 21:18:21 följande:
    Är det just utomkvedeshavandeskap du är orolig för?

Vid alla mina graviditeter (nuvarande, fullgångna och missfall) har jag haft mer dragningar, obehag  och molvärk i vänster äggstock. Har haft cystor på äggstockarna så förstår vilken smärta du pratar om. 

Är i 4+5 nu och idag fick jag starkt sendrag vid vänsteräggstock. Känner också mycket obehag p.g.a. svullen mage. Tror alltså att det är normalt att smärtan/obehaget sitter mer på ena sidan livmodern. Kanske har att göra med vart ägget fäste?
    Ja och smärtan överlag. Ringde Gyn igår och fick en akuttid ganska omgående. I livmodern kunde gynekologen se något som var 3mm brett. Hon sa att det inte stämmer med veckan jag bör vara i (då 5+0). Hon sa då att det kan vara ett utomkvedshavandeskap och att det bara är en tom hinnsäck som finns i livmodern. Hon kunde inte se om fostret sitter utanför livmodern. Fick lämna blodprov för att kolla hcg-nivån. Kollade 1177 och provsvaret visade 832. Vet inte om det är bra eller dåligt heller. 

På ultraljudet kunde gynekologen även se att min endometrioscysta har vridit sig något och lagt sig bakom livmodern. Kan vara därför jag har ont.

Ska tillbaka till Gyn imorgonbitti och mäta hcg-nivån igen. Om det visar på utomkvedshavandeskap så skulle det bli ambulans till Uppsala och operation. Om det ser ok ut så blir det nytt ultraljud nästa vecka. 

Känns just nu som att det inte blir en aprilbebis. Så ligger man här med illamående, ont i brösten och humör som svänger hela tiden.. kanske för ingenting. Blir så ledsen 
  • Rosen3

Testet idag är nästan lika starkt som kontrollstrecket, v 4+6 :)

Svar på tråden BF april 2024