• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Sandra.91.
    Mickan91 skrev 2023-08-11 08:03:36 följande:

Det känns ändå lugnande att höra! Tack ❤️
    Jag är så jäkla känslig nu så sitter och gråter åt allt. Vill så gärna detta! 

Skönt att de lugnade❤️. 
    de är så himla jobbigt!. Men jag försöker intala mej själv att; de spelar ingen roll hur mycket man oroar sej, funderar eller gråter. detta är inget vi kan påverka så länge vi följer rekommendationerna❤️. Men jag vet att de är super lätt att säga men svårt att själva fatta de🥰
  • sarakarolina
    Sellerin skrev 2023-08-10 22:43:43 följande:
    åhh? :( tufft. håller tummarna att det ska gå bra för dig imorgon och att det inte är ett utomkvedshavandeskap.

berätta gärna hur det går <3
    Tack <3

Fick nyss samtal från gyn. Min hcg-nivå har fördubblats sen i onsdags från 832 till 1615 :D. Enligt gynekologen så visar proverna på en normal graviditet. Kan vara att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde. Så skönt att höra. Ska ta nya prover på måndag och ett nytt ultraljud på onsdag. Ska försöka släppa detta under helgen.

Alla nya symtom på graviditeten gläds jag nästan åt. Nu är mitt illamående inte bara när jag är hungrig.. dock hanterbart. Fick nyss världens yrselanfall. Och min man är så otroligt less på mitt humör. Jag kan gråta för att sen vara arg för småsaker 🤣
  • isofija

Hej, går gärna med i fb gruppen, känns inte som jag har så många jag kan prata med kring det här. 

Plussade idag med barn nr 3 efter 2 års försök och 2 missfall.

BF beräknat till 20/4 enligt Natural Cycles, blev gravid nu med omgång två av letrozol. Hoppas det gör att förutsättningarna är bättre den här gången än vid mina missfall.

Gynekologen sa att jag hade pco liknande äggstockar, att jag förmodligen haft svagare ägglossningar och därmed att det inte riktigt tar sig.

Har en 5-åring och en 4-åring sen tidigare.

Symtom hittils, värk och att jag fryser mycket. Inatt sprang jag och kissade säkert 4 gånger vilket inte är så typiskt så tog ett test för att se, men idag är det äl+12.

• isofija
    Rosen3 skrev 2023-08-10 21:21:13 följande:

När skriver ni in er hos barnmorska? 

Jag funderar på att vänta några veckor till, eller blir det för sent? Jag har ju några missfall i bagaget och varje gång jag bokat in tidigt så får jag alltid ringa in och avboka på grund av missfall och det känns inte så kul. Vill därför vänta lite denna gång känner jag. Funderar på att gå på ett tidigt ultraljud i vecka 8 innan så att man kan få se ett ev hjärta slå. Då känns som en större chans att det kan gå vägen även om man aldrig kan vara säker :) 

Känner samma som du, haft två missfall där jag båda gångerna fick avboka.. kommer nog vänta till efter v 7 med att boka in mig..

Man vill ju bara få det verkligt och påbörja allt som har med graviditet att göra men just det besöket känns som det får vänta lite. Hade jag kunnat avboka digitalt hade jag nog bokat men nu på vår är det så man måste ringa och göra det muntligt vilket jag inte pallar med..

• Sellerin
    Rosen3 skrev 2023-08-11 05:37:52 följande:

Okej, jag bokade faktiskt in ett VUL privat i början på v.8 (dem sa att hjärtljud då borde ses). Men kanske kan få det gratis via barnmorskemottagningen istället? 

Jag har erbjudits det av min BM de tre gånger jag varit gravid. Aldrig ens behövt frågan om det faktiskt. Går till en privat mottagning.

Tänker att de borde erbjuda dig det, med tanke på tre missfall. men verkar så olika beroende på vem man går till! 
  • Sellerin
    sarakarolina skrev 2023-08-11 09:41:07 följande:
    Tack <3

Fick nyss samtal från gyn. Min hcg-nivå har fördubblats sen i onsdags från 832 till 1615 :D. Enligt gynekologen så visar proverna på en normal graviditet. Kan vara att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde. Så skönt att höra. Ska ta nya prover på måndag och ett nytt ultraljud på onsdag. Ska försöka släppa detta under helgen.

Alla nya symtom på graviditeten gläds jag nästan åt. Nu är mitt illamående inte bara när jag är hungrig.. dock hanterbart. Fick nyss världens yrselanfall. Och min man är så otroligt less på mitt humör. Jag kan gråta för att sen vara arg för småsaker 🤣

Men så härligt!! låter ju väldigt positivt! skönt med nya kontroller nästa vecka :) 
    haha ja men alltså männen får bara acceptera att vi blir mer eller mindre påverkad av en graviditet! 

själv känner jag inget speciellt ännu, mer än trötthet och lite hugg/molande värk emellanåt i nedre delen av magen. 

hoppas du kan få en bra helg utan oro :) 

• Rosen3
    Sellerin skrev 2023-08-11 11:51:57 följande:
    Jag har erbjudits det av min BM de tre gånger jag varit gravid. Aldrig ens behövt frågan om det faktiskt. Går till en privat mottagning.

Tänker att de borde erbjuda dig det, med tanke på tre missfall. men verkar så olika beroende på vem man går till! 
    Jag skickade ett meddelande till den barnmorskemottagning som ligger nära mig och enligt dem får man bekosta och boka in detta själv på en privat klinik. Ärligt talat. Blir lite less på sjukvården ibland faktiskt. Tycker ändå man ska få bra stöd i sådant här sammanhang med flera missfall i bagaget :( 
  • Mickan91
    Rosen3 skrev 2023-08-11 13:23:17 följande:
    Jag skickade ett meddelande till den barnmorskemottagning som ligger nära mig och enligt dem får man bekosta och boka in detta själv på en privat klinik. Ärligt talat. Blir lite less på sjukvården ibland faktiskt. Tycker ändå man ska få bra stöd i sådant här sammanhang med flera missfall i bagaget :( 
    Det är samma där jag bor. Ringde och bokade på en privat idag! Det får vara värt dom pengarna istället för den långa väntan med oro 😫
    Upplevde dessutom att barnmorskan jag pratade med där var den gulligaste på länge! Tycker de jag pratat med tidigare känTS rätt barska och irriterade.
    Hon jag pratade med nu var SÅ ödmjuk och förstående 🙌
  • Rosen3
    Mickan91 skrev 2023-08-11 15:11:39 följande:
    Det är samma där jag bor. Ringde och bokade på en privat idag! Det får vara värt dom pengarna istället för den långa väntan med oro 😫
    Upplevde dessutom att barnmorskan jag pratade med där var den gulligaste på länge! Tycker de jag pratat med tidigare känTS rätt barska och irriterade.
    Hon jag pratade med nu var SÅ ödmjuk och förstående 🙌
    Skönt att du verkar hitta ett bra ställe! :) Jag bokade in tidigt UL nu på ett annat privat ställe, men verkar som att man ändå får betala för ultraljuden även fast man skulle bli inskriven där. Ett annat privat ställe betalar man för allt och då tyckte jag det var lite väl dyrt. Men det beror ju säkert som ni säger beror på vart man bor. Får väl helt enkelt betala extra om jag vill göra just ultraljud och sen gå gratis på barnmorskemottagningen.  Men blir bara så trött när man önskar man kunde få bra hjälp oavsett var man bor :)
  • Cici Li

Nybörjare på detta, första gången blev det MA så vi får se hur det går nu andra gången.

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    8/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    10/4 klyftpotatis, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet
    11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 
    11/4 Sellerin, 2á barnet 
    11/4 Mickan91, 1a barnet
    12/4 Virrevarr, 2a barnet
    12/4 LillGumsan 2a barnet (1 missfall+ 1ofostrig)

12/4 Pannie02, 2a barnet 
    13/4 Mimvam, 2a barnet
    13/4 Plill, 7 barnet (en avliden)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet
    15/4 SF123, 2a barnet
    15/4 CiCi Li, 1a barnet (1 MA)
Svar på tråden BF april 2024