BIM oktober
Hej allihop!
I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
Någon mer här.som planerar barn i höst?
Hej allihop!
I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
Någon mer här.som planerar barn i höst?
Känns som att vi ändå är ett litet gäng nu som är igång för "första gången"...
Vet inte hur ni känner men... jag har inga barn sedan innan, aldrig varit (eller råkat bli..) gravid och är nu 32 år. Det är minst sagt läskigt och känns som att famla lite i blindo då man inte har någon aning om hur det faktiskt står till "där inne"..
Hur som haver, gissar på att jag är på ÄL +5-6 och har i några dagar haft några märkliga ilningar/stickningar i delvis höger sida "tjejmagen" men framförallt själva underlivet.. på höger sida på själva venusberget i höjd med blygdbenet..
Nån kvalificerad gissning eller igenkänning? 
Äl+12 (bim-1).
Jag kunde inte hålla mig utan tog ett test med babyplan nu på eftermiddagen som visade negativt, alltså helt blankt. Jag känner mig helt förstörd, hade hoppats så och kurvan kändes ändå lite lovande.
Jag läste att babyplans känslighet är från 25...
Kan det vara att det visar negativt för att det fortfarande är för tidigt?
Funderar på att springa till apoteket och köpa clearblue. Men orkar samtidigt inte ta ett till negativt test.
Grattis till plus!
Tempar du? Tänker om äl kan ha varit senare?
Vilken vecka fick du på veckoindikatorn?
Äl+12 (bim-1).
Jag kunde inte hålla mig utan tog ett test med babyplan nu på eftermiddagen som visade negativt, alltså helt blankt. Jag känner mig helt förstörd, hade hoppats så och kurvan kändes ändå lite lovande.
Jag läste att babyplans känslighet är från 25...
Kan det vara att det visar negativt för att det fortfarande är för tidigt?
Funderar på att springa till apoteket och köpa clearblue. Men orkar samtidigt inte ta ett till negativt test.
Fortfarande ingen äl för mig, cd 36 idag
Så hinner inte bli någon bim i oktober. Så himla trist att cykeln ska börja stöka just när man börjat försöka..!
Önskar alla som är kvar lycka till och stort grattis till alla som redan plussat!

Känns som att vi ändå är ett litet gäng nu som är igång för "första gången"...
Vet inte hur ni känner men... jag har inga barn sedan innan, aldrig varit (eller råkat bli..) gravid och är nu 32 år. Det är minst sagt läskigt och känns som att famla lite i blindo då man inte har någon aning om hur det faktiskt står till "där inne"..
Hur som haver, gissar på att jag är på ÄL +5-6 och har i några dagar haft några märkliga ilningar/stickningar i delvis höger sida "tjejmagen" men framförallt själva underlivet.. på höger sida på själva venusberget i höjd med blygdbenet..
Nån kvalificerad gissning eller igenkänning? 
Inezp
Jag känner igen mig i allt du skriver. Detta känns jätteläskigt och känns verkligen som man famlar i blindo. Vi är inne på vårt andra försök nu med första barnet(har äl nu), jag är snart 32 och min sambo 35. Min sambo har tidigare gjort sin fd. gravid (slutade i mf) så jag känner lite extra press, tänk om det är mig det är fel på om vi inte lyckas. Man vet liksom inte hur det står till. Har jätte regelbunden cykel, får positiva äl tester och så men det betyder väl inte att man garanterat släpper ägg.
Nu börjar 2 v väntan igen... känns som att det enda man gör är att leta gravsymtom.
har följt här inne sen bim juli tråden då vi började försöka. Fick vårt pluss i augusti och ska gå in i vecka 14 på onsdag. Men idag gick mitt vatten tsm med en riklig blödning 😭 är inlagd på sjukhuset nu för observation, fostret lever fortfarande och tappen är stängd. det finns en del vatten kvar, men det är som jag förstår en stor risk för infektion. Men det fanns också en liten chans att hålet täpps igen och att vattnet så fylls på igen.
jag letar solskenshistorier såklart, så är det någon som kan dela en sådan skulle jag bli väldigt tacksam 🙏
Amilee, inezp
Kul förövrigt att här finns fler I 31-32 års åldern som försöker med första 😊