Anonym (Ledsen) skrev 2023-08-11 22:18:47 följande:
Blir ledsen av att läsa kommentarerna i den här tråden. Tiden efter diagnos är alltid svår, tills det blivit ordning på medicineringen. Lever själv med en bipolär partner som nu är fri från psykoser. Skoven fortsätter komma regelbundet men är inte värre än hur vilken "frisk" människa som helst är när man är uppe i varv eller deppig. Det finns gott om par som lever vanliga liv trots bipolaritet med tidigare psykoser. Det viktiga för er ju att vården agerar så att din partner kommer ur det här tillfälliga tillståndet och lär sig hantera sjukdomen.
Hej
Vad skönt att få höra ett lyckligt slut! Vad glad jag är för er! Hur gjorde du för att att din partner fick rätt hjälp! Hur lång tid tog det? Vad äter dem för medecin? Om du vill dela med dig?
Igår så tappade min fru det ordentligt! Vi kom in i en diskussion och hon kunde inte sluta prata om hennes upplevelser jag fick tillslut be henne sluta för det blev för mycket för mig!
Hon berättade saker som:
Jag försöker bli av med henne, döda henne! vi är ett helt kompani som jobbar tillsammans! Vänner grannar företag! Alla är vi delaktiga på något sätt! Även hennes psykiatri!
Hon påstår att min karma har fått våra barn att Hamna på sjukhus!
Min pappas karma fick min bror till att vara med i en bilolycka och avlida!
Hon tror psykiatrin lurar henne att vara bipolär för dem vill tysta ner hennes gåva
Hon ser sammansättningar ute i naturen, hennes kropp för henne dit automatiskt och allt från en pinne kan ha betydelse för henne! Någon har placerat ut dem här sammansättningarna för henne att hitta
Hon tror att hur barnen placerar sina leksaker påverkar henne
Hon tror hon kommer bli drogad på en fest hon ska på
Hon är övertygad att hon har en gåva och ska få alla att förstå henne tankesätt! Jag bad henne gå ut och berätta det för alla och hon kommer göra det när världen är redo
Klassas detta som förföljelsemani? Fortsätter detta så blir säkert en psykos!