• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • oshark
    AnnaCaroline89 skrev 2023-10-11 13:12:05 följande:

Jag har väldigt oregelbunden mens, så har ingen bim att utgå ifrån. Vilken äl+ dag testar ni andra er på? 🌸 Jag hade äl i fredags så äl+6 för mig idag, så måste avvakta lite! 

BIM spelar egentligen inte så stor roll eftersom alla är olika. Graviditetstester utgår alltid från att BIM är ÄL+15, dvs att alla har en lutealfas på 14 dagar. Så om du har ett testa tidigt eller supertidigt brukar du kunna testa från ÄL+9/10, men det är inte säkert du får positivt då även om du är gravid. ÄL+12 börjar det bli mer säkert. Har du tålamod väntar du till ÄL+14/15.
  • oshark
    AnnaCaroline89 skrev 2023-10-11 13:12:05 följande:

Jag har väldigt oregelbunden mens, så har ingen bim att utgå ifrån. Vilken äl+ dag testar ni andra er på? 🌸 Jag hade äl i fredags så äl+6 för mig idag, så måste avvakta lite! 

Och PS - om du hade ÄL in fredags är du på ÄL+5 🙂
  • bebissugen91

Villblimamma98 

Räknar ni dagen innan äl som den dagen ni får positivt äl test eller dagen innan positivt äl test?

• bebissugen91

Imorse började älgjakten igen. Äl på tis-ons nästa vecka. Har en lite bättre magkänsla inför denna cykeln 
  • inezp

Stort grattis till er som plussat!! Hjärta

Gick nu i tron om att jag hade ÄL i början på förra veckan (CD 9) då jag fick superstarkt positivt på ÄL-test... Men, tji fick jag, nu efter misstänka ÄL-symptom testade jag igen och mycket riktigt LH-ökning även nu på CD 17.
    Är inte heller gravid så det är inte anledningen.. 
    Så förvirrande! Förvånad

Är det någon annan som har erfarenhet av att få 2 positiva ÄL-test under en och samma cykel med flera dagar (i mitt fall 9 dagars..) mellanrum? 

• Foodie92
    inezp skrev 2023-10-11 19:41:33 följande:

Stort grattis till er som plussat!! Hjärta

Gick nu i tron om att jag hade ÄL i början på förra veckan (CD 9) då jag fick superstarkt positivt på ÄL-test... Men, tji fick jag, nu efter misstänka ÄL-symptom testade jag igen och mycket riktigt LH-ökning även nu på CD 17.
    Är inte heller gravid så det är inte anledningen.. 
    Så förvirrande! Förvånad

Är det någon annan som har erfarenhet av att få 2 positiva ÄL-test under en och samma cykel med flera dagar (i mitt fall 9 dagars..) mellanrum? 

Yes jag fick det i denna cykel, exakt som du beskriver så fick jag LH+ sen efter några dagar så fick jag ÄL symptom och LH+ igen. Körde digitala så läste inte fel, osäker vad de betyder men jag tempar också och tempen gick upp efter första LH så tolkar att jag ägglossa då..

Läste att de som har PCO kan få flera positiva utslag på en cykel, osäker om du har det men jag har det så de kanske förklarar min 😅 hoppas ja va till någon hjälp
  • AnnaCaroline89
    bebissugen91 skrev 2023-10-11 18:15:38 följande:
    Imorse började älgjakten igen. Äl på tis-ons nästa vecka. Har en lite bättre magkänsla inför denna cykeln 
    Spännande, håller tummarna! 🌸
  • Syskonförsök

Spännande om det betyder två ägg och möjlighet till tvillingar 😉❤️

Foodie92 skrev 2023-10-11 20:14:29 följande:
    Yes jag fick det i denna cykel, exakt som du beskriver så fick jag LH+ sen efter några dagar så fick jag ÄL symptom och LH+ igen. Körde digitala så läste inte fel, osäker vad de betyder men jag tempar också och tempen gick upp efter första LH så tolkar att jag ägglossa då..

Läste att de som har PCO kan få flera positiva utslag på en cykel, osäker om du har det men jag har det så de kanske förklarar min 😅 hoppas ja va till någon hjälp
  • inezp
    Foodie92 skrev 2023-10-11 20:14:29 följande:

Jaa men tack! Vad skönt att höra att det inte är helt ovanligt då.
    Men herregud så svårt att kartlägga och veta när en eventuell ÄL faktiskt sker! Får nog börja tempa jag med om det ska hålla på så här.. Glad

@Syskonförsök - Haha ja inte mig emot, ju fler ägg denna hönan värper fram desto bättre! Oskyldig
Svar på tråden BIM oktober