BIM oktober
Hej allihop!
I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
Någon mer här.som planerar barn i höst?
Hej allihop!
I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
Någon mer här.som planerar barn i höst?
@syskonförsök
Hahaha eller hur 😂❤️
Spännande om det betyder två ägg och möjlighet till tvillingar 😉❤️
Dubbel ägglossning sker alltid inom ett 24 h fönster. Sen höjs nämligen progesteronet i kroppen och då kan inte fler ägg lossna, det är därför man inte kan bli gravid när man redan är gravid.
Däremot kan man ha flera LH stegringar i en cykel, men oftast är det då att ägglossningen misslyckats första gången och sen släpper ägget först andra stegringen. Det har hänt mig, min ena son kom till på en så cykel. Tempar så vet när ägglossningen faktiskt skedde.
Sen är ju LH testen inte så exakta och kan reagera på flera hormon, det är ju därför vissa får positiva LH test när de egentligen är gravida.
Så, nu har jag gjort min första spolning av äggstockarna samt fått lite klarhet i mina värden. Hoppas det fäster denna gång.
Allt såg tip-top ut för mig förutom D-vitaminen. Har tydligen D-vitaminbrist så har fått någon boostervariant av D-vitamin utskrivet. Tydligen kan det påverka möjligheterna något.
Vidare gick vi igenom min mans resultat och motiliteten på 24% är för låg och med stor sannolikhet anledningen att det tar tid. Efter läkarens rekommendationer kommer han att börja ta Profertil.
Vi kommer att fortsätta försöka "naturligt" i 3 månader till och om det inte fungerar efter det så kör vi på insemination. Funkar inte det efter 6 gånger så är det något annat som är fel.
Känns skönt att ha en plan. Dock rätt dyrt att kolla upp privat - hittills har vi betalat 4000 (första mötet + blodprov), 1000 (spermaprov) och 2500 (spolning). Eftersom min spiral inte varit ute mer än ett år är det inte någon landstinget står för.
(har försökt i 6 månader för er som inte har koll)
Så, nu har jag gjort min första spolning av äggstockarna samt fått lite klarhet i mina värden. Hoppas det fäster denna gång.
Allt såg tip-top ut för mig förutom D-vitaminen. Har tydligen D-vitaminbrist så har fått någon boostervariant av D-vitamin utskrivet. Tydligen kan det påverka möjligheterna något.
Vidare gick vi igenom min mans resultat och motiliteten på 24% är för låg och med stor sannolikhet anledningen att det tar tid. Efter läkarens rekommendationer kommer han att börja ta Profertil.
Vi kommer att fortsätta försöka "naturligt" i 3 månader till och om det inte fungerar efter det så kör vi på insemination. Funkar inte det efter 6 gånger så är det något annat som är fel.
Känns skönt att ha en plan. Dock rätt dyrt att kolla upp privat - hittills har vi betalat 4000 (första mötet + blodprov), 1000 (spermaprov) och 2500 (spolning). Eftersom min spiral inte varit ute mer än ett år är det inte någon landstinget står för.
(har försökt i 6 månader för er som inte har koll)
Inget + & en blödning kom. Inte alls som mens. Skulle haft mens den 7/10. Den va mindre & höll i sig i 7dagar istället för 4dagar. Men illamåendet går inte över. Hur länge kan de hålla i sig efter negativt test? När ska kroppen fatta att man inte är gravid? Någon som varit med om något liknande? Sambon säger Att jag har samma humör som sist när jag va gravid, med kort stubin. Men när ska kroppen komma i balans efter att man inbillat sig?
Vi får påbörja utredning på Sophiahemmet om en vecka, känns så skönt :) Fick tid på en vecka?! måste varit en avbokning eller något.
Vi har inte riktigt försökt ett år än men eftersom min mens är så oregelbunden med en cykel på allt mellan 28 och 78 dagar så fick jag komma tidigare. Känner hopp! Önskar bara att jah hade hört av mig tidigare. Någon som har koll på vad man kan förvänta sig på ett första inledande möte inför utredning?
Så tips till er som har väldigt oregelbunden mens - sök hjälp direkt!

Har mest bara läst tråden inte skrivit något tror jag. Hade en kemisk grav i augusti. Idag har jag plussat igen 😍 är lycklig men samtidigt fullständigt livrädd, såpass att jag inte riktigt kan njuta än.
Men en sak jag märkt att när jag blev gravid med min son samt både den kemiska och nuvarande graviditet har jag förutom andra kosttillskott tagit en stor dos D-vitamin. Vet ej om det är det som hjälpt men kanske? Så tips tips.
Har mest bara läst tråden inte skrivit något tror jag. Hade en kemisk grav i augusti. Idag har jag plussat igen 😍 är lycklig men samtidigt fullständigt livrädd, såpass att jag inte riktigt kan njuta än.
Men en sak jag märkt att när jag blev gravid med min son samt både den kemiska och nuvarande graviditet har jag förutom andra kosttillskott tagit en stor dos D-vitamin. Vet ej om det är det som hjälpt men kanske? Så tips tips.
ÄL+7 idag, någon mer? Ni som plussat, hade ni några tidiga symtom? Jag känner mig frusen, lite illamående imorse och ont i ländryggen.. men det kan ju bero på helt andra saker